Wie heeft er voor mij de "gouden" tip voor die rottige fruitvliegjes, die continu om je heen vliegen? Nee, ik heb geen "restafval" in huis liggen. Vuilnisbak ook niet vol. Geen aangekoekte troep her en der. En ik ben een Dettol "muts". Ik heb al de tips die op internet staan al geprobeerd en toch........... ze blijven komen, verschrikkelijk. Wie oh wie, weet wat ik er tegen kan doen? Liefs, mussie
Ik had dit vorig jaar ook, zo vreselijk die vieze beestjes. Kon niks bedenken waar ze op af zouden komen. Uit eindelijk het enige wat ik kon bedenken was toch de fruitschaal (en nee, daar lig geen rot fruit op ) daarna heb ik dus de fruitschaal vervangen door afsluitbare fruit bakjes en nergens meer last van gehad. Volgens mijn schoonmoeder kwamen ze erop af omdat er in de winkels wel rot fruit tussen het goede fruit ligt maar er tussenuit gehaald word? Nouja het hielp in ieder geval, en wij hebben nu dus fruitbakken ipv een fruitschaal! Succes met je zoektocht naar de herkomst van je vliegjes! ! Liefs, Hanneke!
Nou, heb er ook last van.... Alles uit het huis gehaald: fruit in de koelkast en in bakken, bloemen de deur uit, zaten ze ook in. Prullenbak buiten gezet, ze zitten zelfs in de vaatdoekjes op het aanrecht bah bah bah....en nog niet weg.... Het wordt nu wel minder, dus wie weet hebben we nu echt alles uit huis......en dan straks maar weer voorzichtig wat bloemen neerzetten, want het is wel ongezellig zo!
Hier last van de fruitvliegjes (en spinnen). Heb al geprobeerd om bier enzo neer te zetten maar dat helpt ook allemaal niet.
Pfff dit had mijn topic kunnen zijn, ik word er ook helemaal gek van! Nog nooit zoveel last van ze gehad als dit jaar. Wij hebben de fruitschaal al verbannen naar de voorraadkast (komen dus hele wolken vandaan elke keer dat ik die kast open doe) en heb er van die vliegenplakstrips bijgehangen. Verder hebben we een 'muggenbarbecue', maar echt helpen doet het allemaal niet... Help! Het land wordt overgenomen door fruitvliegjes volgens mij!
Een glas wijn ergens neerzetten , dan zijn ze zo weg, die suckers Preventief...denk ik toch dat je nóg beter moet zoeken naar de boosdoener, want ze komen wel ergens op af lijkt me....
Hier ook al last van fruitvliegjes! Het schijnt te helpen om een schaaltje azijn neer te zetten met een druppeltje afwasmiddel erin... Een paar dagen en dan zijn ze verdwenen... Heb nu net een schaaltje op het aanrecht gezet, dus ik ben benieuwd!
Hey Mussie, ik heb geen idee en het idee dat ik had, heb ik je al via MSN verteld Veel succes ermee ( sorry meiden even een onderonsje)
Nergens last van, maar ik heb mn fruit altijd in de koelkast liggen. Maar als wij buiten zitten met een glaasje wijn moet je eerst ff goed in je glas kijken, voor je t weet slobber je een zooi vliegjes mee :-D
Ik ben wel blij dat ik niet de enigste ben die er last van heeft. Maar wat jullie als tips geven heb ik allemaal al geprobeerd,behalve...................... een glas wijn neer zetten. Dus dat ga ik eerst maar even doen. Ik ben heel benieuwd! Wordt vervolgd. Liefs, mussie
Misschien is dit de gouden tip...ligt er beetje aan of t echt fruit vliegjes zijn of nepperts (had hem al eens verteld hier maar goed komtie weer Sommige klein vliegenspul zijn geen fruitvliegjes maar ook zulke kleine vervelende dingen die voor je neus door blijven etteren. Deze planten zich voort in de planten bakken. Om hier vanaf te komen moet je naar de bloemist om van die kartonnetjes te kopen. Ze zijn doorgaans geel met rood (geloof ik) en t zijn n soort reepjes karton die aan elkaar zitten en een uiteinde is spits. Die duw je dan per planten pot 1 in de grond (of je moet erg grote hebben dan is er meer voor nodig) en dan gaan alle eitjes van die vervelende friemel dingen dood (plus nog wat eventueel ander gespuis) en dan pak je het dus bij de bron aan en ben je binnen n paar dagen van alle "fruit vliegjes" verlost.
