Help! Borstvoeding stagneert en baby heeft honger!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RobinBird, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik weet dat paniek averechts werkt, maar ben toch flink radeloos! Mn toeschietreflex is kapot! Borsten ontploffen, baby wil graag drinken, maar er komt niets uit.

    De laatste 3 dagen gaat het al niet heel lekker merk ik. Ze heeft waarschijnlijk wat regeldagen gehad, waarbij het leek alsof er een dagje te weinig melk was. Dat is nu weer op peil. Ook weigert ze de tepelhoedjes ineens, wat als voordeel heeft dat ik nu toch echt zonder moest doen en doorzetten, wat vrij goed gaat.

    Maar nu al een aantal keer een gefrustreerde baby gehad die er dus geen melk uit krijgt. Zojuist voor de eerste keer uit nood naar de kunstvoeding gegrepen, want ik wil voorkomen dat we in een vicieuze cirkel terecht komen waarbij ze een negatieve associatie krijgt met borstvoeding.

    Wat moet ik doen?!
     
  2. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik weet en merk dat stress heel slecht is voor de borstvoeding en de toeschietreflex. Er is de laatste dagen/tijd veel spanning in huis, helaas. Ik heb geprobeerd om de knop om te zetten en meer bewust te ontspannen. Lukte redelijk en ging toen ook soms redelijk met borstvoeding. Maar nu dus niet meer...
     
  3. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik zit nu te kolfen terwijl vriend de fles geeft, maar merk dat er bar weinig uitkomt...Terwijl ik in iedergeval aan mn linkerborst voel dat er echt nog genoeg in zit.
     
  4. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Hé bah daar is niks aan zeg. Ik heb geloof ik niet veel tips, maar voor t tsr is wel een neusspray. Misschien kan je die morgen via de huisarts krijgen? Werkt niet voor iedereen maar misschien is t net dat beetje dat je nodig hebt om t weer lekker te laten lopen!

    Kan het trouwens zijn dat er een paar melkklieren verstopt zitten? Zou wel erg toevallig zijn aan beide kanten... maar masseren onder warme douche kan vast geen kwaad!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt voor je tip. Zou kunnen hoor! Kan dat een reden zijn van niet toeschieten?

    Het lijkt er trouwens op dat het eerste toeschietreflex redelijk lukt en dat ze dan 1 'lading' drinkt. De volgende toeschietreflex laat dan vervolgens te lang op zich wachten (of komt helemaal niet) en dan raakt zij vervolgens gefrustreerd. En ik daardoor ook. Ik probeer dan rustig te blijven en mezelf echt kalm te houden. Tot net toe is dat redelijk gelukt maar nu dus niet meer.
     
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Neusspray inderdaad. Werkte bij mij fantastisch.
    Zou het je menstruatie kunnen zijn misschien? Toen die bij mij terugkwam was alles op dat moment ontregelt.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.893
    5.580
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je kindje?

    Ik heb zo'n paniekweek gehad toen ik rond mijn eerste eisprong zat. Mijn zoontje wilde drie dagen amper drinken, alleen 's nachts of in een donkere kamer.
    Inmiddels 4 cycli verder en hij drinkt tot nu toe gewoon door. Alleen die eerste keer lukte het niet.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.893
    5.580
    113
    Vrouw
    Zelfde gedachte
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Heb je een andere houding geprobeerd? Weet niet hoe oud de kleine is?
    Ga anders op bed liggen en probeer dan aan te leggen. Daarmee ben je zelf vaak meer ontspannen en je kindje automatisch ook.

    Als het aan je toeschietreflex ligt, probeer eens je borsten te masseren, misschien zelfs onder de warme douche. Het kan zijn dat er een kanaaltje verstopt zit, wat hierboven ook al geopperd is.

    Je zegt dat je met kolven weinig er uit krijgt, dat kan best hoor, een kindje krijgt er meer uit dan de kolf.

    Sterkte.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Quick win: neem een hete douche. Jij ontspant, en je borsten ook. En leg daarna eventueel een kersenpitkussen op je borst terwijl je voedt of kolft.
     
    RobinBird en wishtobe vinden dit leuk.
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je kindje?
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  12. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    4 maanden en een paar dagen
     
  13. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt voor de tip! Het gas is uitgevsin de regio waar ik woon haha dus warme douche gaat 'm niet worden! Maar zodra het gas weer werkt, ga ik dat doen!
     
  14. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt voor je reactie. Vannochtend lukte het redelijk goed om liggend te voeden. Nu lijkt alles weer gestagneerd. Neuspray net voor het eerst gebruikt maar lijkt niet te werken :(
     
  15. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    O! Ik weet niet of mn cyclus misschien weer op gang aan het komen. Laatst wel wat taai slijm. Sorry voor info. Zou dat een teken kunnen zijn?
     
  16. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Neuspray net voor de eerste keer gebruikt maar lijkt niets uit te halen.
    Cyclus zou kunnen, maar nog niet ingesteld geworden. Hoe kom er er achter dat dat het is? Wanneer kwam jij erachter en duurde dat lang?
     
  17. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Pfffff ik baal zo! Kak. Vannochtend eerste voeding ging perfect maar naarmate de dag verstrijkt gaat het steeds minder goed! Nu net helemaal niet zelfs. De neusspray zojuist geprobeerd maar werkt niet. Hoort dat meteen bij de eerste snuif te werken? Heb er zelfs 2 genomen.... Wel 20 minuten er tussen laten zitten.
     
  18. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    En warme compressen tijdens het voeden?
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben je zeker dat de melk 'vast' zit? Want vier maanden is een notoire productiedip.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  20. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Goed idee. Toevallig een tip waar ik die mee kan maken? Liefst iets met magnetron, want het gas is hier uitgevallen dus geen warm water. O waterkoker werkt wel natuurlijk. Haha. Al typende bedacht ik dat. Maar heb je een tip? Heb geen kersenpitkussen.
     

Deel Deze Pagina