Help, ik heb last van verschillende symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Daphne1989, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    tis nie ofda ge het weet RM D ik ben er al 19

2. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ja en weet je ma dan wel dat je bij de gyn. komt beetje raar verhaal als je het bij elkaar zet :(

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ja en weet je ma dan wel dat je bij de gyn. komt beetje raar verhaal als je het bij elkaar zet :(

4. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    ja mijn moeder weet da RM D ! ik ga gewoon op controle voor baarmoederhalskanker! en mijn moeder houd gewoon mijn pilgebruik bij omdat ze niet wilt dat ik zwanger wordt!

5. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    :confused: zo zeg dan moet jij al op vroege controlle

6. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    wat maakt het uit als ik vragen mag, ik ga toch op controle wanneer da ik wil, en het is trouwens op doktersadvies,opdat ik met een vaginale infectie heb gezeten en toen heeft huisdokter voorgesteld om mee te testen op baarmoederhalskanker!

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Maakt niet uit Daphne, ik snap dat je het ook allemaal heel moeilijk vindt en best wel spannend. Maar inderdaad is het wel waar wat de meiden zeggen. Het is van een afstand moeilijk om te zeggen of je zwanger bent. Veel symptomen kunnen bij beiden horen: een aankomende ongesteldheid of bij zwangerschap. Probeer je daarmee vooral niet gek te maken.

Het beste advies is hier al gegeven: een testje kopen en testen. Dan weet je het zeker (hoe moeilijk dat ooit ook is). Als je twee of drie weken geleden getest hebt, zegt dat niets helaas over je huidige situatie. Daarom is het belangrijk dat je alsnog even een testje doet.

Veel succes,
    Josien

Enne meiden... probeer het ontopic te houden zonder verwijten heen en weer.

8. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    ik heb net met mijn vriend gebeld, we gaan dit weekend terug testen,jullie moeten gewoon weten ik kan met dit soort problemen niet bij mijn moeder aankloppen ik ben gewoon bang ik en mijn vriend willen heel graag een kindje, maar als mijn moeder het te weten moest komen is gelijk ze het zeggen " het kot te klein"

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Daphne,

Dan zit je echt in een moeilijke situatie dan. Als je vragen hebt kun je hier altijd terecht, maar probeer vooral ook rustig te blijven. Je maakt jezelf anders helemaal gek, en daardoor kan je lichaam je ook voor de gek gaan houden. Wist je... als je heel sterk denkt dat je zwanger bent of er bang voor bent, zijn er ook mensen bekend bij wie de ongesteldheid dan gewoon langer op zich laat wachten. Gewoon omdat ze zo zenuwachtig zijn.

Ik weet dat je je zorgen maakt en dat je zo'n knopje niet makkelijk om kan zetten. Maar het is goed dat jullie besloten hebben om een test te gaan doen. Dan krijg je uitsluitsel.

Hoe dan ook en wat er ook uit komt: super veel succes!

Groetjes,
    Josien

10. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    ik snap het gewoon soms zelf niet meer , heb al een maand pijn an de borsten links wat meer dan rechts , dokter zegt een ontstoken spier maar het is al een maand aan de gang , heb al antibiotica gepakt, pijnstillers, en toen kwam ik bij het besef dat pijnlijke borsten ook voorkomen bij een eventuele zwangerschap, ik heb zoveel symptomen waar ik het van kan denken
    * rap moe, nooit uigeslapen
    *pijn in de borsten
    * last van men darmen
    *sinds 2 weken terug heel veel hoofdpijn
    *soms een beetje duizelig
    *bruinverlies met een heel klein beetje bloed
    *een dikke witte afscheiding
    * heel rap emotioneel

11. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    een test van predictor test laat positief heb ik net ergens gelezen bij een andere topic, wat wilt men daar mee zeggen?

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Daarmee wil men zeggen dat je vaak pas later een positieve test kunt krijgen (dus nadat je al lang overtijd bent). Je moet je voorstellen dat een test een bepaald niveau nodig heeft van het zwangerschapshormoon (hCG) om een lijntje te kunnen laten zien. Als je een predictortest hebt, heb je meer hCG nodig dan bij een andere test. hCG verdubbeld zich iedere twee dagen. Maar als jij al een hele tijd 'overtijd' bent, zal je ook met een predicortest een duidelijk resultaat kunnen krijgen.