Ik heb niet het idee dat ze uit mijn paar echte planten komen. (de meeste zijn nep) Ik heb dat ook nagekeken. En volgens mij zijn die uit je planten komen ook nog kleiner en zwart. Deze zijn echt rood, wel klein, maar groter dan die zwartjes BAH BAH BAH. Maar thnx voor de tip
AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH ik sta net echt weer te vloeken op die krengen van beestjes, denk ik ff relaxen achter de laptop kom ik een topic over ze tegen Ik word er gek gek gek van... en kan je in ieder geval zeggen... wijn trekt ze alleen maar aan! Heb net mijn wijntje weg kunnen gooien omdat het zwermde van die beestjes op mijn glas zodra je je glas optild, tada vliegen de krengen weg ANDERS HAD IK ZE EEN LANGZAME EN PIJNLIJKE DOOD GEGUND! (onder de kokend hete kraan ) Ik heb ook een mega schoon huis, al mijn fruit in de koelkast gegooid en snik snik het worden er elke dag meer
Ik had er hier een paar jaar geleden last van en toen heb ik een soort klevende, doorzichtige folie op het raam geplakt, want daar gaan ze steevast op zitten, na een paar dagen waren ze bijna allemaal weg. Natuurlijk moet je ook het fruit enz wegnemen...
Op mij nwerk zit het ook helemaal vol! Vreselijk! Tips op internet las ik dat je een fles wijn neer kan zetten daar gaan ze dan in. Dood maken heeft niet veel zin, de vliegjes eten de lijken op en vermenigvuldigen zich dan weer.. zucht.. de goude tip hoor ik ook graag!
Fruitvliegjes eten elkaar niet op hoor Vooral gist vinden ze erg lekker, daar komen ze op af. Dus alles wat een beetje gist ( lege bierflesjes en fruit) moet je weghalen. Ik weet niet of jullie een prullenbak buiten vlak bij het huis hebben staan? Die zou ik dan wat verder weg zetten zodat ze niet zo makkelijk naar binnen vliegen.
Echt irritante beesten ja! Ik had gisteren bananenschillen in de prullenbak gegooid en vanmorgen kwam er echt zo'n zwarte wolk van fruitvliegjes uit... lekker fris, ook goedemorgen Ik heb het fruit wat ik vandaag gekocht heb in de papieren zak laten zitten en zo in de fruitschaal gelegd, misschien dat het helpt.
Ik heb wel de gouden tip voor beestjes die in je vuilnisbak/kliko's zitten met dit hete weer. Hang er een netje in waar een paar mottenballen in zitten en voillá, nergens meer last van. Natuurlijk wel in de gaten houden wanneer de motteballen "op" zijn want dan zit je bak zo weer vol. Regelmatig bijvullen dus.
ik heb nog nooit fruitvloegjes gehad, alleen heb ik ze soms bij me vuilnis bak maar dan wordt hettijd dat die de deur uit gaat... maar verder echt nooit. zelfs niet als me fruit verrot zijn...
Owwwww, ik word er helemaal parra van die beesten... Op gegeven moment blijf je zoeken tot het obsessieve af nee seriues is heeel irritant, hier ook geen tip blijf ze houden. Kan moeilijk me hele huis insealen en alles wat erin staat...