Help, kramp, overvoeding?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nonamenononsense, 19 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik ben ondertussen ten einde raad, wederom met mijn tweede kindje een rot start met uren krijsen per dag en heel veel uitzoeken en gedoe.
    We zijn al over op nutramigen voeding op verdenking kma. Ranitinide gekregen op verdenking reflux, en uiteindelijk over naar nexium omdat de ranitidine te weinig leek te doen. Na 5 dagen nexium waarvan 2 dagen 8 a 9 uur gillen van de kramp gestopt met de nexium. Is een bijwerking, dus klaar maar.
    En nu zoekende, ik weet het niet meer.

    Bel ik de kraamzorg flesvoedingslijn zeggen ze om de 3 uur flesje van 90 aanbieden, maakt niet uit dat het meer is dan de formule aan geeft.
    Hij drinkt nu per 24 uur 8 flesjes van 90, ongeveer
    8-11-14-17-20-23-03-05
    Eerder honger is eerder een fles, maar hij komt vrij netjes om de 3 uur behalve snachts. Dan kan ik ook ineens een fles extra hebben.

    Vannacht 1 uurtje geslapen, rest van de nacht ligt hij te "werken" kreunen, huilen, persen, huilen etc. Die krampen worden met de dag heviger en ik weet het niet meer. Belde dus de huisarts, om advies te vragen, kreeg de assistente en zij zei dus dat de ha had gezegd dat hij overvoerd wordt.
    Hij komt te snel aan, en daar komen dus de krampen van!
    Nou weet ik het dus helemaal niet meer...
    Heeft iemand tips? Hij geeft ontzettend veel mondjes terug ook, dus wilde eigenlijk gaan indikken met biologische jbpm
     
  2. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hij woog bij zijn geboorte 15/5 3685 gram, en woog afgelopen vrijdag bij het cb 4350 gram
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Dieetvoeding niet sterk genoeg?
    Hoe zat t ook alweer @Averlhach
    Heb zelf geen verstand van kv.
     
  4. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hij heeft op de krampjes na geen andere symptomen
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Ik vind krampen wel genoeg symptomen.

    Een heel andere boeg, hier poepte dochter niet in de luier, ze hield het op tot de luier uit was. Je zou kunnen proberen hoe het gaat als de luier uit is.
     
  6. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hij poept goed gelukkig!
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Al bij een osteopaat geweest?
     
  8. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja vorige week, hij krijgt probiotica voor zijn darmen sinds vorige week
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Je hebt nu in korte tijd een boel veranderingen gehad. Voor nu misschien ff niks meer anders doen en alles de tijd geven.
    Waarschijnlijk word je zelf helemaal gek van al die onrust.

    Naar mijn mening huilt een kind nooit voor niks.
    Koemelkallergie uitsluiten
    Reflux
    En osteopaat
    Zijn de eerste dingen waar je naar kijkt. Die heb je allemaal gedaan.
    Sterkere dieetvoeding kun je ng proberen.
    Juist omdat hij zo’n last heeft van z’n darmen zou ik geen Jbpm (is bijvoeding, dus extra belasting) geven.
    De manier van fles geven kan nog naar gekeken worden, misschien komt er toch nog teveel lucht mee naar binnen waardoor er dus lucht onder de melk zit en gespuugd wordt. En ook kan lucht veel krampen geven. Had je trouwens de mondanatomie al laten controleren? Een tekort tongriempje kan ook reflux veroorzaken/versterken.

    Maar ik heb makkelijk praten, ik heb twee kinderen die nooit huilen. Ja, dochter vond het niet prettig alleen in bed, dus die heeft 9 weken bij me in de draagdoek gewoond. Ik vond het ideaal, kon alle kanten op. Daarna kon ze opeens wel zelf slapen.
     
  10. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Tongriem is met 3 dag 'n oud al geklieft, dokter wilt nu geen andere voeding voorschrijven .
    Ik dacht dat biologische jbpm wel oké was?

    Ik ben op dit moment zo uitgeput, ik ben wanhopig op zoek naar iets wat rust geeft. En dat geeft ws weer onrust.
    Manneke slaapt overdag best oké, soms van fles tot fles . Maar snachts.. Pfff
     
  11. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hij gebruikt trouwens Dr brown flessen, eerst met de prematuur speen. Daar dronk hij netjes mee maar voel hij halverwege in slaap. Nu nr 1 speen, iets langzamer zou beter zijn maarja
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Snachts bij je in bed al geprobeerd?
     
  13. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik kan 'm helemaal niet wegleggen dus 24 uur per dag op of naast mij
     
  14. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Begin met zelf overdag ook te slapen wanneer hij slaapt (als je dat nog niet doet).
    Ik weet wat uitputting met je kan doen. Verder geen tips qua voeding, maar wel heel veel sterkte. Hoop dat het snel beter wordt.
     
  15. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik heb een peuter thuis nog, dus dat werkt helaas niet... Vandaag ben ik alleen met hem, en ik ben zo oververmoeid en over m'n slaap heen dat slapen ook niet lukt.
     
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je bent nu gestopt met de nexium begrijp ik?

