HELP is dit normaal na een vrijpartij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patriciaa, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Allemaal,

    Ik zit met een heel onzeker gevoel hier.
    Afgelopen nacht heb ik een heerlijke vrijpartij gehad met mijn verloofde.
    Maar na afloop toen ik de boel daar onder wou schoonmaken kwam ik een propje/klontje helder bloed tegen :(
    Ik ben me rot geschrokken en riep meteen mijn mannetje erbij.
    Hij zegt dat dit geen kwaad kan want bij een miskraam verlies je veel bloed maar ik maak me zorgen.
    Jullie zullen wel begrijpen dat ik niet lekker meer sliep had ook echt een ongi gevoel.
    Normaal maak ik me geen zorgen over dat gevoel omdat het erbij hoort maar nu met dat beetje bloed wel.
    Vanochtend toen ik op stond had ik een beetje bruinig afsheiding met afvegen daaruit kon ik zien dat ik dus die nacht een beetje gebloed had.
    Het was beide niet veel maar ik maak me echt zorgen.
    Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of moet ik stappen gaan ondernemen?
    Mijn gynaecoloog zie ik pas maandag en dit weekend zit ze niet.
    Alvast heel erg bedankt voor advies of geruststelling.

    Groetjes,
    Patricia
     
  2. Niet meer actief

    Tja, het kan heel normaal zijn hoor maar de gyn kan je helemaal geruststellen...
    Ik zou me nog niet echt te druk gaan maken...
     
  3. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Je huid daar is veel gevoeliger en veel beter doorbloed.
    Hierdoor kan het zijn dat je tijdens de sex iets "beschadigt". Dit word een contact bloeding genoemt. Kan verder voor zover ik weet geen kwaat en gebeurt wel vaker.
    Dat bruine bloed is oud bloed. Schijnbaar is er gister tijdens het vrijen iets vanbinnen geraakt en ben je iets gaan bloeden.
     
  4. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi,

    je baarmoedermond is veel beter doorbloed en daardoor knappen er sneller adertjes. Dit is denk ik bij jou gebeurd door de vrijpartij. Het kan ook gebeuren door bijv. hard persen als je moet drukken

    ik zou me niet ongerust maken. Als je het maandag tegen de gyn zegt, kan zij je vast ook gerust stellen.

    groetjes sanneke
     
  5. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Allemaal,

    Heel erg bedankt voor jullie snelle reactie.
    Ben nu wel iets geruster maar echt vrijen durf ik nu niet meer :(
    Maar het is dus normaal een klontje bloed te verliezen?
    Het zag er namelijk echt uit als menstruatie en geen vloeibaar bloed zeg maar.

    Groetjes,
    Patricia
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    hee meid, ik heb het ook gehad toen ik 14 weken zwanger was, was idd niks aan de hand, kwam ook van het vrijen, wat we overigens daarna toch maar niet meer zo vaak gedaan hebben...
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het komt bijna 100% zeker van het vrijen, ik heb 2x bloedverlies gehad tijdens mijn zwangerschap en dat was na het poepen wat niet zo lekker lukte... :oops: De huid daar beneden is nu sowieso erg gevoelig, mijn achterste bloedt ook een beetje bij elke keer dat ik moet poepen, ook al gaat dat nu meestal wel soepel. ;)

    Vrijen doen we niet meer sinds ik zwanger ben, omdat ik dus bijna zeker weet dat ik dan ook ga bloeden en me druk ga maken, heb ik echt geen zin in. Gelukkig 'mogen' we over zo'n 5 maanden weer... ;)

    Liefs,
    Snoopy
     
  8. dreams

    dreams Fanatiek lid

    19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb het ook gehad ongeveer 2 maanden geleden wat bloedverlies
    En na 2 dagen werd het ook een soort van bruinige kleur door het opgedroogde bloed
    Klopt helemaal wat Sanneke zegt, lijkt me bij jou ook gewoon een geknapt adertje
    En door de betere doorbloeding verlies je wat bloed
    Zei de vk ook tegen mij want ik maakte me toen ook ongerust en had ik haar gebeld.

    Ik zou je niet te druk maken inderdaad
    Groetjess
     
  9. Patriciaa

    Patriciaa Actief lid

    28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Allemaal,

    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.
    Ben nu wel gerust.
    Hahaha ik schrok toen ik weer op zwangerschapspagina kwam het is mooi geworden hier zeg.
    Maar om even terug te komen op het verhaal hmz zal wel lastig worden zolang zonder sex hoor :(
    Vooral voor mijn mannie maar ik wil gewoon geen risico lopen.

    Groetjes,
    Patricia
     
  10. dreams

    dreams Fanatiek lid

    19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Dat kan ik begrijpen, maar het is niet gevaarlijk hoor
    Wil niet zeggen dat dat altijd gebeurd en dat je niet mee rkunt vrijen
    Kun je gewoon doen hoor zei de VK ook tegen mij
    Maar bij mij doet het nu echt pijn, dus ik begin er ook niet meer aan
     
  11. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier precies hetzelfde, ik had ook direct de angst dat er iets niet goed was, maar nadat ik het 06 nr van de vk had gebeld (was ook weekend) stelde zij me gerust dat het idd van het vrijen kwam omdat je baarmoedermond meer doorbloed is.

    maar ze zij ook dat als ik me zorgen bleef maken en het aan bleef houden ik weer terug moest bellen dan zou ze een afspraak maken voor een echo, maar nogmaals benadrukken dat er niets aan de hand was.

    Dus blijf je ongerust bel dan gewoon je vk op meid, die heeft toch ook wel een 06 nr die je 24-7 kunt bellen?

    groetjes en maak je niet te druk.
    smoekie
     

Deel Deze Pagina