Ha meiden, Mijn vriend is een lang weekendje weg en ik zit dus sinds donderdag met onze dreumes van 1 1/2 jr thuis (ohhhhh, wat een respect voor alleenstaande moeders!!!!). Nu is het 8.00 uur en weet ik al niet meer wat ik met 'm moet doen.... Hij is al twee uur op en ik heb voor mijn gevoel de afgelopen dagen al 100x met de auto's gespeeld, boekjes gelezen, kikker dvd's gekeken etc. Tuurlijk kan hij ook zelfs spelen, maar de dag is toch wel heel lang. Ideeen om te doen? We hebben dit weekend niet de beschikking over een auto, al mijn vriendinnen (zonder kinderen hebben plannen en het regent hier pijpenstelen (ik wilde eigenlijk gaan zemmen maar dan moet ik eerst een half uur in de regen fietsen). Bovendien ben ik bijna 8 weken zwanger en de hele dag zo vreselijk moe, moe moe.... Sorry moet even zeuren , maar de dag lijkt soms zooooooo lang....
Hier een thuis mama waarvan de man alleen in het weekend thuis is. Ik weet precies hoe je je voelt! Misschien kun je je huis gaan schoonmaken? Even op visite gaan bij familie? Als het droog is even gaan wandelen? Even een dvd opzetten voor je dreumes...dan heb je zelf even rust.
Oh wauw. Dat zal lang niet altijd makkelijk zijn! ik denk dat ik toch maar op de fiets spring en naar het zwembad probeer te fietsen. De familie heb ik al zoveel lastig gevallen moet gewoon even het huis uit....
Even je huis uit doet wonderen denk ik. Dus misschien als het droog is toch een rondje wandelen of fietsen. Als het lang droog blijft zou je toch kunnen gaan zwemmen. Als het nou blijft regenen misschien iemand uitnodigen op visite? Ouders/broers/zussen vrienden? Een beetje ondertussen in huis rommelen kan ook helpen. Suc6! Mijn man draait wisseldiensten dus ik herken het wel een beetje
hier een alleenstaande moeder,, idd even weggaan wandelen of even langs familie doet hier ook wonderen haha,, verder de tv op kinderseries aan zetten of hem lekker laten kleuren (werkt hier heel goed ) Liefsz!
Ik spring inderdaad gewoon maar even op de fiets.... zien hoever we komen in de regen dank voor jullie lieve reacties...
hoi, lastig ja, is er verder niks indoor dat met de fiets te bereiken is??? Binnenspeeltuin, koopzondag in de stad misschien. Veel plezier als je nog gaat zwemmen en anders zou ik ook iemand bij jou uitnodigen.
Vermoeiend he! Ik heb een baby van 9 maanden en in de ochtenden denk ik soms ook van: oh jee....nog een hele dag te gaan! En toch gaat zo een dag best snel, maar ik vind het steeds moeilijker om manieren te vinden waarmee ik haar het beste kan vermaken. Ik heb een DVD van Baby TV die ze leuk vindt, maar om dat continu af te spelen..... Haar speelgoed heeft ze vaak genoeg gezien, vindt ze niet echt superinteressant.. Ze vinden ook de raarste dingen leuk... net had ze mijn tas gevonden met daarin maandverbandjes, inlegkruisjes.. en mevrouw vond het helemaal geweldig daarmee te spelen! Maarja, het is dus elke keer zoeken naar iets anders..... Nu slaapt ze gelukkig even. Even mama tijd....
ik ben 12 jaar alleen geweest maar ik heb dit probleem nooit gehad. ik kwam altijd tijd tekort en ik was 20 uur per dag op. nu had ik en peuter en een baby dus wel wat meer werk natuurlijk.maar buiten dat kan ik mezelf of de kinderen heel goed vermaken. ik heb daarvoor niemand anders nodig en dat kan best weleens jou probleem zijn. hoevaak ben je echt alleen en op jezelf aangewezen? veel mensen hebben daar moeite mee. ik heb nu een zoontje van een jaar en ben overdag alleen thuis,dan is de rest van het gezin werken of op school, maar ook nu heb ik dit gevoel niet. we hebben min of meer een vast dagschema en de dagen vliegen om.
