help... ik snap er niks meer van

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door joellenn, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ik ben 17 en heb een vaste relatie....

ik moest dus stoppe met de pil en ongi worde maar we hebben sex gehad 2 dagen later en hij is in mij klaar....
    en toen ben ik die week ook niet ongi geworde en hebben gelijk een test gedaan maar die was negative en toen ben k na die week weer begonne met de strip kan ik dan tog zwanger z\ijn? wat moet ik doen ik weet het niet meer :cry: ken iemand mij zegen wat k het beste kan doen

2. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou even afwachten en kijken of je ongi word en anders gewoon weer een test doen dan weet je het zeker meis. Veel succes.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nog een test mischien?

4. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ja ik wil het heel graag weten kan haas niet wagten ik moet nog 2 weken en dan moet k weer ongi worde ... dus als k zwanger zou zijn zou ik na die 2 weken( strip ) al 3 weken en 2 dagen zijn dan moetje het in fijte nu tog al kunne zien ik heb wel last van roze bruinig slijm en krampjes aan de linkerzijde ik word beetje gek hahaha

5. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ja maar ik moes 1 augustus ong worde en ben ik niet geworde .. dus dan ben k als k zwanger zou zijn nu een week en 5 dagen ..zijn maar ik moet nu dese 2 weken de strip af maken .. maar een vriendin van mij zeg datje hyet na een week nog niet kan zien bij een test teminste dat was bij haar niet het geval bij haar gaf die aan dat ze niet zwanger was terwijl ze al 5 weken zwanger was dus k snap er niet veel meer van ik wag dese 2 weken af en laat dan bij de huisarts een test doen tot die tijd is het even afwagte en k laat het natuurlijk wel weten:D

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik snap je verhaal niet helemaal? Als ik het goed begrijp slik jij de pil en heb je seks gehad in je stopweek en is hij in jou klaar gekomen? Ja en? Dat kan gewoon hoor. De pil beschermt je elke dag van de maand (tenzij je 'm niet regelmatig slikt) dus de kans dat je zwanger bent is dan heel klein. De pil zorgt ervoor dat je een 'nepmenstruatie' krijgt, dus het kan heel goed dat je helemaal niet ongesteld wordt.

En als je op 1 augustus ongesteld had moeten worden en wél zwanger was geweest, dan ben je langer zwanger dan 1 week en 5 dagen. Je telt namelijk vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie...

Wat je moet doen? Afwachten... En dan kijken of je straks wle ongie wordt. Wordt je dit niet, dan opnieuw testen. Is de test toch posi? Naar de huisarts. Is de test nega en wordt je ook niet ongie? Dan ook naar de huisarts...

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Heb je berichtje verplaatst naar Zwanger worden.
    Groetjes, Wendy

8. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ja k snap er zelf ook niet veel van haha... maarja het is dan even afwagten.... kzou het natuurlijk heel graag wille...en het liefs ging k nu al na de dokter om te weten of het raak is maja de kans zal wel klein zijn dan nog 2 weken wage :(

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik kan hier echt niets van maken..
    Wat zou je nou willen Joellen? Dat je zwanger bent, of juist niet? Als je zwanger wilt worden lijkt het me wel handig om met de pil te stoppen namelijk - dus niet alleen in de stopweek stoppen, maar gewoon helemaal met de pil stoppen. En als je niet zwanger wilt worden, slik je gewoon de pil volgens voorschrift en kan het gebeuren dat je geen onttrekkingsbloeding krijgt van de pil. Het is zeldzaam dat je zwanger wordt terwijl je pil op de juiste wijze gebruikt en niet ziek bent geweest (overgeven/diarree) en geen medicijnen hebt gebruikt die de werking van de pil kunnen beïnvloeden (oa bepaalde antibiotica, maar ook Sint Janskruid bijvoorbeeld).
    En wat zou je moeten zien na een zwangerschap van 3 weken en 5 dagen? Ja een testlijntje op de test, maar zeker geen buikje ofzo! Als je het niet vertrouwt dat je geen onttrekkingsbloeding hebt gehad, zou je ook je huisarts kunnen bellen.

10. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ja ik heb het er met me vriend over gehad en we wille het heel graag ik ben nu dus gestopt met de pil te slike.... en laat dese week een test doen als het dus niet zo is kan ik nu gewoon wel zwanger worde of niet? en kan ik dan ook gelijk dag ernaa een test late doen ...

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Jullie willen zwanger worden en je bent pas 17?
    Oke...jullie keus. Daar zal ik niet over oordelen.

Als je net met de pil gestopt bent wacht je ff je 1e ongi af. Daarna kun je voor het echie gaan.
    Als je menstruatie over 2 weken (wanneer je het volgens jou weer moet worden) uitblijft, doe je een test.
    Zoals Vlinder84 al zegt: nega, huisarts ff bellen als je ongi ook uitblijft en is ie posi dan kun je je huisarts inlichten maar je mag ook meteen een verloskundige bellen.

Wat je vriendin zegt klopt trouwens niet, niet bij iedereen duurt het lang voordat de test positief word.

Suc6 ermee.

