Hellp-syndroom gehad bij de eerste ...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kaatje, 6 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij de zwangerschap van onze dochter (nu bijna 3 jaar) heb ik het helpp-syndroom in ernstige vorm gehad. Heb zelf 6 weken in het ziekenhuis gelegen en onze dochter is met een keizersnede ter wereld gekomen met een geboortegewicht van 1200 gram!! Na 5 weken mochten wij onze dochter eindelijk mee naar huis nemen, maar het was echt een vreselijke tijd! Ik heb na mijn zwangerschap wel mee gedaan aan een onderzoek naar mijn kansen bij een tweede zwangerschap. Die zijn toch nog 20/30%. Na lang wikken en wegen hebben wij besloten om toch voor een tweede te gaan. Toch zou ik graag willen weten wie dit heeft ook meegemaakt en ook aan een tweede zwangerschap is begonnen. En hoe die tweede zwangerschpa is gegaan.
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    eerlijk gezegt heb ik hier nog nooit van gehoord
    maar lijkt me niet echt prettige toe
     
  3. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hi Kaatje,

    In 2003 ben ik bevallen via een keizersnee van een dochter, na 3 weken in het ziekenhuis, met zwangerschapsvergiftiging, die zich op het einde manifesteerde in het Hellp Syndroom.
    Gelukkig was ik al 35 weken en mijn dochter al 2500 gram, maar leuk was die tijd in het ziekenhuis niet. Veel misselijk, bloedneuzen en veel magnesiumsulfaat, ieder uur een nieuwe buis.
    Ik heb lang nagedacht en op internet gekeken hoe het kan gaan met een tweede. Je kunt bloedonderzoek laten doen, als je meer zekerheid wilt, maar niets is helaas zeker in het leven.
    Misschien geeft deze site je meer houvast.
    http://www.stghellpsyndroom.nl/

    Wij gaan in ieder geval voor onze tweede.
    Veel succes,

    Groetjes
    Juut
     

Deel Deze Pagina