misschien kun je even naar opa en oma gaan? of samen iets op tv kijken. ik weet niet hoever zijn ontwikkeling is maar een eenvoudig knutselwerkje maken misschien? met de potten en plastic bakjes en pannen bij mama uit de keuken spelen vinden ze ook altijd geweldig. meehelpen met de was vinden ze vaak ook super.samen dansen op muziek is hier een favoriet.ik ga vrijwel elke dag een uur of anderhalf tot 2 wandelen met de buggie. goed voor de frisse lucht en ondertussen even een boodschap halen en samen liedjes zingen onderweg of geluidjes nadoen.
Vervelend als het zo'n weer is inderdaad. Ik ga dan meestal wat in huis doen, vindt ze erg interessant als ze mee mag 'helpen'. Vooral stofzuigen en de was op hangen en vouwen vindt ze leuk. Nog nuttig ook
Wat lief dat jullie allemaal mee hebben gedacht! Ik merk ook dat ik normaal wat creatiever ben, maar nu die eerste weken van de zwangerschap lijkt alle energie en creativiteit helemaal te zijn weggevloeid.. Uiteindelijk heb ik heel dapper de regen getrotseerd en ben ik gaan zwemmen. Aangezien zoonlief al best moe was, zijn we maar even geweest en op de terugweg viel hij al op de fiets in slaap. Thuis nog een boterhammetje en daarna heeft hij drie uur liggen pitten (wat een behoorlijk record is Zo lekker eten en dan zit de dag er toch alweer op.... Manlief heeft ook besloten wat eerder thuis te komen, dus dat is helemaal mooi. Tsja, en dan is het morgen gewoon alweer werken. Aan het eind van de dag kan ik me dan echt niet meer herinneren waarom de dag zo lang leek te duren op zondag
hier ook een thuismama met 2 kleintjes.. als het zulk rotweer is gaan we altijd binnen leuke dingen doen... tv kijken, met de blokken spelen, muziek maken met zo winnie de poo pianootje... lekker een broodje eten... de dag vliegt hier altijd om maar heb ook weleens van die dagen hoor dat ik denk jeetje wat zullen we nu eens gaan doen... als het mooi weer is gaan we altijd een stuk wandelen en onderweg wat boodschappen doen en als we dan weer thuis zijn dan speelt mijn oudste in de tuin... jongste gaat altijd om 4 uur een dutje doen en dan maak ik het eten vast klaar.... en dat je doodmoe bent met 8 wkn zwanger te zijn dat zal best! dat werkt dan ook niet echt mee he meid... anders installeer je je de volgende keer lekker op de bank met wat tekenfilmpjes en wat lekkers toch.... mijn man is nu met mn oudste dochter aan het wandelen in de regen onder een paraplu... hahah... die verveelt zich dood aangezien we ook al de hele dag binnen zitten door dat rotweer... we wilden gaan zwemmen maar we hebben nog geen babyband en je mag zonder dat niet het water in.....
Herkenbaar hoor, hier ook een alleenstaande mama en met dit weer vind ik het ook wel eens lastig! Vooral omdat ik een dreumes heb die t liefst buiten woont haha en met dit weer gaat dat niet! Wij hebben vanmorgen filmpjes gekeken en lang in bad gespeeld.. Toen waren overgroot opa en oma op visite en heeft t manneke ook 3 uur geslapen.. Daarna bij overgrootopa en oma terug op visite geweest (tsja je moet iets met dit klote weer) en toen samen met opa in zijn bus (groot feest) mac Donalds gehaald (nog een groter Feest haha) en nu zit hij met de auto's te spelen..