*ff offtopic, maar ben ik de enige die het opvalt dat meiden van rond deze leeftijd niet meer kunnen schrijven? Man man wat een schrijffouten........en das bij de meeste tieners tegenwoordig zo.....vraag me af wat er fout gaat de laatste tijd op de scholen*

12. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    hahaha ik ken ook wel normaal schrijven alleen tegewoordig op msn is dat anders maakje afkortingen maar ik zal wel proberen om wat beter over te komen....
    maar nog meer vragen....moetje persee ongi worde voor je zwanger kunt raken of kan dat ook alsje de pil niet slikt zeg bvb ik ben vandaag gestopt en heb over 4 dagen sex met mjin vriend kan ik dan niet zwanger worde ( sorry Ik begrijp er niet zo heel veel van ... heb moeite met dingen te begrijpe ) of kan ik gewoon dan zwanger worde of

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    *dank je haha nu ben je een stuk duidelijker* ;)

het ZOU kunnen maar lijkt mij onwaarschijnlijk...meestal na een paar dagen als je gestopt bent met de pil word je eerst ongesteld...en daarna ben je dus zonder pil en kun je zwanger worden. Dan heb je meer kans dan als je sex hebt in de paar dagen nadat je gestopt bent met de pil.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Begrijp je dan wel wat het krijgen van een baby met zich meebrengt :( :-#

15. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ja dat begrijpen we heel goed .... en die dingen begrijp ik wel.. het is alleen zo als dit hoe en wat en de dinge eromheen alleen om zwanger te worde is gewoon voor mij beetje wazig en daarom kom k hier met de vragen om meer duidelijkheid en meer antwoorden ) dus als ik het goed begrijp ken ik dan wel zwanger worde als k paardagen gestop ben met de pil.... want ) ik zou 1 aug ongi moete worde en ben k niet geworde een week late ben k gewoon weer door gegaan met de pil en ben dus nu gestop dan ken k tog niet ongi worde ? maar als k niet ongi word nu ik gestop ben met de pil kan ik dus gewoon paar dagen later zwanger raken als k dat al niet bent we testen morgen hihi ik hoop zo dat het lukt bedoel wij hopen zo dat het lukt we wone wel samen en zo he hahaha alleen nu nog een kindje

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oh jullie wonen samen? Beide een baan?

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Waarschijnlijk ben je niet zwanger, maar als je het niet vertrouwt, moet je over een tijdje nog een keer een test doen. Als je de pil gewoon netjes slikt en geen antibiotica hebt gebruikt of hebt overgegeven is de kans dat je zwanger bent erg klein.

Ik vind net als MamaKitty ook dat je zeer onduidelijk en slecht Nederlands schrijft, ik moet je berichtjes wel 3 keer lezen.

Ga alsjeblieft niet hals over kop proberen zwanger te worden, maar denk er goed over na. 17 jaar is best wel jong, al moet iedereen dat natuurlijk voor zich weten. Een kind brengt veel verantwoordelijkheden met zich mee, zowel emotioneel als financieel.

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dat bedoel ik.
    Vaak lijkt het leuk op die leeftijd...je bent een beetje tegendraads, wilt je eigen leven leiden, etc etc.
    Ik was ook zo op die leeftijd en wilde zoooooo graag zwanger worden, al ben ik nooit gestopt met de pil.....maar ik herken het wel. Het LIJKT leuk!
    Maar vergeet niet dat het idd erg veel verantwoordelijkheid meebrengt, idd emotioneel en financieel. En het betekend dat je niet zomaar weg kunt gaan wanneer je het zelf wilt. Uitgaan kan, maar je moet altijd oppas regelen en ik neem aan dat je zelf voor je kind wilt zorgen.

Ik zeg dit omdat ik iemand ken die ook zo jong was. Het leek haar (en haar vriend) super, een baby. Ze stopten nogal snel met de pil en werden meteen zwanger. En toen was de kleine er........hij is nu 2 en bijna elk weekend (of lang weekend) is hij wel bij iemand anders............het valt hun tegen, ze willen nog graag uitgaan...
    En doordeweek? Als je langs gaat zitten ze altijd achter internet of ze hangen voor de tv....en de kleine? Die hangt ook alleen maar voor de tv...
    Erg zielig. Maar goed. Het leek ze leuk, maar ze hebben zich niet verdiept in de dingen die misschien niet zo leuk zijn aan het ouderschap.
    En IK DENK dat je dat ook niet kutn als je zo jong bent.

Maar goed, nogmaals: jullie keus.

Hoe lang zijn jij en je vriend al samen? En waarom wonen jullie op zo'n jonge leeftijd al samen trouwens?

19. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
  20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Schaam je nergens voor meid.
    Ik vraag het enkel en probeer je te helpen.
    Kijk, als jullie er echt klaar voor zijn, jullie zaakjes op orde hebben en zeker zijn van jullie zaak (dus er echt GOED over na hebben gedacht) sja, wat zou jullie dan in de weg staan?

Maar ik wel wel aankaarten, denk er echt heel goed over na! Een kind is niet alleen maar zonneschijn, echt niet!

Deel Deze Pagina