Help me ik word gek van mezelf!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MrsAzwanger, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Ik ben op 23 oktober 2020 ongesteld geworden en vanaf 25 oktober elke dag onveilig seks gehad met mijn vriend (klinkt misschien vies maar we hadden ook seks toen ik ongesteld was). Rond 27/28/29 oktober stopte mijn ongesteldheid. Het was geen innesteling, want ik bloedde hevig. Ik heb zelf ooit een innesteling gehad en weet hoe dat is (ik had toen een miskraam gehad). Op 19 november 2020 heb ik een test gedaan, want ik voelde dat mijn borsten gevoelig waren en ik had een knalstreep! Ik vraag mij af hoe dit kan, zo kort zwanger maar toch een knalstreep?

    Ik heb voor 25 oktober 2020 geen seks gehad met niemand niet, want ik was 2 maanden uit elkaar met mijn vriend. Ik weet 100% zeker dat ik geen seks heb gehad in die 2 maanden met niemand, ik was ook echt kapot van dat we uit elkaar waren. Ik vind het zo raar dat ik zo een knal streep heb (4 dagen voor mijn NOD) en als ik het ga uitrekenen ben ik dus of in mijn ongesteldheid zwanger worden of vlak daarna (wat ook vaak niet kan, pas een week na je laatste stop van menstruatie). Doordat ik het zo raar vind ga ik allemaal rare scenario’s bedenken hoe ik voor 25 oktober zwanger ben geraakt (zoals sperma toch door een voorwerp of handdoek in mijn vagina of wc bril). De verloskundige zegt dat ik alleen zwanger kan raken van seks (wat ik niet heb gehad voor 25 oktober), en dat ik me zelf niet gek moet maken want ik heb alleen met mijn vriend seks gehad. Kan iemand me aub helpen dit te verklaren. Ik ben nu 12 weken zwanger (ongeveer 10 zegt de verloskundige want je moet er 2 weken aftrekken), maar ik maak mezelf helemaal gek. Het gaat zelf zo ver bij mij dat ik een vaderschapstest wil doen die je kan doen tijdens je zwangerschap, omdat ik niet snap hoe dit kan en ik maak mezelf helemaal gek met de gedachte. Nog maals ik weet 100% dat ik geen seks heb gehad, maar hoe het allemaal zo kort en snel is gegaan vind ik gewoon raar of kan dat gewoon?

    Help me

    groetjes een zwangere vrouw.
     
  2. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Wat...

    Om toch maar enigzins nuttig te reageren... knalstrepen kunnen prima voor je nod hoor
     
  3. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Als ik het terug reken zou je ovulatie rond 29 oktober geweest moeten zijn, dat is vandaag 10
    Weken geleden, dus dat zou Opzich kunnen toch? Wel vreemd gelijk na je ongesteldheid, maar qua seksueel activiteit dus niet onmogelijk.
     
  4. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    bedankt voor je reactie. Maar kan je ook in je ongesteldheid zwanger worden of vlak erna? Want volgens de berekening is dat gebeurd. Je kan toch pas een week na je laatste stop van je menstruatie zwanger worden?
     
  5. Candy01

    Candy01 Fanatiek lid

    4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 kindjes via iui.
    Bij beide kindjes zou ik zwanger geraakt zijn voor de eisprong obv de uitgerekende datum. Door de iui wist ik wanneer mijn eisprong was geweest.
    Dus het kan zeker.
     
  6. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    23 okt was dus cd 1, je eisprong is gemiddeld op cd 14 dit was dus 5 november. 19 november was je dus reeds 14 dpo en was dus je nod. Het is zeker niet ongewoon om op je nod een knaltest te hebben. Dit wil zeggen dat je morgen 11 weken zwanger zou zijn.

    edit: bovenstaande is uitgaande op een gemiddelde cyclus
     
    Fennec en Alanyali vinden dit leuk.
  7. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht. Ik was eergisteren bij de echo en hun zeiden ik ben 12 weken zwanger maar ik moet er 2 weken vanaf trekken. Maar kan het dat ik 4/5 november zwanger ben geraakt en dat 19 december een knal streep te zien is? Dan ben ik maar 2 weken zwanger dat kan toch niet en ook zo zwanger voelen. Daarom twijfel ik zo. Ook al heb ik niks gedaan voor 25 oktober

    Mijn volgende menstruatie zou dan 23 november moeten zij
     
  8. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Je kan prima een knal testen hebben rond je nod.
    Iedereen is op dat moment vanaf eisprong gerekend maar 2 weken zwanger.
     
