Hoi meiden, zoals de titel al zegt hebben mijn vriend en ik een hele grote kinderwens. Soms heb ik momenten dat dat gevoel gewoon pijn doet ( nu niet gaan lachen ). Er is allen een klein probleempje. Ik heb geen vaste baan en durf er dan ook nog niet aan te beginnen. Alleen heb ik al een hele tijd geen vaste baan. Ik ga van uitzendbaan naar uitzendbaan met af en toe een paar weken thuis en dan dus heel weinig inkomen. Mijn vriend heeft overigens wel een vaste baan, maar we hebben wel twee inkomens nodig. Aan de ene kant zou ik willen wachten op meer zekerheid aan de andere kant, wanneer krijg je eigenlijk zekerheid. Dat kan nog wel jaren duren. Ik ben nu net 28 geworden en wil eigenlijk niet zo heel lang meer wachten met proberen. Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie dit besluit hebben genomen en hoe jullie er over denken. De wens word namelijk steeds groter en wij steeds ouder. Groetjes Puck.
Hai, Ik wilde zelf graag een vaste baan hebben. Omdat we niet kunnen leven van het inkomen van mijn vriend, ik verdien nl meer. En tijdens je verlof, krijg je wel betaald. Als je ook kunt leven van één inkomen, moet je er gewoon voor gaan! Je werkt tot je verlof en na je bevalling ga je (parttime) werken. Dan nog steeds via een uitzendbureau. Je kunt de spullen allemaal 2e hands kopen voor weinig, en soms zelfs gratis. Denk er wel aan dat luiers, kleding, voeding (behalve borstvoeding) e.d. wel prijzig zijn. Een vriendin van mij heeft ook geen vaste baan, is zwanger, en kan tot 1 sept. blijven. Het is moeilijk om dan nog voor een aantal weken werk te krijgen, denk ik, maar het zou kunnen. Na haar verlof, gaat ze uiteindelijk weer solliciteren. Een gevaar is wel, dat je misschien langer thuis blijft dan bij een 'normaal'verlof.
van het uwv: Heeft u geen werkgever en ontvangt u een uitkering? Om uw zwangerschapsuitkering (WAZO) aan te vragen, neemt u de volgende stappen: Bel UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94 (lokaal tarief) en vraag om het formulier Aanvraag WAZO-uitkering. Doe dit 4 tot 2 weken voordat u wilt dat de WAZO-uitkering begint. Dus je kan tijdens je zwangerschap ook een speciale uitkering krijgen geloof ik Stuur met het aanvraagformulier een verklaring mee van uw verloskundige, gynaecoloog of huisarts waarin staat dat u zwanger bent.
hay, ik begrijp je wens, maar word het dan niet tijd om eens van die uitzendburo af te zijn? arbeidsburo hebben werk voor langere termijn, je begint natuurlijk wel met een jaarcontract maar toch. of toch gewoon solliciteren. probeer in iedergeval werk aan te nemen waar toekomst inzit, misschien moet je dat eens aangeven. want van buro naar buro hoppen betekend dat je vaak werk krijgt alleen als vervanger. anders moet je eens gaan rekenen wat jullie overhouden op één loon, maar vrees dat je dan heel veel moet laten. wel goed dat je tenminste nadenkt of het kan of niet, want je kan het niet terugdraaien succes
Ik heb wel werk maar geen vast contract en dat zegt toch niks want ben al eerder ivm zwangerschap ergens eruit gegooid
Ook bij een uitzendbureau kun je een contract krijgen... informeer eens naar de mogelijkheden bij je eigen uitzendbureau... Dan kan je dus wel verschillende "uitzendbanen" hebben maar sta je onder contract bij het uitzendbureau zelf... Geeft ontzettend veel mogelijkheden
Met als nadeel dat je ook weleens rotklusjes moet doen als ze je niet kunnen plaatsen waar je dat zelf wilt.
Het is niet zo dat ik steeds allerlei baantjes aanneem hoor. Het zijn wel banen waarvoor ik opgeleid ben. Alleen zijn er niet zo veel banen in die sector te vinden bij ons in de buurt. Af en toe komt er tijdelijk weer wat vrij, en dat kan dan ook wel een jaartje of 2 duren hoor, maar dan is het weer voorbij. Voor vast wordt je haast niet meer aangenomen, want dan is er wel weer een of andere reorganisatie en vliegen alle uitzendkrachten er weer uit. Heel frusterend, heb je niet van alles opgebouwd moet je weer helemaal opnieuw beginnen.
Kinderen krijgen kan je niet plannen, wie weet lukt het helemaal niet. Ik wil je niet ontmoedigen maar je weet nooit hoe het loopt. Ik zelf was zo zwanger maar genoeg mensen om ons heen lukt het niet om zwanger te raken. Je kan niet alles plannen dus doe wat je hart je ingeeft. Ik kan nu makkelijk praten want ik wilde ook alles plannen tot dat de wil groter was dan het hebben van een (vaste) baan. Tijdens je zwangerschap kan je tijdelijk werken (ook via een uitzendbureau). Je kan toch na je WAZO uitkering weer via een uitzendbureau aan de slag gaan en evt van uit daar op zoek gaan naar wat anders?
Ik zou me er niet te druk om maken.Als je nu aan werk komt, lukt je dat na je zwangerschap ook. Ik heb wel een vast contract, maar ook dat is zo zeker niet hoor. Je hebt nooit ergens 100% zekerheid en je kunt daarom aldoor wel je kinderwens uit blijven stellen, maar dan gebeurt er nooit iets.
een vaste baan zegt niets. Ik heb een vast contract en ze willen me niet meer partime terug.. nou kunnen ze dat officieel niet maken maar dan gaan ze je wel wegpesten.. Dus als je een wens hebt, gewoon er voor gaan ! werk kan je ergens anders ook vinden.
