Help een ander met sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door zeilbootje, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    #1 zeilbootje, 16 nov 2018
    Laatst bewerkt: 16 nov 2018
    Bij ons in de plaatselijke krant stond een oproepje om verlanglijstjes in te leveren als je om wat voor reden dan ook geen sinterklaascadeau voor je kind kon betalen. Ik vond het wel een mooi initiatief en ben benieuwd of het hier ook kan!

    Dus: als je financieel niet in staat bent om je kind een sinterklaascadeautje te geven dan post je hier een verlanglijstje. Een ander lid die wat meer geld te besteden heeft kan dan hier een post doen dat hij/zij wel iets van dat lijstje wil kopen. Verder afspraken via pb in verband met de privacy.

    En natuurlijk ga ik er vanuit dat je zelf wel kunt beoordelen hoe je eerlijk te werk gaat, dus geen lijstjes posten als je geld zat hebt.


    Edit:

    Je kunt hieronder een oproepje plaatsen als je

    A) weinig te besteden hebt en een verlanglijstje hebt (specifiek cadeau of algemeen speelgoed voor een bepaalde leeftijd)

    Óf

    B) als je iemand een cadeautje wil geven (dan kan een ‘vrager’ ook per pb reageren).

    Ik ben wel benieuwd of er reacties op komen, dus als je iemand een cadeautje wil geven en er wordt per pb op gereageerd laat je het dan hier (anoniem) weten?
     
    Zwitsal, Riene, louan en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Heel lief maar volgens mij mag dit niet van de regels van zp?

    Correct me if i'm wrong...
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Leuk idee. Moet het perse met een verlanglijstje? Of kan je bijv ook zeggen speelgoed voor een jongen van 6 of voor een meisje van 10? Denk dat veel mama’s hier namelijk kasten vol hebben met spul wat nog nauwelijks gebruikt is bijv door teveel aan speelgoed en spullen, maar wat dan niet gevraagd wordt op het lijstje maar wel leuk is voor het kind om te krijgen.
     
    fafa, Ysabella, Fennec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Oh echt? Geen idee! Waar kan ik dat vinden?
     
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik moet je zeggen dat ik dit een prachtig idee en wil zeker mee doen als gever! Dus kom maar op met lijstjes. Ik hoop van harte dat dit topic mag blijven staan omdat de gedachte zo mooi is.

    Edit, ik snap dat dit voor mensen misschien ook moeilijk is om openbaar een lijstje te plaatsen en te bekennen dat het financieel zwaar is. Dus naar mij mogen lijstjes ook in pb.
     
    Peppabig, Riene, Bloem85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Oeh, zou kunnen. Zou mijn versie (zie hierboven) wel mogen dan?
     
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Wat mij betreft kan dit ook ja! Maar als het als sinterklaascadeau door moet gaan, moet het er natuurlijk wel netjes (als nieuw) uitzien. Kan me ook voorstellen dat een kind echt iets heel specifieks wil hebben.
    Misschien aan de vrager overlaten?
     
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Daar dacht ik ook aan, wat de 1 graag wil hebben kan bij de ander wel in de kast te staan verstoffen.
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Ja, uiteraard :thumup:
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Of iets soortgelijks. Bijv niet dat ene specifieke gezelschapsspel maar wel een heel leuk ander voor dezelfde leeftijd.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    1.22 Het plaatsen van berichten en/of het versturen van privé berichten met als doel het werven van sponsoren of fondsen, in de vorm van geld of goederen, voor jezelf of voor anderen, is niet toegestaan.

    Dit is wat ik heb kunnen vinden. Ik kan mij herinneren dat er ooit een topic gesloten is omdat ts geld problemen had en andere wel wouden helpen met geld storten maar dat topic werd snel gesloten. Dacht ik
     
  12. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Goede ideeën allemaal!

    Dus: je kunt hier een oproepje plaatsen als je

    A) weinig te besteden hebt en een verlanglijstje hebt (specifiek cadeau of algemeen speelgoed voor een bepaalde leeftijd)

    Óf

    B) als je iemand een cadeautje wil geven (dan kan een ‘vrager’ ook per pb reageren).

    Ik ben wel benieuwd of er reacties op komen, dus als je iemand een cadeautje wil geven en er wordt per pb op gereageerd laat je het dan hier (anoniem) weten?
     
  13. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Leuk en mooi idee! Ik doe mee. Ik kan vast wel wat via bol opsturen.


    Ik heb paar jaar geleden voor een lid hier ook doosje met cadeautjes opgestuurd. Vind het mooi dat je zoiets voor een ander kan doen. Als het andersom zou zijn zou ik het mijn kind ook enorm gunnen en hopen dat iemand zoiets voor mijn kind zal willen doen.
     
    Peppabig, Riene, DastyQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Love21

    Love21 Bekend lid

    27 jun 2016
    511
    135
    43
    Wat een mooi initiatief. Ik help hierin graag!
    Zo fijn als je iemand kan helpen & zeker om al die knappe blije kindergezichtjes te zien.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat ontzettend lief van je!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  16. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Maar als t mag wil ik ook helpen :)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Wat een leuk idee. Hierbij mijn lijstje heb zelf niet veel te besteden en 5 kids.
    Vind wel een beetje beschamend maar k plaats t lijstje voor me kids.

    Zoon 10 jaar : een leuke boek over programeren of iets om in elkaar te zetten/ gezelschapsspel
    Zoon 6 jaar: robot speelgoed/gezelschapspel voor zn leefdtijd zoals dr bibber of leerspelletje
    Zoon 3 jaar: dino speelgoed of iets van superhelden/ boerderij dingen/ klei/ kleurtjes
    Zoon 6 maanden/ iets om mee op de grond te spelen wat rammelt
    Dochter 6 maanden ook iests om op de grond mee te spelen

    Dit is ons lijstje:)
     
    Riene en Love21 vinden dit leuk.
  18. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik help ook graag mee! Zo fijn om iemand te kunnen helpen. Pb mag altijd
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wat leuk!

    Paar jaar terug ook cadeautjes naar een lid van hier gestuurd die het wat minder breed had.
    Mij mag je ook een pb sturen mocht je het kunnen gebruiken!!
     
    Riene en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. Love21

    Love21 Bekend lid

    27 jun 2016
    511
    135
    43
    Tof dat je dit plaatst! En het is zeker voor je kids, dus dan is niks teveel. En wat leuk, zo’n groot gezin:)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina