Help 5.5 weken zwanger en lichtroze bloed

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door kelly001, 20 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben 5weken en 5dagen zwanger maar heb sinds een paar dagen lichtroze en bruin oud bloed verlies. Maar heb verder geen pijn of krampjes toch maak ik mij wel zorgen ik heb ook nog getest maar mijn testen zyn knalroze ..ben toch bang dat het mis gaat ik mag pas dinsdag op controle komen.. heeft iemand dit ook ervaren ik weet dat het beide kanten op kan gaan maar ben toch benieuwd na jullie ervaringen
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Waarschijnlijk niet het verhaal waar je op hoopt maar wel de waarheid; ik had met 5,5 week bruin en rood bloedverlies. Geen krampen gehad. Ik had echte knaltesten en veel symptomen zoals misselijkheid. Ik moest afwachten tot 7 weken voor mijn eerste echo. Bij de 7 weken een prachtig kindje met kloppend hartje; we dachten allemaal dat het bloedverlies dus niks te betekenen had. Met 10 weken kwam het bloedverlies weer terug, het hartje bleek een paar dagen na de echo gestopt met kloppen. Voor mij was ook het eerste bloedverlies dus geen goed teken.

    Iedere vrouw is anders, iedere zwangerschap is anders. Bij jou kan het zomaar niks te betekenen hebben en dat hoop ik oprecht voor je! Alleen de tijd zal het leren.. sterkte met deze onzekerheid!
     
  3. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik heb ook geen goede ervaring met bloedverlies in de zwangerschap. De 1e 2 zwangerschappen nergens last van gehad, bij de 3e zwangerschao om de haverklap bloedverlies, na vele echo's was bij de laatste echo het hartje gestopt. Een dag later met 14+5 is Beau* geboren.
     
  4. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Vind de reacties best heftig. Vaak kan het ook gewoon nog wat innestelingsbloed zijn toch? Zeker als het maar een heel klein beetje is en roze/bruin.
     
  5. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik heb bij 2 van mijn 3 zwangerschappen vanaf week 5 tot ongeveer week 13 bruin/roze bloedverlies gehad. Nooit een oorzaak van gevonden, en de kinderen zitten nu hier op de bank!
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Hier ook een slecht verhaal. Maar je kan ook niets anders doen dan wachten.... je hebt het helaas niet in de hand.

    Sterkte met wachten en de spanning
     
  7. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Innestelingsbloed kan wel, echter is roze dan wel gek want dat is “nieuw” bloed. De innesteling is met 5,5 week zwangerschap al minstens anderhalve week geleden. Je zou dan alleen bruin bloed verwachten. Neemt niet weg dat het niks hoeft te betekenen. TS vraagt om ervaringen en daar zitten ook vaak negatieve ervaringen tussen.. hopelijk zullen er ook mensen komen met wat positieve ervaringen. Je kan ook bloedingen krijgen door dat alles gevoelig is daar beneden en extra goed doorbloed.
     
    kly073 vindt dit leuk.
  8. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik bij 5 weken en bij 10 weken ook bloedverlies. Steeds beetje rood bij afvegen, geen hele grote hoeveelheden. Bij mij bleek het te komen door een snel bloedende baarmoedermond, had het ook als ik te lang stond. Ik was ook superbang, maar is allemaal goed gegaan en gewoon bevallen van een gezonde zoon uiteindelijk. De kans is 50% dat het goed gaat, helaas weet je van tevoren nooit bij welke groep je hoort :(. Heel veel sterkte, hopelijk mag het bij jou gewoon goed gaan!
     
  9. liefsvanha

    liefsvanha Niet meer actief

    Helaas eindigde hetzelfde bij mij ook in een miskraam. Maar. Wat @wepie inderdaad zegt, dit zijn alleen maar slechte verhalen. Mijn moeder had om de haverklap bloedverlies toen ze zwanger was van mij. Nou inmiddels ben ik 29 en zelf ook zwanger, dus dat is wel degelijk goed gekomen! :)

    Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat het loos alarm is voor jou :)
     
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier was bloedverlies ook geen goed teken. Maar het is vaak genoeg ook niets bijzonders.. Helaas toch de echo afwachten.
     
