Help! Kind ziek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Taby, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Help! Britt is ziek.
    Ze heeft keelontsteking en oren doen ook pijn,maar het is volgens de arts niet goed te zien ivm vieze oren en ze heeft hoofdpijn. Ook eet ze bijna een week al niet tot weinig, is 2 kg afgevallen, als ik er per dag 200cc vocht in krijg is het ook al heel wat, ze slaapt veel en heeft verhoging tot koorts.
    Vanmorgen naar de huisarts geweest en een kuur voorgeschreven, de kuur ook gelijk gegeven toen we thuis kwamen.
    Nu ligt ze nog steeds op de bank en huilt veel omdat haar oren zo'n pijn doen, ondanks de pijnstilling.
    Ook zegt ze nu al dat ze straks niet nog een keer haar kuur in gaat nemen. Ken het van de vorige keer nog wel dat we het op allerlei manieren hebben geprobeert en is echt een hel!

    Dus ik heb net nog maar even terug gebeld naar de huisarts zijn telefonische spreekuur en heb dit dus ook allemaal aangegeven.
    Hij kijkt terug in het bestand en het enige wat hij zegt is dat het aan mij is om die kuur erin te krijgen anders is het met de pasen feest.:$:(
    Dus ik geef aan dat ik bang ben dat ik het er echt niet meer in ga krijgen. Zegt hij, "bel maar naar de apotheek voor een ander smaakje, het is echt aan u".
    Maar ik kan nu al zeggen dat al die gekke smaakjes die ze bij een apotheek hebben echt geen oplossing gaat bieden.
    Een jaar geleden toen Britt ook al een kuur had was het ook al zo'n probleem, ze tuft het uit, ook al knijp je haar neus dicht, vermeng je het ergens doorheen dan proeft ze het ook en weigert ze te eten.

    Ik begrijp wel waarom ze nu al weigert te eten, nu ik dit zit te typen.

    Wat moet ik hier nu mee gaan beginnen?:(
     
  2. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Tja moeilijk, maar wat verwacht je nu dan van de huisarts?
    Ze zal hoe dan ook die kuur moeten hebben. Kun je het niet stiekem jn een toetje doen? En anders een spuitje vragen en hoe sneu het ook is achter in de keel spuiten. Beterschap in ieder geval
     
  3. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb bij mijn jongste ook de zoveelste kuur inderdaad met een spuitje moeten geven omdat ze het weigert en uitspuugt.
    Maar! Zij is pas 1.5! Jouw dochter is 4. En de vorige kuur was een jaar geleden.
    Ik zou nu gewoon proberen haar uit te leggen dat het even moet omdat dan de pijn weg gaat. En dat ze bijvoorbeeld iets lekkers krijgt als ze het ingenomen heeft? Ze is oud genoeg om te snappen dat het helpt tegen de pijn lijkt me.
     
  4. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik weet ook niet precies wat de huisarts moet doen, maar in een toetje spuugt ze het zo uit en in een spuitje achterin haar keel lukt ook amper, dan begint ze gelijk te kokhalzen.

    Heb net naar de apotheek gebeld, maar zij hebben ook geen andere smaak van deze kuur.
     
  5. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Eens met jada08, huisarts kan daar niets mee.
     
  6. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik probeer er dus ook al uit te leggen en dan maar om te kopen voor een lekker ijsje omdat dat zo lekker is voor de pijn in haar keel, maar ze doet het niet.
     
  7. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Uitleggen en toch even doorzetten dan...
     
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien beloningssysteem?
     
  9. Papaver

    Papaver Niet meer actief


    Eens. Hier was het vd week ook drama, maar met een spuitje en in de houdgreep zat er 8 dagen 3 x per dag toch een kuur in. Je zal wel moeten en gewoon goed uitleggen aan je kindje waarom
     
  10. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    En op de " hardhandige " manier achter in haar keel spuiten en dan laten slikken... .?
     
  11. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Dat hebben wij dus moeten doen
     
  12. knap

    knap Niet meer actief

    Ze is vier jaar?

    Zelf in haar mond laten doen ( spuitje)en zeggen dat ze daar beter van woord en heel duidelijk zijn tegen haar het is voor jou auw...

