Help aquarium stinkt!!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mn zoontje zeurde al een jaar over dat hij vissen wilde dus gisteren hebben we een spongebob aquarium gekocht.
    Er zit een luchtfilter in (blaast lucht) en ik heb er een plantje in met 2 kleine visjes. gisteren om 15 uur heb ik de visjes er in gedaan en vanochtend was het water al troebel en het water stinkt ook best erg. Dat is toch niet normaal??

    waar kan dat nou aan liggen?
     
  2. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    teveel vissevoer erin gegooid soms
     
  3. Tjilpje

    Tjilpje Fanatiek lid

    3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede filter erin kopen.
     
  4. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    heb je er geen filter in?
    dus niet een luchtpomp maar een filter!

    heb je alles gisteren gekocht en gelijk de vissen erin gedaan?
    dit is al het meest slechte wat je kan doen..
    ( zo ben ik ook begonnen helaas)

    wat voor vissen zitten erin? en hoeveel liter aqua is het?
    heb je bodembedekking?

    even wat vragen om wat makkelijker te antwoorden op jou vraag
     
  5. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    heb net pets place gebeld,heb teveel gevoerd,op het doosje van het voer stond dat ik meerdere keren per dag wat eten moest geven maar 1 keer per dag is voldoende zeggen ze. (ik vond het zelf ook best veel eigenlijk). Dus nu moet ik wat water vervangen.
    Het is een filter die ook lucht blaast??
     
  6. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    wij gaven de vissen geloof ik maar 2 of 3 xper week een paar vlokjes idd
     
  7. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou het water is ververst,even geen voer meer vandaag! Bedankt voor het meedenken meiden!:)
     
  8. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    als je alleen maar een belletjes pomp heb. dan zou ik maar wel een echt filter kopen anders gaan de visjes echt binnen de kortste keren dood.
     
  9. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Het is een "eternal filter"
    Op de bodem ligt grint.
     
  10. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    is het trouwens beter om de deksel eraf te laten?
     
  11. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    he leuk die poppetjes heb ik ook! Alleen werd alles snel groen vond ik ondanks de filter. Heb wel een ander aquarium. Bij mij zit daar wel de bak op.
     
  12. guus

    guus Fanatiek lid

    20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    als je het goed wilt doen had je hem 4 week lang moeten indraaien, zodat de bacterien hun werk goed kunnen doen, heb je daar sluierstaarten in? die worden heel groot dan is de bak te klein. (mijn sluiers waren 8 of 10 jaar en ruim 30 cm groot excl staart)

    veel algen betekend te veel voer, net als troebel stinkend water, beste is ook om elke week een deel te vervangen, niet al het water
     
  13. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ik zie altijd 1/3 erin laten staan. Lekker sopje geven met veel chloor. Haha nee gekheid. Daar een schoon sponsjes de ramen lappen. En dan weer vers water erin doen. Ik moet nu om de 1 1/2 maand hem verschonen.
     
  14. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    zoals guus al zei, de sluierstaarten zitten echt veeel ste klein.
    sluiers hebben min 50 liter water per vis nodig en een zwemruimte van een meter
    ook zijn het ontzettende vervuilers waardoor je denk ik iedere dag wel een waterverversing mag doen.

    sluiers worden erg groot,en je kan je voorstellen als ze zo klein zitten dat ze dan helemaal gaan vergroeien!

    wat zijn eigenlijk de maten van je aqua?
     
  15. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    leuk bakje!
    en indd teveel eten is het slechtste wat je kan doen.
     
  16. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ze zeiden in de dierenwinkel kan makkelijk. Had ook 2 goudvissen. Binnen 1 jaar waren ze dood! Toen 6 guppen waarvan er 3 zijn overleden en deze 3 doen het goed :) Wel allemaal dezelfde kleur...vreemd zeg al me blauwe zijn overleden :-s
     
  17. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    leuk die poppetjes.. maar totaal niet functioneel je ziet het immers in de natuur ook niet.. neemt alleen maar zwemruimte in beslag
    en idd hou er rekening mee dat deze zwemmers erg groot gaan worden.. en het groeien naar de bak is ook een broodje aap verhaal (ik zeg het alvast ;))

    hier een zee aqua wij verversen 1 keer in de 2 weken en dan 10% en met aanvullen van water gebruiken wij geen kraanwater maar osmosewater
     
  18. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    . Hm.... Nou lekker is dat.... Je zou zeggen dat ze in een dierenwinkel verstand hebben van huisdieren... Moet ik dan nu een groter aquarium gaan kopen?
     
  19. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    je gaat jezelf toch eerst inlezen voordat je iets neemt?

    uiteindelijk zal je een grotere bak moeten ja
     
  20. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ook letten op het hardheid van het water. Daar ging ik de mist in. Moest er een goedje ingooien om het water ph goed te krijgen, daarom lagen mijn sluierstaarten op apegapen. Ik was ook niet goed ingelicht. Voor sluierstaarten is jou bak echt veel te klein. Je had beter gewoon goudvissen kunnen nemen. Die zijn wat makkelijker in de verzorging.

    Ik dacht ook leuk 2 vissen te nemen. Uiteindelijk geëindigd met een groot aquarium voor mijn 2 sluiers met filters en toestanden. Beesten gingen anders gewoon kapot. Veel te weinig zuurstof voor ze in zo'n kleine bak. Alleen een bubbelfilter is niet voldoende.
     

Deel Deze Pagina