Hellup; Net zwanger en flinke buikpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annet73, 18 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Wie herkent dit?
    Ik ben net zwanger, 5 1/2 week, en heb sinds ongeveer een week af en toe flinke buikpijn. Een menstruatie- achtige pijn, die het ergste is 's nachts. Dan lig ik echt krom van de buikpijn en weet dan werkelijk niet hoe ik moet liggen of zitten. Het komt zo'n 2x 's nachts en houdt dan een kwartier ongeveer aan.
    Overdag heb ik af en toe last van een 'zeurend, weeig gevoel', vergelijkbaar met menstruatiepijn, maar overdag is de pijn minder hevig en duurt ook niet zo lang als 's nachts.

    Wie O wie weet raad?!? Ik maak me best zorgen eerlijk gezegd. (Ik ben van plan om vandaag sowieso contact op te nemen met een verloskundige, maar wilde tevens graag dit forum raadplegen).
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik zou denken aan bandenpijn.
     
  3. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Muppie, nu al denk je???
    Voel me verder prima, gelukkig! Beetje last van misselijkheid 'sochtends en flink gevoelige borsten, maar mij hoor je niet klagen. Ben zooooo blij! Maar ook wel nuchter genoeg te beseffen dat het pas ruim 5 weken is....
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja die buikpijn komt heel veel voor in het begin van de zwangerschap.. daarom denken meiden vaak nog ongesteld te worden, maar zijn toch zwanger.
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De buikpijn klinkt wel heel heftig voor 'zwanger buikpijn'. Ik zou het gewoon even aan je vk vragen of aan Mirjam hierop de site. Misschien kunnnen zij je gerust stellen.

    Pim
     
  6. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik had ook van die vreselijke buikpijnen 's nachts tot ongeveer de 7de week. Er was niets aan de hand, toen ik ook nog een bloeding kreeg mocht ik een echo in het zh laten maken. Wij maakte ons erg druk, maar het hartje van de kleine ging als een trein! Nu nog maar een week of 13 en dan...

    Probeer je maar niet te druk te maken, al is dat heel makkelijk gezegd. Misschien even naar de VK of HA?
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Tja buikpijn kan van alles wezen, ik heb deze zwangerschap ook al twee keer krom gelegen van de pijn, angstig natuurlijk maar het blijken mijn darmen te zijn. Ik heb dan ook erge last van obstipatie.

    Bij mijn eerste zwangerschap had ik constant last van mijn buik, het eindigde dan ook in een miskraam.

    Mijn vriendin was toen tegelijk met mij zwanger en had geen last van haar buik en ook zij kreeg een miskraam.

    Nu zijn we weer tegelijk zwanger, zij heeft veel buikpijn gehad maar is ondertussen al 16 weken ver.
    Ik heb geen buikpijn gehad en ben ondertussen 12 weken ver.

    Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat het hebben van buikpijn niet altijd wil zeggen dat er wat mis is.

    Ga bij jezelf even na wanneer je voor het laatst ontlasting hebt gehad.

    En als je het echt niet vertrouwd gewoon de vk opbellen hoor.

    Groetjes
     
  8. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    als ik te snel op sta krijg ik weleens een steek in het midden in mijn onderbuik, maar is dan gelijk weer weg. Als ik 's nachts moet plassen, maar ik blijf langer liggen dan normaal heb ik ook een gevoelige buik. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb ook vaak het idee dat het mijn darmen zijn, want sinds mijn zwangerschap moet ik meer naar het toilet dan anders :oops: zeg maar....
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ja hoor een volle blaas voelt gewoon niet lekker en dus ga ik wat vaker naar de wc, ook 's nachts.
    Daarna (vooral 's nachts) voel ik mijn buik ook nog even, net of alles weer even zijn plaats moet vinden nu de blaas leeg is.

    Groetjes
     
  10. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    hoi annet ik heb het zelfde als jij zon kramp dat je opgevouwen in bed lig . heb het overdag ook wel eens. weet ook niet wat het is gr gerda
     
  11. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Hoi Gerda,
    Ik heb ruim een week last gehad van deze nachtelijke krampen, en ben er nu sinds een aantal dagen vanaf.........gelukkig! Behoudens heel af en toe wat lichte krampen. Maar ik slaap gelukkig weer lekker 'snachts.
    Hopelijk is het bij jou ook gauw over!

    Groetjes!!!
     
  12. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    ik hoop het ook tis niet erg fijn. moet vrijdag naar de HA dus kan het dan gelijk vragen groetjes
     
  13. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik had vanacht verschrikkelijke buikpijn....ik kon er niet van slapen...ik had nog geprobeert even naar het toilet te gaan...kijken of er misshcien wat uit kwam...maar niets...tot vanochtend :oops: hihii !!!

    dus het heeft daar denk ik aan gelegen....ik word eerlijk gezegt wel gek van die obstipatie...soms zelfs een beetje chagrijnig...
     
  14. Miracle

    Miracle Lid

    25 jan 2006
    33
    2
    8
    Vrouw
    Begeleider in gehandicaptenzorg
    lastig zeg zo'n hevige buikpijn.
    Ik had en heb nog regelmatig buikpijn. Inderdaad een ongesteldheidgevoel!
    Ik was ook wel bang dat het een miskraam zou zijn, maar gelukkig is dat nog niet het geval.
    Ik moet wel zeggen dat het nu steeds minder wordt en dat ik heel veel geluk heb tot nu toe met de kwaaltjes!

    Sterkte ermee in iedergeval!

    Doei!
     

Deel Deze Pagina