    En de krampen? Zijn die weg of blijven ze? Want als ze blijven na het stoppen liggen de krampen dus niet aan de nexium. Om nexium goed de tijd te geven moeten ze 2 weken gegeven worden. Op het moment dat je zulke heftige krampen ziet die mogelijk door de nexium komen kan het verstandig zijn om dat eerst uit te sluiten. Maar als je uitgesloten hebt dat de krampen door nexium komen, dus niet door de nexium veroorzaakt worden, kan je het wel gaan geven om het minimaal 2 weken aaneengesloten de tijd te geven om te zien wat het voor de reflux doet.

    Jbpm raad ik af. Kan krampen veroorzaken.

    Krampen zijn een lastig symptoom. Zeker in jouw verhaal.

    Even terug naar de basis.
    Je kindje weegt 4,3 kg. Advies is om 150cc per kg per 24 uur te geven.
    Dus 4,3 x 150 = 645cc mag per 24 uur.
    Je geeft 8 flesjes dus 645 / 8 = 80cc per fles.
    Dit betekent dat als je 8 x 90/3 (even ivm het advies wat je gekregen hebt) geeft, en dit gedrongen word, je 800cc voeding geeft.

    Dus ja, dat is overvoeren. En dan zeggen, maakt niet uit... daar val ik van mijn stoel van....
    Als een baby overvoert word krijgt het........ krampen!!! En reflux :confused:
    Als je een glas hebt van 100cc inhoud, kan je daar dan 120cc water in doen? Nee, dan stroomt het over. Bij een maag gebeurd dit ook, maar dan komt het in de slokdarm, dus reflux. De darmen moeten te hard werken dus geven krampen.

    Dus advies 1;
    En deze bestaat uit een keuze.
    Keuze 1. Ga terug naar 60/2. Dan geef je 65 cc per voeding en dan heb je 125cc over per 24 uur en dit kan je naar keuze op hongerige momenten geven.
    Keuze 2. Maak 90/3, maar giet af naar 80 cc. Dan kan je prima 8 flesjes geven.

    Dan advies 2;
    Ga alle stappen na of dit correct gedaan wordt. Voeding niet schudden, maar roeren. Fles zo horizontaal mogelijk. Goed laten boeren. Juiste bereiding, dus koud kraanwater opwarmen.
    Alles uitgereid zie mijn link in handtekening.

    Advies 3;
    Probeer rust en regelmaat en minimaal huilen in te voeren. Even terug naar de basis en het begin. Geen uitstapjes, minimale prikkels.
    En hou deze dingen eens een aantal dagen vol. Normaal zeg ik 2 weken.

    En dan kan je kijken. Komen de krampen door de nexium ja of nee. Is er nog sprake van reflux of kwam het door de hoeveelheid voeding?

    Is de flesvoeding wel juist? Mijn oudste had ook 'alleen' krampen. Maar dit kwam wel door kma. Juiste voeding zorgde dat het vrijwel volledig weg was.

    En ga dan 1 ding stap voor stap proberen. En geef alles 2 weken de tijd.

    Te veel willen proberen geeft onrust en onrust geeft krampen. Dus vandaar dat ik zeg ga eerst terug naar de basis.


    Ik had je nog een pb willen doen, vragen hoe het gaat, maar zag dit topic. Dus vandaar dat ik hier reageer. Ik had van de week minder tijd en nu wel de tijd om uitgebreid te reageren.
     
    Fristi2012 en Zoe123 vinden dit leuk.
  17. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw

    Hardstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ben ondertussen echt uitgeput en dus wanhopig op zoek naar antwoorden en ook te gejaagd van alles aan het proberen.
    Wat jij zegt, klinkt goed. Ga ik mee aan de slag, de nexium is idd gestopt en het vele vele huilen is echt minder. Hij huilt nu eerder van oververmoeidheid, maar dat kan ik herleiden tot het niet slapen.
    Krampjes overdag en savonds zijn er niet of minimaal, dus dat is echt een verschil gelukkig.

    Alleen snachts blijven we spoken, wederom een topic over geopend. Wanhopig, en snachts veel wakker dus dan word ik zo. Maar die klachten snachts zijn al aanwezig voordat ik überhaupt startte met de nexium, jbpm en ranitinide.
    Maar miss dat dat toch door teveel voeding komt?
    Jammer dat er een paar x wordt gezegd tis niet teveel, als het dat wel is...
     
  18. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In principe klinkt 90/3 ook niet als veel, maar als je op papier het uitrekent zie je dat het wel te veel is bij de hoeveelheid flessen. En omdat er geen reclame gemaakt mag worden voor fv lijkt het soms wel dat er ook geen goede voorlichting is.
    En sommige kindjes kunnen het wel aan. Maar op het moment dat er wel problemen zijn moet je dus even alles opnieuw bekijken en dan is het totaal wel te veel.

    Hoe was de ranitadine?
    Jammer dat de nexium de veroorzaker was....

    Als de krampen blijven kan je ook eens overleggen voor andere dieetvoeding.
     
  19. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    De ranitinide leek geen bijwerkingen te geven, maar hielp ook niet voor het gekreun. Minder voeding is iets wat makkelijk uit te proberen is, al is eht een beetje overleven pp dit moment.
    Hij zit in een sprong en is gewoon niet te doen met slapen helaas. Op mij is ook niet goed meer, enkel draagdoek. Even survivallen
     
  20. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hij krijgt trouwens nutramigen, denk dat dat voldoende is. Want hij is voor mijn gevoel meer gevoelig dan allergisch..
     

Deel Deze Pagina