    Trouwens mijn oudste is ook ziek 40.1 koorts ligt te rillen als een rietje op de bank. Al een paar zetpillen versleten vandaag.
     
  13. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    835
    114
    43
    Overijssel
    Ze is vier dus je kunt het belang in kindertaal uitleggen. Ik denk dat ze aan jou merkt dat jij twijfeld of je haar het kunt laten innemen. Je kunt bij de apotheek lidoceine druppels halen voor de oren. Dit helpt erg goed. Verder neusspray en paracetamol. Neemt ze de kuur niet krijgt ze hem via infuus of sonde in het ziekenhuis. Goed doorpakken en haar geen keuze laten. Ik denk dat Britt in de gaten heeft dat jij als eerste zult opgeven........
     
  14. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Mijn dochter houd een antibioticakuur ook amper binnen. Wat wij doen is het met een spuitje achter in haar keel spuiten en haar hoofdje even een minuut naar achteren houden, zo kan het er bij het kokhalzen ook niet uit gaan. Het is vreselijk, maar zou wel moeten. Ze is al een keer in het ziekenhuis beland omdat ze de kuur niet binnen hield, gevolg dubbele ooronsteking en ook nog eens een longonsteking.
     
  15. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Tja is niet leuk..
    Maar het is inderdaad aan jezelf.
    Onze oudste was 3 en wilde het ook niet, maar hem heb ik het wel kunnen uitleggen en mengen met wat hij graag wilde. Even erg verwend dus..
    Ik vond de jongste van 1,5 juist moeilijker, die snapte en niets van en spuugde de helft uit. De huisarts zei toen, dat de kuur langer wordt gegeven en het vaak al eerder over dus alle beetjes helpen.

    Succes!!
     
  16. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Wij ook geregeld door de jaren heen, tsja, niet leuk, maar voor hun eigen bestwil..
     
  17. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Het is inderdaad vreselijk, maar ga het op deze manier maar proberen.
    Alleen valt het niet mee, maar gelukkig is vanavond mijn man thuis.

    Doordat ze nu alles weigert ben ik dus ook bang voor zkhopname en dat wil ik liever niet, dan maar "hardhandig" die kuur erin.
     
  18. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Knap, Beterschap met je zoon.
     
  19. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Lijkt mij dat je nu echt moet door pakken of het leuk is of niet.
    Er zullen nog wel lastiger dingen komen in de toekomst.
    In de houdgreep pakken als ze echt niet om te praten is evt met een beloning of juist iets wegnemen wat ze graag heeft.

    Berterschap en succes!
     
  20. Beitsche

    Beitsche Fanatiek lid

    12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hallo,

    De huisarts kan hier verder niets aan doen, maar dat helpt jou niet verder. Je kind is ziek en wil de medicijnen niet innemen. Ik kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat je moet doen.

    Ga met haar in gesprek. Vraag haar of ze je wil vertellen waarom ze dat medicijn niet wil innemen. Wees nieuwsgierig. Als de dan verteld waarom kun je het misschien zo oplossen ( als het iets simpels is).
    Als je dit niet zo kunt oplossen dan kun je haar vragen of zij iets kan bedenken waardoor ze het wel wil gaan innemen. Misschien helpt ze je wel aan een oplossing.

    Werkt dit niet dan kun je haar vertellen dat je haar begrijpt, maar dat ze nu ziek is en dat ze daar weer beter van wordt. Vertel haar dat je haar hierbij wil helpen en vraag aan haar wat ze heel graag zou willen hebben of wat ze graag zou willen gaan doen. ( binnen jou grenzen natuurlijk)
    Dan maak je vervolgens een papier met daarop vakjes getekend. Elk vakje staat voor een keer innemen van de kuur. Vervolgens vertel je haar dat ze een sticker krijgt ( die ze op dat vel mag plakken)voor elke keer dat ze een keer het medicijn heeft ingenomen( zij mag kiezen hoe ze het inneemt, met toetje of gewoon zo, praat daar met haar over). Als ze alle keren het medicijn heeft ingenomen en dus het vel vol zit met stickers krijgt ze dat gene wat ze graag wil of datgene wat ze graag wil doen.

    Geef haar zoveel mogelijk de regie en praat met haar over de dingen. Misschien helpt dit.

    In ieder geval heel veel sterkte en beterschap
     

Deel Deze Pagina