No way dat je een uitkering krijgt als je partner gewoon fulltime werkt hoor. Logisch toch ook? Is het niet beter om zelf te gaan solliciteren bij bedrijven of naar een andere uitzendbureau te gaan? Zo te horen word je nu vooral ingezet in tijdelijke banen en dan is de kans op een vaste aanstelling gewoon niet zo groot... Er zijn ook uitzendbureaus die daar niet op gericht zijn maar meer op vaste aanstellingen (niet perse een vast contract). Zo kom je natuurlijk niet echt ver... Sowieso verdien je niet bijster veel als je via uitzendbureaus blijft werken. Die slokken toch een deel van je salaris op en doordat je steeds tijdelijk bij een bedrijf verkeerd, bouw je daar ook geen salaris op.
Wil hier toch even op reageren. Je krijgt wel een uitkering ook al werkt jouw partner. Dit heeft te maken met je arbeidsjaren en weken. Om precies te weten hoe het in je eigen situatie zit moet je langs het uwv gaan.. Ook als je dus net werkloos raakt voordat je met verlof zou gaan dan krijg je gewoon 16 weken verlof! Ook dit is niet waar.. Juist bij een uitzendbureau verdien je vaak meer. Waarom precies kan ik je niet tot in detail uitleggen maar geloof mij,... bij een uitzendbureau kan HEEL veel. Over het algemeen kregen mijn kandidaten zelfs meer salaris dan de indicatie die ze in eerste instantie hadden aangegeven.
@ Mamak: ik bedoelde meer de uitkering buiten je zwangerschap om. Daar ging namelijk dat stukje over... En ik heb tot nu toe juist altijd minder verdiend via uitzendbureaus. Altijd het minimum of het minimale wat je zou moeten krijgen voor het soort werk dat ik deed. En dan nog gaat een deel van het geld naar het uitzendbureau. Ik kan me niet voorstellen dat je baas je meer betaalt omdat je via het uitzendbureau komt dan iemand die op eigen houtje bij het bedrijf heeft gesolliciteerd. Je zult er sowieso niet slechter van worden. Daarbij bouw je vooralsnog vrijwel geen salaris op als je steeds van werkgever naar werkgever krijgt. Mijn man krijgt nu toch een flinke jaarlijkse verhoging.
Ook daar heb je gewoon recht op als je man fulltime werkt.. Wettelijk gezien krijg je bij het uitzendbureau ook een jaarlijkse vergoeding, dat weet ik 100 % zeker. Ook krijg je vaak wel meer salaris omdat wij voor jou onderhandelen en je dat niet zelf hoeft te doen. Bij sommige bedrijven wordt je, als je zelf solliciteert, met een laag salaris afgescheept. Daarbij komt dat de meeste mensen dan zoooooooo blij zijn met een baan dat ze niet of nauwelijks onderhandelen. Op het moment dat ik onderhandel voor een kandidaat ben ik niet emotioneel betrokken en onderhandel ik obv kennis en ervaring. Dat levert vaak meer op.. geloof mij..
Als je man fulltime werkt heb je geen recht op een bijstandsuitkering, maar daar heeft dit niks mee te maken hoor. Je kunt gewoon recht hebben op ww of zwangerschapsuitkering. Ik verdiende trouwens erg goed via het uitzendbureau. Het bedrijf waar ik later werd aangenomen, wilde me zelfs minder aanbieden, maar dat mocht dus niet omdat ik al hoger ingeschaald was door het uitzendbureau en via hen daar was gekomen.
Ik werk ook via het uitzendbureau en ik ben er dit jaar achter gekomen dat ik in een te lage loonschaal zat ten opzichte van het werk wat ik doe. Maar ik moet zeggen dat er vanuit het uitzendbureau geen moeite voor gedaan is om er voor te zorgen dat ik in de juiste loonschaal terecht kwam. Maar dat zal waarschijnlijk wel verschillen per uitzendbureau. Voor de rest ben ik het wel met je eens dat je niet minder hoeft te verdienen als je via het uitzendbureau werkt, want in het bedrijf waar ik werk krijgen de uitzendkrachten hetzelfde salaris als de mensen met een contract. Maar om even op het topiconderwerp terug te komen. Ik denk dat je tegenwoordig met geen een baan zekerheid meer hebt, ook al heb je een contract. Ze vinden altijd wel een reden om je te ontslaan als ze dat willen, dus ik zou zeggen: Go for it! want als je nu wacht, kun je nog wel jaren wachten denk ik.
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Inderdaad als je wacht kun je nog wel heel lang wachten. Heb vanavond net weer te horen gekregen dat ik maar beter weer kan gaan solliciteren. Enkele bedrijven bij ons op het terrein gaan dicht en dus komt er minder werk bij ons binnen op het lab en vliegen wij (de uitzendkrachten) er weer uit. Ben nu dus weer druk op zoek naar wat anders. Jammer want het beviel net zo goed. Wat het verdienen betreft bij een uitzendbureau, ik verdien ook net zoveel als mijn "vaste"collega's en heb dezelfde onregelmatigheden toeslag. Nu maar hopen dat ik snel ander werk vind. Enne wat het klussen begint, ik denk dat we het maar eens moeten gaan proberen wie weet hoe lang het nog duurt. Groetjes Puck.
Nou heel veel succes dan en hopen dat het snel zover is! En natuurlijk ook succes met het vinden van ander werk!