Groetjes,
    Josien

13. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    ik snap het gewoon soms zelf niet meer , heb al een maand pijn an de borsten links wat meer dan rechts , dokter zegt een ontstoken spier maar het is al een maand aan de gang , heb al antibiotica gepakt, pijnstillers, en toen kwam ik bij het besef dat pijnlijke borsten ook voorkomen bij een eventuele zwangerschap, ik heb zoveel symptomen waar ik het van kan denken
    * rap moe, nooit uigeslapen
    *pijn in de borsten
    * last van men darmen
    *sinds 2 weken terug heel veel hoofdpijn
    *soms een beetje duizelig
    *bruinverlies met een heel klein beetje bloed
    *een dikke witte afscheiding
    * heel rap emotioneel

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Daphne,

Moeilijk iets van te zeggen... de symptomen die je omschrijft zouden kunnen passen bij een zwangerschap, maar je kan je ook gek maken door alsmaar te denken dat je zwanger kan zijn (zoals ik eerder ook al schreef).

Anderzijds kunnen bepaalde symptomen ook heel goed passen bij een naderende ongesteldheid. Ik hoop dat je van het weekend snel meer duidelijkheid hebt en je nu vooral ook rustig kan houden, omdat dit je gemoedsrust ook niet ten goede komt.

Veel succes,
    Josien

15. Daphne1989

10 dec 2007
    69
    0
    0
    maar zoals ik heb kunnen uitmaken ook weer uit andere topics kan ik beter een andere test halen dan die van predictor vb eentje uit het kruidvat die hadden niet zoveel van dat hormoon nodig had ik gelezen

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Misschien dat je klachten wel komen door het wisselende pil-gebruik?

De pil zit vol met hormonen en als ik lees hoe "wisselend" je hier mee om gaat, kan ik me goed voor stellen dat dit ook de nodige klachten met zich mee brengt.

17. Niet meer actief

Ik zie dat je in een vervelende situatie zit.
    Maar je woont waarschijnlijk nog bij je moeder, anders controleert ze niet of je nog de pil gebruikt? Of komt ze elke dag naar je huisje ofzo?

Als je nog bij je moeder woont kan je beter nog ff wachten met zwanger worden.
    Ik ben van mening dat je moet respecteren wat je moeder wilt zolang je nog bij haar in huis woont!

Straks ben je zwanger, er is geen plaats voor die kleine en je moeder zet je het huis uit, ik denk niet dat handig is tijdens een eventuele zwangerschap..Dus als je nog bij je moeder woont zou ik maar snel normaal omgaan met de pil of snel samen wonen met je vriend zodat je je eigen kan gaan.

Succes!

18. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Je moeder controleert of je de pil pakt?

Hoe oud ben je dan? als je al alleen woont heeft je moeder er tog geen zaken mee of je nu zwanger wil worden of niet?
    En als je nog bij je moeder woont zou ik inderdaad nog even wachten om bewust zwanger te geraken...

En gwn testen zouk zeggen, als je moet wachten tot in januari wordt je gek denk ik ! das bijna nog een maand...

Xx.

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Een huisarts vraagt over het algemeen wel goed door voordat hij/zij antibiotica voorschrijft (is naar mijn idee alleen op recept verkrijgbaar). Als hij ook maar enig idee had gehad dat borstpijn door zwangerschap komt, had hij dat wel aangegeven... denk ik... en je dus geen antibiotica voorgeschreven. Ik kwam bijvoorbeeld ooit met klachten (toen ik ook nog jonger was) en toen vroegen ze toch meteen of ik voor medicatievoorschrift niet eerst voor de zekerheid een zwangerschapstest wilde doen. Dat willen ze zeker bij bepaalde medicatie uitsluiten.

Ik ben het eens met een eerdere post dat het wellicht door je pilgebruik komt. Als je stopt (of zoals in jouw geval) tijdelijk stopt met de pil krijg je ontpillingsverschijnselen. Je lichaam moet even wennen aan de natuurlijke hormonen. Deze verschijnselen kunnen veel op zwangerschapsverschijnselen lijken.

En wat betreft je moeder die de pil controleert. Dat doet ze denk ik niet voor niets. Wellicht is zij van mening dat jouw leven nog niet voldoende ingericht is voor een kindje. Dus een stabiele huisje/boompje/beestje situatie. Moeders doen dit over het algemeen niet voor niets en hebben het beste met je voor. Dus goed over nadenken hoor... of je echt al een kindje wilt. Ik heb niets tegen jong kindjes krijgen, maar je moet er echt klaar voor zijn. Het is niet niets..

Succes met alles en hou ons op de hoogte!

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik zou ook nog ff wachten hoor, dit is toch geen goede situatie? :confused:
    succes met het afwachten enzo...

Deel Deze Pagina