Help! Luier lekt elke keer door aan de zijkant.

Discussie in 'Verzorging' gestart door MPS05, 24 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MPS05

    MPS05 Fanatiek lid

    23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hallo Dames,

    Mijn zoontje is 7 weken en weegt ongv. 5,5 kilo. Ik gebruik pampers maat 3 op dit moment. Toen hij een paar weken oud was begon hij door te lekken aan de zijkant van zijn luier (boven), toen ben ik over gegaan van maat 1 naar 2. Toen was het een paar weekjes goed en toen begon hij weer door te lekken. Een week geleden over gegaan op maat 3 maar hij lekt weer door. Ik vind maat 3 al echt aan de ruime kant dus kan me niet voorstellen dat het aan de maat ligt. Ik ben er nu achter dat het precies bij het stukje is waar de plakstrip aan vast zit, dus het stukje wat dun is.
    Heeft iemand DE oplossing of een ander merk luiers? Soms moet ik hem 3x per dag verschonen doordat hij weer nat is in zijn zij/rug. Ik leg zn piemeltje altijd helemaal recht en naar beneden en zorg dat de luier goed strak zit.
    Heb even een plaatje bijgevoegd boven welke plek het steeds nat is :
     
  2. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Zitten zijn rompertjes misschien te strak? Daardoor kan een luier zich niet goed vullen en kunnen ze ook doorlekken. Maar op de plaats die jij aangeeft nog nooit gehad eerlijk gezegd...aparte plek :( Zelf gebruik ik kruidvat luiers, werden ook altijd op het kdv gebruikt waar ik werkte, en bijna nooit lekkages. Tenzij er eentje een spuitluier heeft, daar kan je gewoon niet tegenop met welke luier dan ook ;)
    Je hebt vaak ook mini verpakkingen van luiers, misschien een idee om daar een of twee soorten van uit te proberen om te kijken of dat beter gaat?
     
  3. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier met pampers bijna altijd lekkage, met kruidvat valt het gelukkig mee :) en idd die proef verpakkingen. heb je ook bij lidl bijv voor 50cent. (74 stuk voor 12 euro)
     
  4. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28
    Dit heb ik ook steeds! Net van mt 1 naar 2 gegaan maar helpt niks. Ik gebruik kruidvat overigens
     
  5. MPS05

    MPS05 Fanatiek lid

    23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Bedankt voor de tips. Ik ga vanmiddag een ander merk luiers kopen. Ik vind het ook een rare plek, het is precies daarboven steeds nat in zijn zij/rug. Ik ga straks ook wat grotere rompers halen.. wie weet helpt dat.

    NiHeJa, vervelend he?! Ik word er een beetje gek van, aldoor weer alle kleertjes nat en weer omkleden. Ik hoop dat we er achter komen waardoor het komt.
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoevaak per dag verschoon je hem?
     
  7. MPS05

    MPS05 Fanatiek lid

    23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Sowieso voor elke voeding en vaak nog een keer tussendoor als ik voel dat ie erg vol zit.
    Maar de luiers lekten soms al binnen een uur na het verschonen door.
    Ik gebruik sinds deze week de kruidvat maat 3 luiers en hij is nog maar 1x doorgelekt :) hopelijk blijft dat zo!
     
  8. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Áls mijn zoontje doorlekt, is dat ook de plek! Heel herkenbaar. De eerste maanden hebben we er nooit last van gehad. En opeens de afgelopen maand aan de lopende band. Vooral 's nachts, als hij doorslaapt en lang op een luier doet. 'S Nachts extra verschonen is een drama, dat vindt hij vreselijk.
    Inmiddels zijn we voor de nacht over op maat 5, terwijl hij volgens het gewicht nog lang niet op maat 5 zou moeten zitten. Overdag draagt hij maat 4. Het heeft ons probleem wel opgelost. Sindsdien is hij niet meer doorgelekt :)

    Een ander merk leverde bij ons niets op, 4+ pampers hebben we ook nog geprobeerd, maar ook dat was niet genoeg. We hadden echt een volle maat groter nodig.
     
  9. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Denk dat 2 en 3 al erg groot is. Als er ook te veel ruimte is kan ie gaan lekken

    Ander merk kan helpen
     
  10. raglottie

    raglottie Actief lid

    7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien suffe gedachte: maar doe je zijn piemel wel in het midden naar beneden als je de luier vastmaakt?
     
  11. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    In de openingspost staat van wel ;)
     
  12. raglottie

    raglottie Actief lid

    7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeps! Slaapgebrek vrees ik!
     

Deel Deze Pagina