Help! Geen enkele jongensnaam meer leuk

Discussie in 'Babynamen' gestart door Thengymo, 14 aug 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thengymo

    Thengymo Actief lid

    17 jan 2021
    100
    150
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik weet even niet goed wat te doen.
    Over 3 weken uitgerekend en al maanden vind ik geen enkele jongensnaam meer leuk of passend bij onze kleine.

    We hebben sinds het begin de volgende shortlist: Tommie (nr 1), Tygo (mijn nr 2, partners nr 3) of Tije.

    Ik weet nog wel dat ik toentertijd Tommie een hele leuke, stoere en lieve naam vond maar nu voel ik er niks meer bij. Ook bij de andere namen voel ik noppes. Lijstje met jongensnamen die ik bijhield voor de zwangerschap: precies hetzelfde, niks is meer leuk of passend.

    Het zullen ongetwijfeld de hormonen zijn maar ik vind het helemaal niet leuk dat we er daardoor nog steeds niet uit zijn.

    Hebben jullie tips wat te doen?
    En welke naam vinden jullie het leukst van deze drie?
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Proefgeboortekaartjes bestellen met de namen? Kijken wat het beste voelt?

    Van deze 3 vind ik Tygo het leukst. Anders Tom, geen Tommie. Je kan altijd Tommie als koosnaampje gebruiken maar als roepnaam vind ik het echt te kinderlijk.
     
    Thengymo, RMN en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Hele andere koers in duiken?

    Mike
    Michael
    Jefta
     
    Thengymo vindt dit leuk.
  4. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Van jullie lijstje Tije.

    Misschien nog
    Twan
    Tijmen
    Tristan
    Sybren
    Steijn
    Thomas
    Tobias(roepnaam Toby)
    Jelte
    Jent
    Jens
    Just
    Jurgen(Roepnaam Jur)
    Fijs
     
    Thengymo vindt dit leuk.
  5. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Cold feet??

    Ik twijfelde na de geboorte van de oudste ook of we haar wel de goede naam hadden gegeven. Heb het op de hormonen gegooid en nu ís ze gewoon haar naam.

    Tommie is een lieve naam voor een jochie. Ook basisschoolleeftijd. Ik ken 2 volwassen Tommies, niks mis mee, maar anders kan hij nog altijd doorgaan voor Tom als hij ouder wordt.
     
    Thengymo vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Tije vind ik het allerleukste, maar ligt ook een beetje aan de naam van de ander.
     
    Thengymo vindt dit leuk.
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Unisex naam? Misschien nog een idee.

    James
    Sam
    Beau


    Wat is je partner z'n voorkeur?

    Heb het wel eens eerder gezegd hier bij onze eerste hadden wij een naam en bij de 2e BTW ook en beide keren nog geswitcht omdat het hem toch niet was.
    Bij de eerste noemde m'n vriend een naam waar ik even aan moest wennen omdat ik niemand kende met die naam. Maar echt nooit spijt van gehad ben er super blij mee.
    Bij de 2e uiteindelijk een naam geworden m'n vriend droomde van de letter s maar wist de naam niet meer en toen zei ik de naam en hij kan met 1 of 2a en k koos voor 1 a erin. En ook nooit spijt gekregen het zijn echt hun namen.

    Namen bedenken voor andere echt supertof en makkelijk maar voor je eigen kind vond ik het best moeilijk.
    Zelf heb ik gedacht, wat past er bij ons, kan hij ermee solliciteren en niet te pestgevoelig.

    Succes! Het komt echt goed.
     
    Thengymo vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oei. Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij bij nr 1 en nr 3. Bij nr 1 bij de naam gebleven. Nooit spijt gehad want de naam stond al 8 jaar vast. Waarom zou ik dan ineens twijfelen.

    Bij nr 3 nog geswitcht met 38 weken. Ook blij mee; want de andere naam deed ons niks meer en hadden we geen klik meer mee. Wat hielp was de namen voluit opschrijven. Je hebt dan vaak toch bij de ene wat meer gevoel.

    Jouw termijn is trouwens heel typisch voor twijfel en vaak echt de hormonen!
     
    Vero0504 en Thengymo vinden dit leuk.
  9. Thengymo

    Thengymo Actief lid

    17 jan 2021
    100
    150
    43
    Vrouw
    Aah lieve reactie, thanks! Het komt sowieso goed want we vinden alledrie de namen gewoon heel leuk... alleen voel ik dat nu niet meer zo. Ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat het geen van deze drie wordt.
    Mijn vriend heet Jelmer en zijn voorkeur gaat 100% uit naar Tommie. Als tweede keuze Tije. Het heeft dan wel weer wat leuks dat het ook een Friese naam is.
    Ik heet Kim.

    We denken er nog wel aan om hem Thomas te noemen en als roepnaam Tommie. Puur vw het feit dat hij op latere leeftijd Tommie te kinderachtig kan vinden. Al vinden wij dat die naam op alle leeftijden leuk is!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Thomas is idd ook echt leuk hoor en dan roepnaam of koosnaampje Tommie.
    Jelmer Kim & Thomas is ook echt tof in jullie namen zit allemaal de M. In Tommie BTW ook gewoon doen wat goed voor jullie voelt en als het je vriend z'n voorkeur is ook belangrijk :)
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Toch hadden wij wel een achtervang als we na de geboorte zoiets hadden van nouuuuu dit is echt geen Florien maar eerder een Anne. (Beiden niet de namen die we hadden overigens)

    Dat hadden we zowel voor G als M als R overigens.

    Initieel, toen ik zwanger bleek van R. vond ik t jammer dat we de M al ingezet hadden, ipv die voor nu R.. Maar we hadden destijds ook niet meer de verwachting dat er nog een derde zou komen.

    Maar met de betekenissen erbij klopt t zo eigenlijk ook wel t beste. De namen hadden we al, alleen was t de vraag wie welke kreeg en hoeveel we er uit konden delen.

    namen zijn hier G.abriela, M.ichael en R.aphael
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Die achtervang hadden wij niet want bij de oudste was er gewoon echt geen alternatief. We hadden ook geen meisjesnaam. Bij nr 2 kwam ik al heel snel met mini O maar man moest er lang aan wennen en de naam is gegroeid. Wel een paar andere namen op een lijstje maar die vonden we allebei een stuk minder leuk dus toen we eenmaal hadden besloten voelde het ook echt goed. Inmiddels hadden we bij nr 2 en 3 ook een heel duidelijke meisjesnaam waar we niet over twijfelden. Maar nr 3 was wederom een jongen en echt drama qua namen zoeken haha.
    Toch vind ik de namen nu ook lastig. Want ik hem een man die maar blijft twijfelen altijd. Geen idee wat het is maar het is zo enorm irritant. Vreselijk vind ik het. We zijn er nog steeds uit voor nu hoor, maar ik sluit niet uit dat man toch nog een keer voorstelt verder na te denken. Gelukkig hebben we inmiddels echt wel een shortlist met namen waar ik allemaal mee kan leven dus daar gaan we uitkomen. Maar vermoeiend is het wel.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ik vind Thomas absoluut de leukste naam. Tommie vind ik een prima koosnaam/roepnaam, maar zou ik zelf niet snel als officiële naam kiezen. Tom vind ik ook oké, maar Thomas veel leuker. Maar goed, hier had de oudste mogelijk ook zo geheten (andere roepnaam wel).
     
  14. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Ik vind Thomas echt heel lelijk juist. Tommy is geweldig! Helemaal niet kinderlijk!
     
    Wollig vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina