Help! Duowagens baby - peuter zitting te klein

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wasabi, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou ik was helemaal blij dat we toch voor een duowagen zouden gaan. Erg in dubio welke maar dat bleek later een luxeprobleem als het zo gebleven was, want onze peuter van nu 2.1 jaar is 92.5 cm lang (+1 lijn, toevallig vandaag cb) en raakt bij alle duowagens zijn hoofd tegen het zonnescherm. Zijn bolletje steekt er gewoon echt uit.

    Nu ben ik ruim 31 weken zwanger dus tegen de tijd dat we hem met onze aankomende dochter gebruiken zal dit alleen maar erger (zijn ge)worden.

    Ben ik nou echt de enige die tegen dit probleem aanloopt? Alleen de Uppababy Vista V2 en de Thule Sleek hebben een grotere zitting (aldus Babypark) en zelfs die optie vind ik geen optie daar de grote zitting alleen boven kan en ik wil mijn jongste dan altijd boven hebben :rolleyes: ik vind het echt niets om zo’n kleintje zo ver weg te hebben.

    Hoe hebben jullie dit gedaan? Ben reuze benieuwd naar jullie ervaring op dit gebied en hoop natuurlijk dat iemand de gouden tip heeft ;)
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mijn schoonzus heeft de mountian buggy duet, is een groot geval maar haar lange 2,5 jarige past er met gemak in
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  3. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Ik had lang geleden een oude Mountain terrain duo, was een hele ruime wagen.
    Nu heb ik een topmark toppi 2 duo wagen, is volgens mij ook wel ruim.
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  4. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik ook wel erg veeleisend ben hoor, ik wil wel persé een duowagen achter elkaar, omdat ik het niet voor me zie in bv een Zara met een duowagen naast elkaar:confused:
     
  5. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Is het met de Topmark mogelijk om de twee zitjes op verschillende hoogte te bevestigen, of geldt dit alleen voor de combi met de wieg en zitje tegelijk?

    Ik vind het niet zo fijn voor een kind om namelijk geheel tegen de rugleuning van dan ander te laten kijken en daarnaast vind ik het vooral zelf prettig om hoger bij de kleinste te kunnen. Ben benieuwd :)
     
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Ik heb alle opties ( ben gastouder dus elke dag anders qua leeftijden) en kan 2 wiegjes ( dan ene hoger dan de ander, of wiegje en zitting ( wieg heb ik dan naar me toe en bij me zodat ik de baby kan zien, zitting kan je naar je toe en van je af zetten afhankelijk van leeftijd en kind wissel ik dat. 2 zittingen ( maar dat is pas vanaf een maand of 6 ( gebruik het liefst zo lang mogelijk de wieg afhankelijk van grote en ontwikkeling) kunnen alle opties mee allebei naar je toe of juist van je af of naar elkaar kijkend. Ik vind het een ideale wagen als ik maar 2 niet lopers heb.
     
  7. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahahaha dat laatste :roflmao: Wat superhandig zeg! Maar nu de grote vraag dan... hoe lang zijn jouw kindjes in de zitjes en raken ze dus het dakje niet met hun bolletjes?
     
  8. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Wij hebben de joolz geo duo gehad. Daar heb je het zitje boven en de bak met de baby onder. En het peuter zitje is groot genoeg. Mijn jongste zoon is nu 2,5 en ook groot en zit er nog steeds in.
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  9. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Ik heb er wel lange kinderen in gehad of al 3 jarigen als er wat was, want zij lopen normaal gewoon mee naar school. Door Corona kom ik niet op school en spelen we in onze tuin, dus al een tijd niet gebruikt.
    Maar ik kan wel even meten vandaag, want ik heb vandaag maar 1 gastkindje, dat in het zitje past en zij is juist niet zo groot dus met haar passen heeft geen zin.
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  10. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is wel erg lief! Ik ben erg benieuwd vooral wat de lengte van de rugleuning (van billen tot kap) is :)
     
  11. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd de bugaboo duo gehad. Deze wagen is maar 10 centimeter breder dan een gewone wagen en vond ik toen een lange zitting. En mn oudste was met 2 jaar en 1 maand 94.5 centimeter
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Kijk straks even voor je
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  13. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Dat is ook een fijne wagen, heb er ook naar gekeken. Van de gewone weet ik dat ze er lang inkunnen.
    Voor mij als nadeel dat ombouwen onhandiger is dan bij mijn toppi.
    Maar ala moeder heb je dat natuurlijk niet.
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  14. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    We hebben inmiddels waarschijnlijk een oplossing gevonden om 1 zitje van de Orion duowagen door een stoffeerder aan te laten passen door de “kont” 5-10 cm te laten zakken.

