Help elkaar van de test drang af!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MICH18, Nov 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

Oct 15, 2012
    748
    6
    18
    Woensdag komt mvm bij mij! Dan mag ik weer testen haha ;)

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    spannend!!!! :) Wordt vast een knaltest hoor!!
    Hoe voel je je verder?

3. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

Oct 15, 2012
    748
    6
    18
    Goed haha, dat vind ik eng! Heb nergens last van...

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    wat vind je eng? De test.. haha vinden alle vrouwen hoor :p moeilijk he om voor te stellen dat je zwanger bent.. ik heb er zelfs nu nog last van. Ik ga morgen naar de gyn, hoop toch wel een beetje dat ze een echo wilt maken, maar dat weet ik niet zeker. Toch wel fijn om 'bewijs' te zien dat je zwanger bent ;)

5. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

Oct 15, 2012
    748
    6
    18
    Vind het vooral eng dat ik nergens last van heb.. Amper klachten!

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    kan echt nog allemaal komen hoor! Bij mijn zoontje begon het ongeveer rond 6 weken..
    nu heb ik het de ene dag wel, de ander dag niet. ook irritant want de dagen dat er niks is maak ik me ook super druk..
    Het eerste trimester is zo super onzeker, maakt het moeilijk om van te genieten, maar wel proberen hoor!
    Ik hoop voor je dat je snel lekker misselijk boven de wc pot hangt :p (grapje hoor)

7. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

Oct 15, 2012
    748
    6
    18
    Haha dankje...
    Vraagje, wanneer krijg jij je eerste afspraak bij de VK en eerste echo?? Ik heb pas 30 januari een afspraak bij de VK en dan krijg ik nog niet eens mijn echo :( Ik wil gewoon zo graag zien dat er iets zit! Ben zo ontzettend bang om het kwijt te raken of teleurgesteld te worden.. Is dat stom? Heb gewoon het idee dat als ik dan een hartje zie kloppen dat ik dan gerustgesteld ben ofzo...

8. nono

nono Niet meer actief

Denise, kan begrijpen dat je graag een echo wil als eerst.. dat zou ik zelf ook willen. :O Pffff..

Mich, hoe staat het er nu voor?

Zo, ik kom weer een beetje bij van zware griep. Mijn oren zitten nog wel dicht maar de assistente zei dat ik een virus infectie heb en dat ze niks aan m'n oren kunnen doen. Blijk dus nog heel veel vocht vast te houden in m'n hoofd. Zucht!
    Verder, ik was nu niet zwanger. Mijn mens was 2 dagen en daarna nog wat spotting, misschien kwam het ook wel omdat ik ook ziek was.
    Nu wachten op een posi (ovu) test! Volgens mijn vriend ben ik er teveel mee bezig, dat wil ik helemaal niet maar pfff... het is zo lastig he!
    Naja, komende dagen leuke dingen te doen dus wie weet kan ik het een beetje los laten! :)

9. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Denise, ik zou gewoon dan nog vragen, maak me veel zorgen kan ik niet toch een echo krijgen?
    Nono inmiddels alweer dag 46 en die dag is alweer bijna om :D
    niks dus... Ben er ook niet zoveel meer mee bezig.. moet nu toch naar school daarna komt een drukke stageperiode dus dat is wel fijn!
    Wel vandaag een vakantie geboekt! Heerlijk is dat zeg!
    EINDELIJK MIJN VENTJE IN HET VLIEGTUIG GEKREGEN! JOEPIEEEE

Nono Beterschap! Hopelijk kun je snel klussen!!!!

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Jeee, mijn echo was goed!!
    Heel fijn gesprek gehad met de gyn, ze vond het erg leuk om ons 'alweer' te zien, zelfs door de meiden achter de balie werd ik herkend (woonde tijdens mijn vorige zwangerschap ongeveer in het ziekenhuis :p )
    Ze heeft gelijk een echo gemaakt om ongeveer het termijn te bepalen, ik had alle datums van positieve test en laatste menstruatie netjes opgeschreven, en die lagen nog netjes thuis in de keuken :p , dus maar met een echo begonnen
    Ik zag gelijk dat er idd een kindje in mijn buik zat en na een paar seconden zei ze al; Ik zie het hartje kloppen hoor! :D
    We hebben daarna nog een fijn gesprek gehad over de vorige zwangerschap en deze. Gezien de voorgeschiedenis krijgen we over 2 weken bij de intake ook een echo, 2 weken daarna de termijn echo, 2 weken daarna weer een controle bij haar met weer een echo (jeetje!) Maar ze wil zeker weten dat dit keer alles goed gaat en ons zo min mogelijk in onzekerheid laten zitten. Ik had gedacht na de vorige keer niet veel echo's te willen, maar zo op het begin vind ik het toch wel prettig! Na de 12 weken kan ik, als alles goed gaat, ook een aantal van mijn controle's bij de verloskundige lopen, alleen rond de 20 weken en de laatste controles wil ze zelf doen. we zullen zien hoe alles loopt.
    Oja, achter deze (ik weet niet hoe je dit precies zegt) vochtruimte (?) zit er nog 1, maar die kreeg ze en niet goed in beeld, en was (leek) leeg en was kleiner. Ze durfde er niet echt uitspraken over te doen, maar zei wel dat het misschien 'gewoon' vocht was. Bij de volgende echo checken ze dit nog even extra.

