Help! Camping Playa Montroig

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door podiki25, 8 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi,

    Wij gaan dit jaar een weekje met de tent naar camping Playa Montroig in Spanje. Iemand ervaring met deze camping? We hebben namelijk pas na het reserveren (erg stom van ons) ontdekt dat er een.spoorlijn door de camping loopt. We hebben.perceel.G 144 toegewezen gekregen en dat ligt denk ik vrij dicht bij deze sporen. Is er veel overlast? En ik veronderstel dat de sporen.afgeschermd zijn?
    Eventueel gaan.we meer betalen.om een beter perceel te krijgen. We hebben op.dit momen de standard classic gereserveerd. Iemand een tip qua percelen die ver van.de sporen.liggen maar toch dichtbij een speeltuintje, toiletgebouw en supermarkt?
    Alvast bedankt :)!
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
  3. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    Je kan op Facebook je vraag stellen bij daar zitten er veel mensen die op campings komen

    Kamperen met de caravan
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Wij zijn vorig jaar op deze camping geweest en het is werkelijk een prachtige camping. De spoorlijn is goed afgeschermd en volgens mij liggen er eigenlijk vrij weinig percelen direct omheen. De camping is er best slim omheen gebouwd, de spoorlijn loopt een beetje door het midden, maar hakt de camping daardoor een soort van doormidden. Er loopt een centrale (wandel)weg van de ene naar de andere kant onderdoor. Wij zaten er niet heel ver vandaan, maar hebben er totaal geen last van gehad. Als je zeker wilt weten dat je er verder bij vandaan zit zou je kunnen proberen 1 van de plekken dichter bij het strand te krijgen.

    Het zwembad, winkeltjes enzv ligt allemaal vrij centraal, ik denk prima te doen qua afstand van alle plaatsen. Speeltuintjes/sanitairgebouwen enzv liggen verspreid over de camping.

    Het is een geweldige camping: mooi schoon, direct aan een fijn zandstrand en hele leuke zwembaden, waaronder een ondiep bad met een gigantische waterspeeltuin. Veel plezier!
     
  5. Podiki

    Podiki Lid

    9 jul 2018
    13
    3
    3
    Vrouw
    Bedankt EdN. Wij zitten blijkbaar dicht bij de spoorlijn (receptie gebeld). Heb je er d'us gen last van gehad? Waar zaten jullie dan?
     
  6. Podiki

    Podiki Lid

    9 jul 2018
    13
    3
    3
    Vrouw
    Stomme buitenlandse spelchecker... sorry voor de typfouten...
     
  7. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Wij zaten in een huisje, een Palm tree villa en die liggen op het G-perceel, grenzend aan de spoorlijn. Nu zeg ik huisje, maar het waren hele dunne en gehorige muurtjes hoor, gesprekken buiten kon je gewoon volgen, dus het is niet zo dat we daardoor niets van de spoorlijn hebben gemerkt. We waren ook de hele dag en avond buiten op het terras. Alles ligt gewoon wel slim gepositioneerd, wij merkten nauwelijks dat die lijn daar was, maar op de kaart zie ik hoe dicht wij er blijkbaar bij zaten, dat idee had ik helemaal niet. Af en toe hoorden we wel eens een trein, maar niet heel vaak en we hebben er ook zeker ‘s nachts niets van gemerkt of zo. En ook niet zodanig dat we lekker buiten zaten en de kopjes op tafel stonden te trillen of je elkaar niet meer kon verstaan oid, die trein viel eigenlijk niet op. Misschien is het een rustig traject, geen idee. Ik kan me niet voorstellen dat jullie er last van zullen hebben, maar anders moet je dat gewoon even bij de receptie bespreken, die zullen er wel wat van kunnen zeggen. Een andere plaats was niet meer te regelen?
     
  8. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Jeugdsentiment deze camping!! Ben er minstens een 10-tal keer geweest met mijn ouders toendertijd! We huurden dan een Bora Bora (ondertussen wel vervangen door de huidige chalets)

    Als je verblijf vlak bij de trein lag, kon je de trein wel horen - sommige machinisten vonden het toen ook leuk om even te toeteren als ze passeerden...

    Hygiëne was er ook steeds superdeluxe! Er werd steeds gepoetst en je mocht de douche niet in vooraleer de poetsdame de douche gereinigd had.

    Ga zeker ook eens een avondje naar Cambrils, gezellig vissersdorp redelijk vlakbij.

    Ik ga soms nog eens uit nostalgie op de website kijken (al is er een heleboel veranderd ondertussen - Laatste keer toen ik er was met mijn moeder in 2007 waren er bosbranden en ging een stukje van de camping in vlammen op. Was best indrukwekkend :eek:
     
  9. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Thanks. Dan ben ik al wat gerustgesteld. Ben geen persoon die zich stoort aan wat lawaai maar een trein over een camping... daar kon ik me niets bij voorstellen. Ik heb de receptie gemaild en na wat heen en weer mailen hebben ze me een ander perceel gegeven, ver van de trein af. Want van categorie perceel veranderen was niet mogelijk wegens geen plaats en ook nog eens veel te duur...
     
  10. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bosbranden:eek:
    Ja, dat komt daar vaak voor. Maar moet wel indrukwekkend zijn om het mee te maken op je eigen camping. Hoop dat de schade niet al te groot was.
    Ik ben zeker van plan eens naar Cambrils te gaan, lijkt me idd mooi.
    Leuk dat je zo een goede herrinneringen aan deze camping hebt, ik heb er alvast zin in! :thumup:
     
  11. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113

    Mijn man was er als kind ook een paar keer geweest, maar daar kwamen we pas achter nadat ik mijn schoonouders liet zien waar we geboekt hadden, hij had het zelf niet eens door op voorhand :). Maar het is inderdaad nog steeds een prachtige camping en ongelofelijk schoon. @podiki25, jullie gaan het er vast heel leuk hebben. Vooral die waterspeeltuin gaan je kinderen denk ik heerlijk vinden. Ook voor mama en papa erg prettig, met een fijn terras er omheen, heel relaxed.
     
  12. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Fijn! terrasje doen terwijl kids spelen is helemaal mijn ding ;)
    Kijk er al naar uit! :)
     

Deel Deze Pagina