hellup 2 keer midden in de nacht vliegen naar Cran Canaria

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ster, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Dat hebben wij weer as vrijdagnacht vliegen we dus midden in de nacht naar Cran Canaria. De vliegtuig taxi haalt ons drie uur 's nachts op. Ik zal mijn kleintje van anderhalf dus wakker moeten maken :cry: . Hopelijk wordt ze niet te jengelig.......om half zes vliegen we uit.......

    De terugweg vliegen we half 9 in de avond en komen hier om 2 uur 'snachts aan......

    Iemand hier nog tips voor? Ik ben echt bang dat ze heel jengelig wordt door dit slaaptekort.

    En we nemen de bugaboo maar niet mee want we horen toch dat deze waarschijnlijk niet mee mag in het vliegtuig. Dus dan maar een buggy..
    Alle tips zijn welkom!
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Je mag iedere soort kinderwagen mee nemen het vliegtuig in zolang ze maar ingeklapt kunnen worden.
    Dat als eerste ;)

    Ik zou verder niet echt tips weten wat je kan doen.
    Slaapt ze makkelijk of niet? anders kun je miss. homeopatische druppels halen om haar wat rust te laten krijgen tijdens het vliegen.
    Wij vlogen vorig jaar 23 uur savonds en wij hadden die druppels zodat onze dochter toch wat zou slapen.
    En miss overdag meer laten slapen.
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja ingeklapt ok, maar een grote kinderwagen buggy mag mee tot aan de incheck balie en daarna moet je hem afgeven.
    Dus een buggy van 5 kilo mag mee tot aan de slurf, wel zo makkelijk anders moet je je kindje dragen.

    Ik denk dat je gewoon rustig moet blijven.
    Haal haar uit bed, leg haar in de autostoel slaapstand dekentje erover (pyama aan laten)
    Neem kleren mee voor op schiphol, kleed haar daar aan.
    En voor de rest go with the flow, hoe rustiger en beheersd je het zelf doet, gaat het meestal wel goed.
    Wij hebben het deze zomer ervaren, zag er ook tegenop maar ging prima.
    Steven heeft in het vliegtuig en in de bus gewoon geslapen.
    De hele week in het campingbedje bij ons op de kamer ging prima.
    Wij waren op Menorca.
    Veel plezier!
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Wij hebben dit nog nooit gehad en wij nemen altijde de X adventure wandelwagen mee en die is wel wat meer dan 5kg.
    Het ligt miss. aan de luchtvaartmaatschappij maar ik vind het zelfs onbeschofd als je de wagen niet tot aan de slurf mag mee nemen.
    Wij heben met meerdere maatschappijen gevlogen en nog nooit die wagen in hoeven leveren aan de balie maar pas aan de slurf.
    Snap ook niet zo goed waarom een grote wagen niet zou mogen, je zet hem af bij de slurf en hij word onderin gegooid.

    Ik zou even bellen met die maatschappij om het na te vragen.
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij zijn op de terugweg om 2:00 's nachts opgehaald. Ymke sliep in de bus 45 minuutjes en in het vliegtuig 2 uurtjes. Daarna op het vliegveld op mijn moeders schoot nog effies en daarna kwam ze in een mega sprong. Kan dus niet echt zeggen dat het snel goedkwam, want ze slaapt de hele week al heel slecht.

    Maar de hele vakantie was het slapen anders, maar niet moeilijker ofzo hoor. Alleen de nachten pakte ze helemaal van 19:00 tot 7:00
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    onze buggy was 8 kg overigens, maar voortaan nemen wij de bugaboo mee! Wat heb ik die gemist zeg...
     
  7. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Net terug van acht dagen Gran Canaria enne.... geef mij maar een nachtvlucht. Wat heerlijk was dat. Vera (14 maanden) heeft de hele weg liggen slapen.
    Heenweg gingen we 16:00 uur de lucht in. Wat een drama. Ze wil graag haar energie kwijt en zo af en toe lopen. Ook zijn boekjes, knuffels etc. niet zo lang in trek dat je er vier uur mee vult. De daling heeft ze slecht ervaren en had veel last van oorpijn.
    Je hebt overdag dat ze toch een goed slaapje thuis missen (je bent druk naar het vliegveld te komen en te pakken).

    Terug gingen we om 20:00 uur de lucht in.... ik zou er zo weer voor tekenen ;)
     
  8. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Oooh wat een stress had ik vooraf maar het is erg goed gegaan! Mira heeft zich keurig gedragen en zelfs beide nachtvluchten 1 uurtje geslapen. Ook tijdens de vakantie paste ze zich volledig aan. We gingen vaak op pad en ze sliep dan vaak in de auto of op het strand. Nooit gedacht dat we zo'n ideaal kind hadden. Wat ze volgens mij het leukste vond was de dubbele extra aandacht van papa en mama die er continu voor haar waren (doet het altijd goed). Drinken en vloeibare stoffen mochten gewoon mee in de verzorgingstas en de buggy tot de gate! Meiden gewoon gaan op vliegvakantie = harstikke leuk!
     
  9. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wij vlogen in juni met Transavia naar Menorca. Vooraf gebeld met Transavia en we mochten de kinderwagen gewoon meenemen. En toen we op Schiphol aankwamen moesten we 'm gewoon inleveren bij de gate.
    Terwijl mijn dochter net lekker lag te slagen. Over onbeschoft gesproken :evil:
     
  10. augustus

    augustus Niet meer actief

    Das toch altijd dat je de kinderwagen bij de gate af moet geven? Waar moet je hem anders laten..

    Wij vlogen ook 's nachts met Rosalie.. Geen problemen gehad. Was echt een leuke vakantie en goed te doen met zo'n kleine..
     
  11. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij gaan deze zomer voor het eerst vliegen. Heeft iemand de reistas van de bugaboo al eens geprobeerd ? Ik zag dat je hem op internet kan huren. Julia vind de buggy nu een ramp en in de bugaboo slaapt ze heerlijk.
     

Deel Deze Pagina