Help, help: was groen verkleurd :(

Discussie in 'De lounge' gestart door IrisB, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisB

    IrisB Fanatiek lid

    Mijn dag begon goed: toen ik wasmachine leegmaakte zag ik dat alles prachtig lichtgroen verkleurd was :(

    Oorzaak van dit alles: m'n boxkleed. Dat is een ecru boxkleed met groene rand. Omdat het grootste deel van het ding ecru is, dacht ik dat ik het veilig met andere spullen kon wassen. Als dat groen afgaf zou de rest van het kleed zelf ook groen moeten worden. Dacht zij logisch :(

    Niet dus... hele was is nu een soort fluogroen. Ik hoop dat er nog wat aan te doen is, want er zitten leuke spulletjes van Ewout bij. De meeste ook nog eens redelijk nieuw.

    Zijn er mensen die tips hebben om dit te verhelpen (of op z'n minst een stuk minder te maken)? Bleek is niet echt een optie omdat er dingen met prints tussen zitten.

    Dit is me nog nooit overkomen. Vind het echt zo zonde :( Dus alvast bedankt als jullie wat weten...
     
  2. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    gelijk nog een keer wassen als het nog nat is, (zonder kleed dit keer ;) )
     
  3. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Sorry geen tips, maar o wat zal je balen zeg..

    Pff. Hoop echt voor je dat iemand hier de gouden tip heeft.

    Succse iig!
     
  4. IrisB

    IrisB Fanatiek lid

    Heb ik net gedaan, met extra spoelen... maar ziet er nog steeds hetzelfde uit. Ben geneigd om wasmachine overuren te laten kloppen nu :evil:
     
  5. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heb helaas niet echt de tip voor je, maar wel het advies om nieuwe dingen áltijd eerst een keer alleen te wassen.
    Of het liefst 2 keer, tenminste, dat doe ik altijd, zodat ik zeker weet dat niks meer kan afgeven.
    Succes met ontgroenen. ;)
     
  6. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    jammer dat er printjes op sommige kleren zitten, anders had je kunnen wassen met vanish of iets dergelijks, kan nog wel maar dan weet ik niet wat er met je printjes gebeurd.
     
  7. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja helaas geen tip. Volgende keer zou je zo een color doekje erbij kunnen doen, die vangt de kleuren op...

    Kan me voorstellen dat je baalt.
     
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij de drogist heb je van die zakjes 'eerste hulp bij wasongelukken' van Dylon (geloof ik).

    Ik heb een keer een lichtroze blousje gehad wat verkleurd was door een donkerpaars shirtje.

    Geloof dat je de was een tijdje erin moet laten weken, maar weet niet of het nog goed gaat werken nu je het al opnieuw hebt gewassen. Het is het proberen waard lijkt me.

    Succes ermee!
     
  9. diana26

    diana26 Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    je kan een speciaal flesje met ontkleurder kopen bij bv de etos, wel zo snel mogelijk doen.
     
  10. ceylon

    ceylon Actief lid

    19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    ik zou een colorcatcherdoekje er nu bij doen en dan eens wassen. Misschien een paar keer herhalen. Ik had zelf twee roze omslagdoeken tegelijk met iets blauws gewassen toe werden die doeken grijspaars. Na een paar keer wassen met colorcatcher zijn ze weer roze.
     
  11. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    het is mij ook een keertje gebeurd dat wit verkleurd was.
    Ik kreeg als tip: in koud water leggen dan veel azijn erbij doen en nachtje laten intrekken. Dan weer 2 x opnieuw wassen echt de kleur was weer helemaal weg :D
     
  12. IrisB

    IrisB Fanatiek lid

    De Dylon heeft niet gewerkt, dus ik denk dat ik die azijntip even ga proberen. Baat het niet...

    Bedankt voor de tips in ieder geval :D

    EDIT: Ben ik blij dat we een babybadje hebben. Alles nu daar maar in gedaan met koud water en azijn. Ik ben benieuwd. Kan alleen maar beter worden, erger is niet mogelijk :(
     
  13. Koeky

    Koeky Fanatiek lid

    En? heeft 't nog geholpen?
     
  14. IrisB

    IrisB Fanatiek lid

    Vandaag heel de dag op pad geweest, dus ben hier nu voor het eerst vandaag.

    Azijn heeft helaas ook niet geholpen. Ik zal me moeten neerleggen bij groene kleertjes :( :(
     
  15. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    he balen zeg...troost; iedereen heeft het weleens gehad; ik heb zo eens de hele witte was roze gemaakt....
     
  16. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    lang weken in vanish of lang weken in soda?
    anders zou ik het ook neit weten. balen zeg!
     

Deel Deze Pagina