Help! Luizen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwaaistaart, 18 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Brrr vanmorgen 2 luizen gevonden bij m'n dochter.
    Net eerste keer met luizenkam aan de gang gegaan maar wat een gedoe!
    Ze heeft lang pluizig haar.
    Nat gemaakt en berg crème spoeling erin en toen ging het enigszins.
    Maar gaan de neten er nog wel uit als je zoveel crème spoeling moet gebruiken om te kunnen kammen?
    Wie heeft tips om dit zo makkelijk mogelijk te doen anders worden het 2 lange weken....
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Een shampoo met dimeticon gebruiken, zelf hadden we nyda. Dan de eerste dag zoveel mogelijk met je nagels oid de neten weghalen. Elke dag kammen met veel crèmespoeling, dan is het echt wel weg
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  3. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.872
    2.370
    113
    Vrouw
    #3 Mammavan5, 18 apr 2022
    Laatst bewerkt: 18 apr 2022
    Screenshot_20220418-135005_Samsung Internet.jpg
    Haal echt luizenlotion dat is de beste manier om ze echt weg te krijgen aangezien je dochter dik en lang haar heeft zou ik 2 flesjes gebruiken.
    Die beesten stikken en die neten vallen dan vanzelf na verloop van tijd uit.
    Succes ermee mijn dochter had het onlangs weer van school.
    Het zijn echt vreselijke beestjes de jeuk die ze ervan hebben.
    Ik had deze van de albert heijn gebruikt.
    Vond hem persoonlijk beter dan die van kruidvat.
    Met die lotion was ze er meteen vanaf vooral als je er snel bij bent.
    En in de kragen van de jassen en kussenslopen tea tree olie wat druppels doen hun kunnen niet tegen die geur.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  4. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.689
    1.612
    113
    Vrouw
    Even een assy luizenkam kopen en gaan met die banaan. Hier twee keer luis gehad (bijna einde basisschool nu dus 2x is best een meevaller). Mijn dochter heeft haar waar iedere kapper zich over verbaasd. Ongekend dik haar. De hel op aarde met luis er in dus.

    Ik borstel twee keer per dag. Half uur in de ochtend en half uur in de avond met heeeeel veel cremespoeling en met de assy kam krijg ik het er uit, ook de neten.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  5. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb er een andere kam bij gekocht ook nog, de assy kam. Je haalt er ook neten mee uit (nu moet je geen wonder verwachten en blijven kammen!)
    Dus ik had: dimeticone lotion (is echt geen shampoo! Het schuimt niet ofzo, het is een soort olie) en de assy kam. Ik ben niet 100% trouw geweest met kammen want hoogzwanger (ga ik als excuus gebruiken) maar na twee weken was alles wel weg hoor. Eigenlijk na de eerste behandeling alle grote luizen. De eerste week ben ik nog eens een paar mini luizen gegengekomen. Daarna niet meer. Lotion herhaald na 1 week dacht ik (zoals het op de verpakking staat)
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  6. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Een keer met lotion wassen, goed in laten trekken. Volgende dag een wattenstaafje met azijn en dan door de haren gaan baan voor baan en dan 1 a 2 dgn herhalen dan komen ze los en veeg je ze er zo uit en komen niet meer terug. Na 10 dgn of zo kun je nog eens een keer lotion doen maar was hier vaak al niet meer nodig.

    Kammen was hier helemaal niet te doen veel te dun haar.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  7. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Dank jullie! Toch maar naar lotion kijken dan
    En morgen naar de kapper om er een stuk af te kunnen. Was al de planning maar kwam er niet van.

    Ik zie helemaal geen neten, dus hopelijk was ik er op tijd bij
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Je kunt nu beter niet naar de kapper, pas als ze helemaal luizenvrij is. Kappers zitten daar niet echt op te wachten
     
    Madelie, Zeebra, evaleana en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Onze kapper constateerde vorig jaar luizen bij onze dochter en wilde haar idd niet knippen, mochten terug komen als ze luizenvrij was…
     
  10. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Och ja natuurlijk! :rolleyes:
     
  11. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.018
    5.163
    113
    Nyda en Assy kam waren hier de oplossing, fantastisch spul en ideale kam! Nyda in laten trekken, dan kammen (kam gleed er hier doorheen bij dochter met dik krullend haar), dan uit spoelen. Ik herhaalde het na 1 week en dan de week erna nog eens - dag is 1 behandeling extra, maar zeer succesvol. Eerder met andere merken ging niet alles dood, en 2 neetjes geven zo weer een hele luizenparade…
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien zelf al een stuk eraf knippen en als de luizen weg zijn, bij de kapper netjes laten knippen?
     
    Zeebra en zwaaistaart vinden dit leuk.
  13. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.001
    93
    48
    Dochter met heel lang krullend haar had vorig jaar ook luizen. Kammen ging echt niet, ook al, of juist omdat ze heel fijn haar heeft. Wij hebben toen drie keer lotion van de Kruidvat gebruikt en niet meer gekamd. Twee keer is volgens de verpakking: eerste keer voor de dan levende luizen, en na een week nog een keer voor uitgekomen neten, die zich dan nog niet hebben kunnen voortplanten. Derde keer om er heel zeker helemaal vanaf te zijn :|
     

Deel Deze Pagina