Help! Extreem droge voeten...

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 25 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

    Ik ben echt ten einde raad. Ik heb zulke extreem droge voeten Met eelt en kloven en niks lijkt te helpen. Zal jullie foto's besparen.

    Heb altijd wel wat droge voeten gehad maar het is echt erg geworden sinds ik in het zwembad ben gaan werken. Bijna dagelijks ij chloor water ennschoobmaak middelen lopen, ondanks slippers had ik toch hele dag natte voeten. Toen ik zwanger was van mijn oudste werd het nog een stuk erger. En dat is zo gebleven. En er kwamen kloven bij en zo droog dat ik de stukken vel, naja.. was meer hoorn geworden.. er zo af kon halen.

    Nu ben ik zwanger van de 2e en het is echt extreem.. de ene kloof na de andere, veel eelt en hele droge huid waar de vellen aanhangen.

    Ik vind het vies en schaam me kapot.
    Niks wat ik doe lijkt te helpen. Ja tijdelijk.
    Raspen of veilen helpt 2 dagen. Smeren met bodybutter of crèmes helpt zo lang ij het 2x per dag doe en dan een paar uur met sokken aan loop. Dat is a. Veel te warm nu, b. In houd door de zwangerschap nogal vocht vast en de rand van sokken komt in mn benen te staan. C. Ik kan amper meer sokken aandringen.
    En klovenzalf.. tja.. helpt om de kloven wat soepeler te houden en daar heb je ook alles mee gezegd.

    Ik zou eigenlijk naar de pedicure moeten maar ik kan het niet verdragen als iemand aan mijn voeten zit. Ik ga uit reflex schoppen. Kan ik echt niks aan doen.. is zo lullig.. een pedicure zonder tanden...

    Is er iemand die de gouden tip voor me heeft. Ik wordt er echt gek van en die kloven en droge huid gaan ook gewoon zeer doen...
     
  2. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Zalf of vetcreme gebruiken, geen crèmes (die zijn niet vet genoeg). Bijv. koelzalf, vaseline/paraffine. Als de kloven in een diepe laag eelt zitten zal die weg moeten voor het geneest. Dus dagelijks vijlen en daarna vetten, of met een eeltoplossende crème smeren (bijv ureum, of salicylzuur op doktersrecept) terwijl je de kloof met vette zalf beschermt. Trouw enkele weken-maanden dagelijks volhouden en zodra genezen naar een minder streng 'regime', bijv wekelijks, om terugkeer te voorkomen. Op deze manier mijn man en schoonvader van hun jarenlange kloven afgeholpen!
     
    Imona vindt dit leuk.
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb je namen van zulke crèmes en waar ik ze kan halen of bestellen?
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik ben een paar jaar geleden ook aan het zoeken geweest voor onze zoon, en bij hem gebruiken we bepanthen, daar zit iets in wat schijnbaar goed werkt en ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, zijn kloven werden best snel minder.
     
  5. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ze heten gewoon zoals bovenstaand, zijn niet van een bepaald merk. Bij Kruidvat, apotheek ed onder deze naam te koop. Ureumzalf heet geloof ik ook wel eens calmurid..
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    En anders eens langs de huisarts (en daarna eventueel de dermatoloog)?
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja zou er bijna aan gaan denken. Het zijn echt alleen mijn voeten. En vooral achterkant hielen. De rest van mijn huid nijs aan dr hand.
     
  8. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Je hebt speciale voetenmaskers voor het verwijderen van eelt. Te koop bij action, kruidvat, etos etc. Vaak moet je de plastic sokken 2 uur aanhouden. Vervolgens merk je in de twee aansluitende weken dat de hele eeltlaag los begint te laten. Je mag in die tijd geen crèmes smeren of vijlen/zelf dingen lostrekken. Het vervellen vond ik onprettig om te zien (hier lag het voeteneind van het bed helemaal vol), maar het was wel enorm effectief. Toen het vervellen stopte de restjes eelt zelf verwijderd en meteen elke avond crème gesmeerd. Heel tevreden over het resultaat :)
     
    Athina en Imona vinden dit leuk.
  9. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    De oplossing?
    Urearepair plus 10% zalf. Ik heb daadwerkelijk ALLES al geprobeerd. Dit middel is het enige dat bij mij werkt.