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja het blijft onzeker wat t is... ik heb bij mijn zoontjr helderrood bloedverlies gegad met 5.5 wk, in combinatie met heftige krampen en stolsels. Dacht dat t gedaan was, maar 1.5 wk later zagen ze een kloppend hartje! Het was waarschijnlijk een tweeling waar er 1 van is afgestoten. Daar liep t dus goed af.

    Bij mijn ma in januari geen enkel bloedverlies en toch zat t niet goed. Ik hoop dat t bij jou niets bijzonders is. Kan idd ook bloedende baarmoedermond zijn, heb je seks gehad?
     
  12. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Nee heb geen seks gehad het is met roze oud bruin bloed begonnen en ik zie dat het vandaag helderbloed is en het wordt steeds meer..ik bereid me erop voor dat het niet goed zit ik heb aanstaande dinsdag een echo maar ja ik verwacht er niks positiefs van verder heb ik geen krampjes of pijn maar goed het is wat het is kan er niks aan veranderen ik heb in april ook een miskraam gehad maar daar had ik ook geen bloed verloren op de echo zagen ze toen dat het hartje niet meer klopte.
     
  13. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Het hoeft zeker niet meteen einde verhaal te zijn hoor. Ik heb bij al mijn zwangerschappen bloedverlies gehad. Helaas vaak een miskraam gehad maar ook 2 zwangerschappen die wel bleven zitren. Uiteindelijk eerste zoontje verloren op 20 wkn maar dit stond totaal los van de bloedingen! Bij de laatste keer dat ik zwanger was was het zo erg dat ik er zelfs voor opgenomen ben en het liep echt letterlijk mijn schoenen in. Gelukkig deed de kleine het goed en is het inmiddels een heerlijke dreumes!
     
  14. Jetje1991

    Jetje1991 Actief lid

    16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Een paar maandjes geleden heb ik een miskraam gehad op precies hetzelfde termijn. Het begon bij mij ook precies hetzelfde met roze/bruin. Maar zette toch door in helderrood. Had ook geen krampen niks. Vond het eigenlijk te vergelijken met lichte menstruatie. Heb na een paar dagen een test gedaan en deze was helemaal wit.

    Ik heb me altijd vast gehouden aan de gedachte dat er dan waarschijnlijk iets mis was met het kindje en dat de natuur het zelf oplost. Toch is het allemaal niet niks.

    Ik hoop echt voor jou dat het niets betekend en dat het niet verder doorzet. En dat je volgende week alsnog een positieve echo krijgt. Het kan zoals je zelf al zegt 2 kanten op. Ik duim met je mee.
     
  15. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu?
     
  16. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb een echo gehad maar er was niet veel te zien ze vermoed dat ik nog niet zo ver ben om iets te kunnen zien dus moest ik een test doen en die was positief en ik moet maandag terug komen voor een echo.. en het bloeden is sinds vandaag gestopt het is dus gewoon rustig afwachten
     
  17. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Hier een positief verhaal. Ik heb ook in die weken een aantal keren licht roze bloedverlies gehad. Niet veel ofzo. Vergeet niet dat je baarmoeder groeit en dat je lichaam de laatste resten van de laatste menstruatie aan het opruimen is. Als ik een moeilijke ontlasting had, had ik weer roze vloed en als mijn partner en ik seks hadden gehad. Alles, is nu ontzettend goed doorbloed waardoor er zo even een vaatje kan knappen. Maak je er niet teveel zorgen over, vaak betekent het niets of gewoon innestelingsbloed. Ik ben nu 12+1, baby groeit goed en is niets mee aan de hand.
     
  18. kelly001

    kelly001 Bekend lid

    10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Wat fijn dat het bij jouw toch goed gelopen is geniet van je zwangerschap..ik hoop dat het voor mij ook zo positief uitpakt
     
  19. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hoe is de echo gegaan?
     
  20. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Hoe was de echo?

    Ik had met 5 weken bloedverlies. Dit heeft tot 12.2 weken geduurd. Nu toch alweer 12 weken verder en geen bloedverlies meer. Oorzaak hier is onbekend. Maar de baby lijkt helemaal in orde. Het kwartje kan dus ook de andere kant op vallen.
     

Deel Deze Pagina