help dochter 14 maanden wil niet naar bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door summer28, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. summer28

    summer28 Lid

    12 okt 2006
    91
    0
    0
    mijn dochter van 14 maanden wil niet meer naar bed.
    Als we haar naar bed brengen begint ze heel hard te huilen.
    Ze draait dan op haar zij en gaat staan.
    En gaat nog harder huilen.
    Wie heeft er tips dit is echt nie leuk meer.

    groetjes summer
     
  2. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    hoi mijn kleine is 15 maanden en deed dit ook wat jou keine doet gewoon weer gaan staan en huilen wat wij hadden gedaan is haar gewoon opnieuw in bedje leggen en ondertussen tegen haar praten dat ze echt moet gaan slapen .....

    En als ze dan weer op stond en ging huilen, hebben we haar gewoon laten huilen (had er wel moeite mee) maar het werkte op den duur wel, want opgegeven moment huilden ze niet meer als ze naar bed toe moest, nu gaat ze lief liggen en valt vanzelf in slaap, want als je ze iedere keer uit bed haalt op die leeftijd (wat ikz elf gemerkt heb) denken ze van zo met huilen komt mama of papa wel.

    Maar dat deden papa en mama niet maar nu wel een lief meisje (wat ze al was hoor) dat gewoon lekker gaat slapen zonder te huilen.

    En was vergeten toe te voegen dat ze van zelf wel gaat liggen teminste die van mij wel.



    hopelijk heb je er wat aan ;)



    liefst gina
     
  3. summer28

    summer28 Lid

    12 okt 2006
    91
    0
    0
    dank je wel voor je antwoord

    ik leg haar ook wel weer terug maar ze blijft aan de gang.
    Vind het inderdaad moeilijk omdat ze gewoon aan het gillen is.
    Maar je hebt wel gelijk ga het toch maar zo eens proberen.aar gewoon in bed leggen en ging ze slapen
    Zal wel aan de leeftijd liggen
    Dit is ook echt iets van de laatste dagen.
    Daarvoor kon ik h
     
  4. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja zal ook zeker aan de leeftijd liggen want die van mij deed het eerst ook niet tot vorige week dan en toen had ik haar dus gewoon laten huilen en nu hoef ik haar maar in bed te leggen en ze praat beetje in haar iegen en ze valt in slaap.

    Laat je weten hoe het is afgelope.

    liefst gina
     
  5. Niet meer actief

    ja hier ook sinds kort.. erg vervelend.. ze zit nu ook beneden.. wil het eigenlijk niet want straks went ze er aan
     
  6. charlotteM

    charlotteM Actief lid

    22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    bij ons hetzelfde verhaal, tis meestal 1 groot drama om naar bed te gaan. Ze gaat al zitten als ik haar slaapzak aan wil doen. Wij laten dr ook huilen, valt niet mee, en uiteindelijk valt ze in slaap.
    Hoort echt bij de leeftijd.
     
  7. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Lastig lijkt met dat.
    Ik denk zelf dat je haar opnieuw moet instoppen, maar haar niet uit het bedje moet halen.
    Je kan ervoor kiezen om haar niet alleen te laten huilen, maar om bij haar te blijven op haar kamertje en haar te sussen. Die doe je bijvoorbeeld door je hand op haar te leggen, maar geen oogcontact te maken. Zo weet ze dat ze dat ze niet alleen is.
    Het zal vast wat tijd kosten, maar dat lijkt mij het wel waard toch?

    Mijn ouders vertelden mij dat na de geboorte van mijn zusje ik ook zo'n periode heb gehad. Ik was toen anderhalf ofzo. Mijn vader bleef dan bij mij op de kamer totdat ik sliep. Zo is het goedgekomen!

    Veel succes!
     
  8. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heeft ze speelgoed in der bedje?

    youame heeft dit ook een tijd gehad en sinds ik der speelgoed mee gaf in bed ging ze spelen en dan viel ze in slaap
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben zelf geen voorstander van speelgoed in bedje. Justin huilt ook sinds een week als hij naar bed moet. We gaan 1x heen, leggen hem terug en gaan dan niet meer heen.. kost moeite maar t gaat nu al beter. Succes!
     
  10. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik had het toen ook geprobeerd omchayenna over haar bolletje te aaien zodat ze niet alleen huilde maar ze ging net zo hard weer staan en huilen dus bij ons hielp dat niet. bij andere mischien wel.
     
