Help! Baby bijna 5 maand wil niet meer aan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SJAH, 15 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJAH

    SJAH Lid

    15 mrt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Ik heb alle mogelijke tips gegoogeld en geprobeerd maar ik heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt.

    Hij is 2 weken ziek geweest en dronk niet meer aan de borst. Helaas kv moeten geven. Nu hij beter is wilde ik het weer proberen maar hij wil absoluut niet. Toen ik bv gaf werd ik er soms gek van en nu hij niet wil ben ik best verdrietig.

    Ik kolf nu anderhalf week om de productie wel op peil te houden. Hopelijk komt hij snel weer drinken.

    Iemand nog andere tips? Hij krijst al als hij richting de borst ligt....maar huid op huid contact doe ik nu wel veel.

    Alvast bedankt.
     
  2. SJAH

    SJAH Lid

    15 mrt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Sorry, vond vlinder al een aparte benaming voor een baby.
     
  3. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik vind vlindertjes een prachtige benaming voor baby's en kindjes.

    Wellicht dat @Beheer het topic voor je wilt verplaatsen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. SJAH

    SJAH Lid

    15 mrt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ja snap ik, ik begreep de topic niet.
     
  5. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Wat vervelend, ik zou een lactatie kundige in schakelen.

    Wat hier nog wel eens hielp bij slecht drinken is andere houding bijvoorbeeld kind op je been laten zitten en zo laten drinken, met blote borsten baby in armen en rond lopen gezicht van baby op borst laten rusten. Samen douchen, samen bad, in bed voeden, en proberen niet te dwingen maar ontspan en laat het voeden even vanuit je baby komen.

    Hopelijk krijg je de baby snel weer aan de borst, sterkte!
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.952
    113
    noord holland
    Heb je het ook al slapend geprobeerd? Dat zou eventueel nog een idee kunnen zijn anders. Dan haal je het bewuste er even af en doet hij het onbewust misschien wel?
     
  7. SJAH

    SJAH Lid

    15 mrt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb echt van alles geprobeerd. Hij werd steeds overstuur als hij alleen al richting de borst moest. Ik kolf nu en probeer veel huid op huid contact. Gister was het eindelijk 1 likje. Geduld....pfffffff
     
  8. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.435
    2.870
    113
    Kun je hem proberen aan te leggen als hij slaapt? Of als jullie samen in bad liggen?Niet forceren maar kijken of hij dan wil aanhappen. Probeer dit niet als hij erge honger heeft, dan heb je kans dat hij alleen maar gefrustreerd raakt.
     
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu @SJAH?
     
  10. SJAH

    SJAH Lid

    15 mrt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hij wil nog steeds niet aan de borst....Gister lag hij naast mij en duwde ik mijn borst in zijn mond maar hij zuigt gewoon niet. Heel apart, alsof hij het vergeten is.
     
  11. SJAH

    SJAH Lid

    15 mrt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    De lactatie kundige heeft ook geen idee meer. Ze zegt blijven kolven en elke dag aanbieden. Wordt er wel een beetje moedeloos van om elke dag afgewezen te worden. De kleine bedoeld het natuurlijk niet zo.
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je een bad?
    Samen in bad, snoezelen, huid-op-huid, zelf relaxen, kan soms net dat extra zetje in de goede richting geven.
     

Deel Deze Pagina