Help! Ik ben een vergeetschotel!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lara20, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara20

    Lara20 Lid

    10 dec 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Ik ben 21 jaar en neem sinds mijn 14 jaar de pil (zware menstruatie). Nu merk ik de laatste 2 jaar dat ik de pil meer en meer begin te vergeten. Zeker nu ik met mijn master in handelswetenschappen bezig ben, vergeet ik deze veel te vaak.

    Ik heb al verscheidene zaken geprobeerd. Zo heb ik de nuvaring een tijdje gebruikt, maar deze zorgde voor een laag libido en veel afscheiding (irritatie). Daarnaast heb ik mijn pil op mijn kussen gelegd, maar ik slaap ook vaak bij mijn vriend dus vergat ik ze mee te nemen. Ik heb ze in mijn handtas gestoken, bij mijn tandenborstel gelegd, herinnering in mijn gsm gezet,...Dit hielp allemaal niet. Zo heb ik heel onregelmatige uren, veel werk, veel stress, 3 tandenborstels :D, gsm die op stil gezet moet worden gedurende de lessen. M.a.w. ik ben ten einde raad.

    Een spiraaltje kon mijn huisarts mij niet aanbevelen aangezien ik nog geen kinderen heb gehad. Een staafje schrijft zij zelden tot nooit voor wegens de vele bijwerkingen en verlaagde betrouwbaarheid.

    Hebben jullie eventueel tips of advies ivm anticonceptie? Ik wil niet vroeg of laat door mijn eigen domme schuld tot de ontdekking komen dat ik zwanger ben.

    Mvg Lara :)
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Toch proberen een vast moment van de dag voor je pil in te plannen. zoals 's ochtends bij het ontbijt of je ochtendkoffie/thee?

    Anders is er nog de optie geheelonthouding... hahaha

    Misschien toch old school aan de condooms?
     
  3. Lara20

    Lara20 Lid

    10 dec 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha :D Dan wil jij me wel helpen en het tegen mijn vriend vertellen dat hij de komende 4 jaar op zichzelf zal toegewezen zijn :D

    Condooms hebben we ook geprobeerd dit samen met de pil (aangezien ik deze altijd vergeet), maar om één of andere mysterieuze reden scheurden deze altijd. We hebben verschillende merken, maten geprobeerd, maar toch gebeurde het nog. Ik zal niet zeggen altijd, maar veel te vaak. Misschien ligt het aan mij :p

    Dit klinkt heel raar, maar ik heb geen 1 vast moment. Mijn dagen zien er altijd anders uit. Dan weer wel ontbijt, dan weer niet, dan wel thuis slapen dan niet,... Ik zal er nog eens heel goed over nadenken en ik hoop een momentje te vinden vinden dat wel altijd vast is. Misschien is geheelonthouding toch mijn enige reddingsmiddel? :D of de aankoop van een goed geheugen.

    Zijn er misschien nog andere soorten anticonceptiemiddelen waar ik nog niet aan gedacht heb? Dit ritme is namelijk echt niet gezond...

    Met vriendelijke groetjes
    Lara
     
  4. mellepel25

    mellepel25 Actief lid

    30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ik vnd het apart dat je huisarts geen spiraaltje zet......ik ken hartstikke veel meiden die ondanks dat ze nog geen kindjes hebben gebaart toch een spiraaltje hebben...en die meiden willen in de toekomst echt nog wel kindertjes!
     
  5. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    ik zou toch voot een spiraaltje gaan, mag ook echt als je geen kinderen hebt
     
  6. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    misschien de prikpil? die krijg je eens in de 3mnd en dan plan je meteen de volgende afspraak zodat je het niet kan vergeten. Ik heb hier overigens geen ervaring mee. Ik heb alleen ervaring met de gewone pil, de implanon en de persona.
     
  7. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik zou voor een hormoonspiraaltje (mirena) kiezen, als je de pil echt vaak vergeet.
    Kan prima geplaatst worden als je nog geen kinderen hebt, ook als je die nog wel wilt. Het plaatsen kan alleen wat meer pijn doen dan bij iemand die al eens vaginaal is bevallen.

    Gewoon spiraaltje kan leiden tot zwaarder bloedverlies in menstruatie, dus die lijkt me voor jou niet ideaal.
     
  8. Lara20

    Lara20 Lid

    10 dec 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor de reacties!

    Ik heb zonet wat rondgekeken op het internet en heb de prikpil vergeleken met het hormoonspiraaltje. Volgens mij wegen de voordelen van het hormoonspiraaltje op tegen de nadelen ervan. Dit gevoel heb ik niet bij de prikpil. Vele spreken van een 'bom' hormonen en aangezien ik al jaren de lichtste pil pak, gaat mijn lichaam hier misschien niet mee akkoord gaan.

    Mirena lijkt mij ideaal omdat ik zeker niet van plan ben de komende 5 jaar aan kinderen te beginnen, hoe lief ze ook zijn :) Nu ben ik wel eens benieuwd naar de pijn tijdens het plaatsen. Hoeveel op een schaal van 10? :D Ik ben namelijk een echt watje dus mij zouden ze zelfs mogen platspuiten. Dit is dan ook de reden waarom mijn huisarts mij dit niet kon aanraden. Aangezien ik nog geen kinderen heb gekregen, is mijn baarmoederhals nauwer waardoor het blijkbaar té pijnlijk zou zijn.

    Zijn er ook onder jullie die een verandering hebben opgemerkt in hun gewicht? Door het nemen van de pil ben ik geen grammetje aangekomen en dat wil ik ook zo houden de komende jaren ;)

    Ik heb me voorgenomen toch een vast momentje te creëren om mijn pil te nemen tot mijn jaarlijkse consultatie bij de gynaecoloog in juli.

    Groetjes
    Lara
     
  9. Lara20

    Lara20 Lid

    10 dec 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, kort samengevat staat het nu zo goed als vast dat ik een spiraaltje ga laten plaatsen. Ik heb heel wat informatie opgezocht en ga nog verder informeren bij mijn gynaecoloog over de mogelijkheden qua verdoving of pijnbestrijding.

    Nu iets helemaal anders...Ik heb de vorige pilstrip ongeveer 3 of 4 pillen (in week 1 en 3) te laat ingenomen. Ik schaam me hier enorm voor want het lijkt er zo wel op dat ik zwanger wil worden :s. Is het nodig dat ik een zwangerschapstest doe of ga ik zoiezo iets merken aan mijn menstruatie?

    Ik wil wel even vermelden dat ik geen zware medicijnen inneem, geen alcohol drink en wegens mijn studies permanent vitamine slik (zo kom ik misschien niet helemaal onverantwoordelijk over :()
     

Deel Deze Pagina