    Te koop bij de apotheek.
     
    Imona vindt dit leuk.
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vandaag maar eens een ritje langs de action dan. Fingers crossed
     
  11. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.011
    2.368
    113
    Vrouw
    Ben je al wel eens bij een pedicure geweest?

    Ik dacht namelijk ook zo; ‘blijf van mijn voeten af want ik kan er niet tegen’. Maar gek genoeg had ik daar geen last van. Ze had dat uiteraard vaker meegemaakt.

    Heb extreem veel eelt en droge voeten en ga echt om de max 6 weken in de zomer. In de winter om de 10 weken. En wat een verademing is het als ik daar weer met frisse voetjes weg loop.

    Misschien gewoon eens proberen? En anders hoop ik dat je crèmes helpen!!! Succes :thumup:
     
  12. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik heb het eelt weg gehaald met een mesje. Eerst weken in water en dan met het mesje erover. Zodra het te droog is weer weken etc. Heeft me echt wel meer dan een uur gekost. Durfde ook niet meer op slippers omdat ik me ervoor schaamde. Een pedicure haalt het niet zover weg, ben bij verschillende geweest. En ik het alle soorten vijlen etc in huis maar niets werkt goed.
    Smeer het nu 1 of 2x per dag in met voetencreme van de lidl, de versie met ureum erin. Dit schijnt de beste te zijn.

    O ja, heb ook die zakjes geprobeerd die ik in dit topic las maar echt dat haalt de dikke eelt niet weg. Vette zalf werkt alleen om de kloven minder pijnlijk te maken.

    Dit mesje gebruik ik:
    https://www.bol.com/nl/p/handmatige-eeltverwijderaar-eeltschaaf-eeltrasp-inclusief-10-stuks-eeltmesjes/9200000102353967/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D4%26itm_id%3D9200000102353967&bltgh=rBECiDGtmarEXfJWZclMXw.1_6_7.11.ProductTitle
     
  13. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vond een pedicure tegenvallen, die ging echt alleen met m'n nagels aan de gang, niet mijn droge voeten.
    Ik las vanochtend nog een goed verhaal over de voetmaskers van de action. Misschien is dat eens te proberen.
     
  14. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    heel herkenbaar en nu tijdens mijn zwangerschap lijkt het alleen maar erger. Ondanks dat ik nu elke 8 weken naar de pedicure ga blijven die hielen droog. Tussendoor smeer ik nu met een voetenbalsem van de pedicure en vijl ik zelf bij. Dat helpt wel redelijk. Hoop dat na mn zwangerschap de droogte weer wat af neemt.

    En ik kan er ook echt niet tegen als iemand aan mijn voeten zit, maar toch heeft een pedicure een bepaalde manier van aanraken waardoor het te doen is. Zij begint met een dikke laag vettigheid op mijn hielen, dat pakt ze in met watten. Dan gaat ze de rest van mn voeten/nagels doen en daarna vijlt ze mn hielen en zijn ze heerlijk glad.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wel is het natuurlijk zo dat als het een reactie is op vochtigheid en chloor ed en je blijft daar mee in aanraking komen, dan komt het net zo hard weer terug... En als je in een zwembad werkt, dan blijft dat toch een lastig iets... Bij kappers zie je vaak bepaalde klachten aan hun handen, soms zo erg dat ze niet meer kunnen verven, permanenten, enz.

    (Zo heb ik een contactallergie voor verschillende stoffen, daar valt niet tegen aan te smeren. Het enige wat werkt is de stoffen waar ik niet tegen kan ontlopen. Dat is niet volledig mogelijk, maar ik probeer het wel zo veel mogelijk.)
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zit nuval vanaf 27 weken thuis. Dus werk momenteel niet. Daarentegen heb ik wel een jacuzzi met chloor in de tuin waar ik 3x per week in stap.. vermoed dat het ook echt wel die chloor reactie is hoor. En droogte buiten. In de winter heb ik het minder erg.

    Heb nu eierstokken gekocht bij action en een zalf van.. gehwol? Tegen eelt en kloven.. op hoop van zegen
     
  17. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.541
    3.563
    113
    :roflmao:
     
  18. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wahaha. Neeeee eierstokken heb ik niet meer nodig. Eeltsokken wahah
     

Deel Deze Pagina