Help, bevruchtingsdatum berekenen!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Minnie12, 15 mrt 2019 om 09:07.

1. Mammielove

Mammielove Fanatiek lid

24 mrt 2018
    2.523
    1.965
    113
    Welkom he!

Minnie12 vindt dit leuk.
  2. Minnie12

Minnie12 Lid

4 mrt 2019
    20
    3
    3
    Vrouw

Vraag ik om ergens te geloven of mee helpen met de berekening?
    Ik ga zeker lekker, want ik kan zat redenen bedenken waarom het belangrijk zou kunnen zijn voor iemand en dat het in dit geval niet de vraag was of iemand mee wilt zoeken naar de reden maar de datum van de bevruchting. Dus misschien moeten mensen dat of normaal vragen als ze het willen weten of hun neus niet in andermans zaken steken!

3. Viviennee

Viviennee Fanatiek lid

31 mrt 2016
    4.415
    2.389
    113
    Amsterdam
    Zou je wat meerdere redenen voor me op willen noemen, alsjeblieft?

4. Flamingooo

Flamingooo Fanatiek lid

16 feb 2018
    2.977
    4.546
    113
    Bekijk bijlage 610228

TS ik vind het niet heel vreemd dat mensen gaan speculeren. Deed ik tenslotte ook meteen. In mijn geval deed ik dat omdat als je de reden kent je beter mee kunt denken over alternatieven. Zoals de door mij geopperde DNA-test. Het vaststellen van de conceptiedatum is echt vrij lastig. Maar als we niet weten waarom je dat wilt weten kunnen we ook niet meedenken voor een oplossing.

Je komt hier voor advies. Beetje vreemd om dan zo om je heen te gaan slaan als de reacties je niet aanstaan.

5. Lisa280887

Lisa280887 Actief lid

13 jan 2019
    331
    213
    43
    Vrouw
    Nou dit dus. Ik kan ook geen redenen bedenken...

6. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.207
    1.588
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens! Goed verwoord! :thumup:

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    12.334
    397
    83
    Ik ook niet..

8. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    1.747
    1.190
    113
    Vrouw
    Ook ik kan geen andere redenen bedenken.

En TS, als je zegt dat je meerdere redenen op kunt noemen, dan doe je dat toch? Zo kun je je echte reden noemen zonder dat het direct duidelijk is welke dat is. En kunnen we misschien toch meedenken.

9. Minnie12

Minnie12 Lid

4 mrt 2019
    20
    3
    3
    Vrouw

Advies met het berekenen van “bevruchtingsdatum” ....
    Wat voor invloed zou mijn reden hebben op mijn bevruchtingsdatum? Zou dat verschill maken? Ben ik dan paar dagen later of eerder? Nee. De reden is niet zo boeiend maar wel gevoelig, en als mensen gaan speculeren over de reden waarom, ipv mee denken wat het rekenen betreft dan heb ik al helemaal geen behoefte om uberhaupt iets over te zeggen. Noisy people... heb al spijt dat ik hier een vraag over heb gesteld. Bah bah..

10. Minnie12

Minnie12 Lid

4 mrt 2019
    20
    3
    3
    Vrouw

Ik snap nog steeds niet wat voor invloed de “reden” heeft op de bevruchtingsdatum, but oké misschien kan iemand een radiologisch onderzoek die dag gehad hebben? Een “goed” feestje gehad hebben? Een geloofsovertuigende reden? Maar mense zien liever “verschillende mannen” als reden terwijl ik al aangegeven heb dat dat niet t geval is.
    Nu ben ik benieuwd hoe dat helpt bij het uitrekenen van de mogelijke datum...

11. Viviennee

Viviennee Fanatiek lid

31 mrt 2016
    4.415
    2.389
    113
    Amsterdam
    Is er een geloof waarbij je op 8 februari wel zwanger mag worden maar niet op 2 februari?

Robijn89, Mila27, Soturi en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Flan82

Flan82 Lid

13 jan 2019
    42
    12
    8
    Vrouw
    Het blijft altijd een gok. Je berekening is juist.
    Maar er blijft een kans dat het op de andere dag is geweest. Sperma kan het lang volhouden en ook een eisprong en innesteling zijn niet altijd op tijd.

Ik zou uitgaan dat het op beide dagen kan zijn geweest en die scenario’s allebei uitwerken met een oplossing.
    Stel je hebt drugs gebruikt de ene keer en dit kan nadelen hebben, ga hier dan vanuit en bedenk wat je plan is.
    Stel je hebt de andere keer medicatie genomen die schadelijk is, ga hier dan ook een plan op bedenken.

Laat je over beide scenario’s (dus beide data) informeren en doe tests als dat kan of andere maatregelen.
    Punt is dat er een kleintje in je baarmoeder groeit in de omstandigheden die jij het hebt gegeven. Veel wijsheid gewenst.