Ik ben zoooooooo gelukkig :D :D

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Hey meissie, ik begrijp helemaal wat je bedoelt!
    Ik heb vandaag mijn echo gehad, zei eerst heel stoer dat ik die echo niet nodig had, maar wou toch wel heel erg graag 'bewijs' van mijn zwangerschap. eerlijk gezegd voel ik me nu voor het eerst 'echt' zwanger.. Ik begrijp je dus heelemaal!
    Als ik jou was zou ik de verloskundige op bellen en dit voor leggen! Weetje wanneer je je echo krijgt of is dit nog helemaal onbekend? Gewoon denken, nee heb je, ja kan je krijgen. Dik het nog even lekker aan in je verhaal ;)

12. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

Oct 15, 2012
    748
    6
    18
    K heb al gebeld maar was geen discussie mogelijk, ze doen het pas met 10-12 weken... :(

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    balen!.. dan heb je nog even geduld nodig. :( maar je moet maar zo denken, het is niet voor niet dat als je geen medische indicatie hebt ze pas later een echo maken, de kans is gewoon het aller grootst dat het goed gaat! Maar ik begrijp wel, vooral omdat je je zo onzeker voelt, dat je er van baalt.

14. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

Oct 15, 2012
    748
    6
    18
    Ach een voordeel is dat het meestal tussen 8-10 weken fout gaat als het fout gaat, dus als ik dan mn echo heb gehad en tis goed weet ik zeker dat het goed is :) zo denk ik dan maar... Maar moet wel veel geduld hebben!!

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Waarom denk je dat het het vaakst mis gaat tussen de 8-10 weken?
    Ik weet nog toen ik zwanger was van mijn zoontje, toen had ik ook allemaal dat soort weetjes in mijn hoofd, maar echt je maakt jezelf er gek mee! Ik had ook ooit zoiets ergens gelezen, maar je hebt er niks aan! Over 8 maandjes heb jij gewoon heerlijk zacht schattig babietje in je armen :p Zolang je geen bloed verlies en heftige krampen hebben, er gewoon in durven geloven dat je een klein frummeltje in je buik hebt. ;)
    (ik mis die eerste 12 weken altijd een luikje om even in je buik te kunnen kijken ;) zou zo makkelijk zijn toch!!)

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik heb ook pas over 3 weken mijn echo :$ dan behoor ik precies 10 weken te zijn.

Bij mijn vorige zwangerschappen was dit ook zo, rond 8 a 9 weken het intakegesprek en dan een verwijsformulier mee voor een termijnecho waarvoor je dan vaak rond 10 weken terecht kon.

17. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

Oct 15, 2012
    748
    6
    18
    Inderdaad pleak dat mis ik ook... Zou willen dat ik de tijd nu even een paar maanden verder kon zetten!

18. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Peakkk wat een mooi frummeltje in je buikje! Wat fijn dat alles goed was! En kun je eigenlijk niet toch een tweeling hebben?!?! Haha. Denise, je maakt je teveel druk meid. Tuurlijk het kan altijd fout gaan, dan heeft het gewoon niet zo moeten zijn zeg ik altijd. Hard maarja. Die stress wat je er nu van hebt door je druk te maken, is echt niet goed hoor!! Geloof het nu maar, jij bent zwanger! En we blijven positief!

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Leuk he dat fotootje :) ik blijf 'm maar bekijken en trots tegen m'n man zeggen.. Kijk ons kind :p (hij vind dat ik een beetje overdreven doe.. ppfft ik ben gewoon heel blij ;))
    Ik ben benieuwd hoe het met de 2e vochtblaas/ruimte zit volgende keer.. spannend wel een beetje. Ik ga er maar even vanuit dat het er 1 was, had ook niet echt het idee dat de gyn er veel van verwachte. Maar ik had het ook echt wel een beetje in mijn hoofd zitten. Ik merkte dat ik na kindje 1 gelijk scande voor kindje 2 en toen zag ik het zwarte vlekje. Het leuke van m'n gyn is wel dat ze alles open bespreekt dus zij gaf ook gelijk aan iets gezien te hebben.. We zullen het zien.. Voor nu helemaal trots op m'n 5.3 mm groot frummeltje :D

Hoe is het bij jou? Nog geen ongesteldheid?

20. Skip

Skip Actief lid

Dec 13, 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp
    Hoi meiden

O vind het elke keer weer zo spannend vandaag extreem gevoelige borsten kan pas over 12/11 dagen testen en weet dat het nu ook totaal geen zin heeft om te testen !
    Welzijn deze maand begonnen ovulatie testen en hebben extra ons best gedaan ! Hopelijk is het genoeg geweest wat is dat wachtbankje toch vreselijk !

Share This Page