  11. peetjuh23

    peetjuh23 Fanatiek lid

    9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Demi doet precies hetzelfde als ze naar bed moet... maar ze is nog niet zo oud als die van jullie. Demi word volgende maand een jaar. Ik heb haar ook telkens weer 1 x teruggelegd en daarna laten huilen. Moet zeggend at het nu na een week of 2 beter gaat.
     
  12. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    De welbekende 15 maanden sprong!

    Joepie hier ook.....
    Laten huilen doen wij niet, ga er naartoe troost haar en ga weer, totdat ze in slaap valt. Meestal na 2 of 3 keer weet ze toch wel dat ze moet gaan slapen.

    Maar is natuurlijk ieders eigen keuzen hoe die er mee omgaat.
     
  13. dewie

    dewie Actief lid

    29 jul 2006
    100
    0
    0
    hier ook zo'n drama.. al bijna 3 weken. Hij wilt gewoon niet slapen. Gaat om 19 uur naar bed en word soms wel 3 x voor 12 uur snachts wakker en in de nacht kan hij zo 3 uur wakker blijven achter elkaar als hij er zin in heeft.
    Ik vind het zo erg, laatst had hij bijna geen stem meer, omdat ik hem door liet schreeuwen/huilen. Nu blijf ik er maar elke keer bij totdat hij slaapt. Maar het breekt me wel behoorlijk.
    Hebben jullie het alleen met naar bed gaan, of ook dat ze dus weer wakker worden later op de avond?
     
  14. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik lees nu net op de "pampers"site, dat kinderen die gaan huilen als je wegloopt bij hun bedje, zich aan het voorbereiden zijn op het gaan lopen!(kinderen die de leeftijd voor lopen hebben dan he!) Ook zullen ze zo om de 4 uur wakker worden snachts.

    Klingt stom he? hahaha

    Omdat kinderen niet achter je aan kunnen lopen, maar wel willen, gaan ze huilen!
    Beetje vaag, maar dit lees ik net!

    suc6!
    kus miek
     
  15. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Uhm dat lopen klopt in ons geval niet. Onze kleine vriend gaat lekker slapen (dat is ook een hele tijd heel anders geweest) en kan al lopen. Hij komt wel in de leeftijd van de andere kindjes hier. Dus deze periode zullen wij ook ongetwijfeld nog krijgen!

    Liefs
     
  16. MiniUs

    MiniUs Bekend lid

    5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Nou.....sinds onze kleine man loopt gaat hij s'avonds moeilijker slapen. Ik heb inderdaad het idee dat hij alleen maar wil lopen en slapen past dan dus niet in zijn straatje ;)

    Het gaat nu de laatste dagen wel weer goed, maar hij heeft ook wel even wat gehuild voor het slapen gaan. Ik liet hem even modderen en piemelen, maar bij echt overstuur huilen gaan we er altijd weer even heen. Toch weer neerleggen en sussen.
    Heeft geholpen want nu gaat het weer prima!
    Blijkbaar is het idd herkenbaar rond deze leeftijd! Al kwamen er hier ook 2 hoektanden door zag ik van de week ;) Zorgt vaak ook voor onrustiger slapen hier....
     
  17. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    mijn zoontje had geen slaapproblemen tot een aantal dagen geleden. hij wordt nu rond negen uur / tien uur wakker, en begint te huilen. na het troosten wilt hij soms nog weleens even huilen, en gaat daarna slapen.
    ik heb het idee dat dit het 15 maanden sprongetje is. en hij is nu ook bezig met los staan, en leren lopen. een beetje van dit, en een beetje van dat dus.
    hij had dit probleem voorheen helemaal niet. je hoorde hem gewoon de hele avond niet. dat is nu anders.
     
  18. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier ook een probleem op het moment met slapen, en inderdaad ook bezig met lopen! Volgens mij is dit een best heftig sprongetje :(
     
  19. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wow, dit klinkt echt heel herkenbaar! Jarissa slaapt overdag goed in haar eigen bed. En 's avonds inslapen in eigen bed gaat ook vaak goed. Maar ze is echt iedere 4 uur wakker. En ik krijg haar in haar eigen bed niet meer in slaap. Gelukkig slaapt ze bij ons wel lekker.
     
  20. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Mieke: ik kan het niet vinden op de pampers-site. Waar staat dit? (Geloof je wel maar wil het graag zelf even lezen).
     

Deel Deze Pagina