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  13. RobinBird

RobinBird Actief lid

21 okt 2018
    438
    427
    63
    Kinderbescherming
    Mocht het een van deze eerste twee redenen zijn geweest, dan denk ik dat als dat negatieve invloed heeft gehad op zaad of ei, dat er geen bevruchting plaats had gevonden. Mocht er al iets ingenesteld zijn en vervolgens heb je een radiologisch onderzoek gehad of een drugs/drank feestje gehad, dan zou ik mij ook wel wat zorgen maken, ja.

14. Flamingooo

Flamingooo Fanatiek lid

16 feb 2018
    2.977
    4.546
    113
    Het kan wellicht niet helpen met het daadwerkelijk vinden van de datum (omdat dat nou eenmaal vrijwel onmogelijk is!). Maar het zou wel kunnen helpen met je grotere vraagstuk. Als het bv. het feestje zou zijn kunnen mensen je geruststellen dat dat helemaal niet uitmaakt omdat je rondom de bevruchting helemaal geen bloedband hebt en dan doet de bevruchtingsdatum er niet meer toe. Als het het radiologisch onderzoek zou zijn kunnen hier wellicht radiologen meepraten die je informeren en ook dan doet de datum er misschien niet meer toe. En dat geloof.... uhm? Really?

Maar het is wel duidelijk dát je zwanger bent... hormonal much?

Ik wens je veel succes met je “reden” en stop om mijn energie in dit topic te stoppen.

15. Frun

Frun Actief lid

13 mei 2011
    172
    192
    43
    Zo hey, bitchy much? Je vraagt toch echt zelf om dergelijke speculaties door het zo te posten.
    Had het dan algemeen gehouden je vraag.:rolleyes:

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    2.139
    1.126
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben hier blijkbaar alleen in, maar ik vind dat de TS alle redenen heeft om te reageren zoals ze doet, en dat er geen enkele reden is om haar 'hormonal' en 'bitchy' te noemen en te zeggen dat ze er zelf om vraagt door haar vraag zo te formuleren.

Nee, dat doet ze helemaal niet. Ze vraagt juist expliciet om er niet verder op in te gaan, om wat voor reden dan ook.

Toch blijven de vragen komen, soms met daarbij ook de effectieve hulp die ze gevraagd heeft, soms gewoon schaamteloos zonder enige verdere inbreng.

Jullie nieuwsgierigheid is geprikkeld logisch, die van mij ook. Maar ik vind het maar meer dan normaal dat de TS rekent op een vorm van volwassenheid en respect.

Er wordt hier notabene geëist dat ze een lijst geeft van mogelijke redenen om te bewijzen dat ze niet echt seks gehad heeft met twee mannen, maar dan is zij degene die 'bitchy' reageert?

Colinn, Leraje, Myz en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. KleineLai

KleineLai Fanatiek lid

30 dec 2017
    4.022
    7.038
    113
    radiologisch onderzoek heeft geen invloed op de bevruchting (Blijk uit het feit dat je zwanger bent) , ook heel zulke minimale straling geen effect op zo'n klein vruchtje.

Een goed feestje is drugs en alcohol?
    Drugs kan invloed hebben op de bevruchting, maar blijkbaar deze keer niet anders was je niet zwanger.

Religie begrijp ik niet. Tenzij je op de ene datum nog niet getrouwd was en op de andere datum wel?

In alle gevallen begrijp ik niet waarom een paar dagen verschil van uiterst belang is.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    11.577
    1.685
    113
    Daar kom je niet achter. Het kan namelijk beide. Als het fout gegaan is de eerste keer en de tweede keer niet zeg maar, dan heeft er nog steeds een bevruchting kunnen plaatsvinden.
    Ik gok dat de kans wel een stuk groter is dat het van de 2e keer is maar stel je ei is op cd 15 (7 februari) geweest, dan heeft het zaadje van 1 februari het gedaan en niet het zaadje van 8/9 februari.
    Een wat langere pauze (mijn bevruchte eitjes deden er ook altijd langer over dan normaal, ik had bijv cyclussen van 27-29 dagen en bij zwanger worden nav de echo ineens 32 dagen als ik terugrekende) en je zit op het zelfde resultaat van 6,5 week.

Minnie12 vindt dit leuk.
  19. Minnie12

Minnie12 Lid

4 mrt 2019
    20
    3
    3
    Vrouw
    Thank you Pinkie! Gelukkig zijn er nog wel volwassen mensen hier... :) die er geen GTST drama van maken! Ik waardeer je begrip.

MamaenMini vindt dit leuk.
  20. Minnie12

Minnie12 Lid

4 mrt 2019
    20
    3
    3
    Vrouw
    In alle gevallen is dat gelukkig niet jou zorg om het te begrijpen. Thnx voor de moeite. Bye.

Deel Deze Pagina