    Enige wat mij een beetje weerhoudt is dat ik bij de reviews lees dat de wieltjes voor snel stroef worden... maar ja dit is waarschijnlijk toch de enige oplossing en om dit nou bij een hele dure wagen te gaan doen lijkt ons niet verstandig. Het blijft een gok natuurlijk, maar zo kan ons kleintje wel bovenin, zelfs in de reiswieg! Ik ben sowieso niet iemand die constant de deur uit gaat dus het zal dan hopelijk wel minder snel slijten ;)

    Bedankt voor het meedenken allemaal, echt super!!
     
  15. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Even een update... stel iemand komt in dezelfde situatie. De Orion was niet geschikt om aan te passen. Dit zorgde ervoor dat wij alleen nog voor de Uppababy Vista V2 konden gaan. Wat een geld zeg, echt met pijn en moeite voor de kinderwagen gegaan maar hij is wel prachtig en zowel peuter zoon als baby dochter kunnen hier voorlopig samen mee vooruit :) Ik heb de Sierra kleur gekozen :D
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb de bugsboo buffalo. Dochter is 93 cm en komt nog niet tegen de kap. De wagenbak was ook lekker lang. Heeft ze tot 7 maanden ingelegen. :) De donkey staat veel op mp.
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  17. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb toch het idee dat meisjes vaak andere lichaamsverhoudingen hebben. Mijn zoontje heeft in verhouding wat kortere benen, ik denk dat hij daardoor zo snel het dak raakt. Anyway nu met de Uppababy Vista V2 is het ook opgelost. Dure oplossing maar tegelijk wel mooi. Naast elkaar wil ik gewoon echt niet:oops:
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Oh ik ben wat dat betreft vrij makkelijk ingesteld:roflmao:
    Ik vind duowagens vreselijke ondingen:oops:
    M'n oudste was 2 toen de jongste geboren werd. Ik heb nooit een duowagen gehad. Alleen een enkele wagen. Als ik ze beide meenam dan ging de oudste in de wagen en de jongste gewoon in een ergonomische draagzak.
    Heb nog een blauwe maandag zo'n meerijdt plankje gehad voor de oudste maar dat liep niet lekker.
    En als ik alleen met de jongste weg ging dan klikte ik in het begin gewoon de wandelwagenbak erop. En later gewoon de zitting die plat kon. Moet zeggen dat ik ook een kleine auto heb dus duowagen zou er niet gepast hebben.
    meestal gooide ik uit gemak de draagzak in de auto. Nooit een duowagen gemist.:)
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  19. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ideaal als je van draagzakken houdt :D met mijn twee oudste ook nooit een duowagen (of draagzak) gedaan, maar mijn zoontje is nu al met 2.1 jaar 13.7 kg en ik zie het gewoon niet gebeuren al dat gesjouw... of getreuzel :roflmao:Denk ook dat het per kind erg verschillend is, mijn zoontje laat zich echt nog graag vertroetelen:roflmao: zie hem bijvoorbeeld ook nog lang niet zindelijk worden :confused: en van deze wagen is het nadeel dus alleen echt de prijs, want hij is even groot als mijn enkele Joolz en kan ook echt als enkele kinderwagen gebruikt worden dus dat is wel heel fijn.

    Wel altijd jaloers op mensen die zo handig met die draagzakken zijn hoor... ik ben altijd bang dat hij/zij niet goed kan ademen of last krijgt met het hoofdje ofzo. En hoe doe je dat dan met echt pretparkdagen voor de oudste etc?
     
  20. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Wat voor joolz had je dan?
    Want mijn joolz geo kan ik zowel voor enkel als voor duo/twin gebruiken...
    Misschien had je wel zo een uitbreiding set kunnen kopen...

    Draagzak dacht ik eerst ook wel even te doen, maar dat vond ik ook niks. Kon ik met baby in draagdoek achter de oudste aan rennen:confused:
     

Deel Deze Pagina