    Nola26 vindt dit leuk.
  9. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Mijn moeder is destijds (perongeluk) zwanger geraakt van mn broertje echt aan t einde van de menstruatie. Ze zei het toevallig laatst. Hij was niet gepland, wel gewenst. En verwekt toen ze nog licht bloedde. Dus ja, het kan!
     
  10. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Als je een eisprong / bevruchting op 5 november had dan kan je op 19 november inderdaad al een knalstreep hebben. Het zou ook kunnen dat je een vroege eisprong had. Stel tussen cd 8 en cd 14 dan zou je zwanger kunnen zijn van tussen 30 oktober en 5 november. Zaad kan ook langer overleven pakweg +- 3 dagen. Dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld zwanger zou kunnen zijn van seks op 27 oktober. (Er zijn meerdere scenario’s mogelijk)
     
  11. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    bedankt voor je bericht en uitleg. De verloskundige wordt gek van me maar kan het me ook niet goed uitleggen waardoor ik zo verward achterbleef met me hulpvraag. Ik ben ook eerder zwanger geweest en toen was er echt een licht streepje te zien en toen was ik veel verder zwanger dan 2 weken dus ik snapte er helemaal niks van. Nog maals bedankt Noukie!
     
  12. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik had ook een hele duidelijke streep 5 dagen voor NOD. Dus dat kan zeker.
    Waarom twijfel je zo?
    Je hebt toch alleen toen sex gehad waarom zou je een vaderschapstest doen? Je wordt echt alleen zwanger als je sex hebt gehad.
    Het is geen raar verhaal in iedergeval het is gewoon mogelijk.
     
    LaVitaBella vindt dit leuk.
  13. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    Ik ben van mezelf al angstig en paranoïde (sinds ik zwanger ben NOG meer), en de verloskundige kon het ook niet verklaren. Ik ging toen dingen opzoeken op internet en toen werd ik nog banger en mijn conclusie was dat het niet kon. Ook zag ik foto’s van vrouwen met hun zwangerschapstesten en niemand had een knal streep bij 2/3 weken, pas na 6 weken. daarom twijfelde ik. Ben blij dat ik dit forum heb geopend want mijn twijfel is nu wel weg!
     
    margarethd vindt dit leuk.
  14. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik wil je wel mijn test laten zien. Bij mij was er ook echt een knaller. Ik was toen ook onzeker ik was bang dat het een tweeling zou zijn dat ik daarom teveel hcg aanmaakte. Maar dat bleek achteraf helemaal niet zo te zijn. We maken ons zomaar gek. Gewoon chill zijn geen dingen opzoeken. Eigenlijk moet je nu gewoon juist genieten van je zwangerschap.
     
  15. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    je hebt gelijk! Iedereen in me omgeving werd ook gek van me want ze vonden dat ik niet reeel meer dacht en dan die verhalen op internet. Ik ben nu wel gerust gesteld en denk ook ‘hoe kon ik zo raar denken terwijl ik het al eigenlijk wist hoe het zat’. Bedankt!
     
  16. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.618
    113
    Ik zal het even andersom uitleggen oké? ;)

    een cyclus heeft gemiddeld 28 dagen met een eisprong op dag 14. Hierop wordt de duur van de zwangerschap altijd berekend. Daarom krijg je altijd twee weken ‘cadeau’: vier weken zwanger zijn op de dag dat je ongesteld zou moeten worden volgens deze standaard is eigenlijk twee weken na de conceptie (dus je eisprong).

    Wat de echoscopist en verloskundige je dus proberen te zeggen, is dat je 12 weken zwanger bent en dat de conceptie dus 10 weken geleden is. 25 oktober is 10 weken en 5 dagen geleden. Dus het klopt wel degelijk dat je gewoon van de seks met je vriend zwanger bent geraakt. Dan is dit alvast uit de lucht. ;)

    Rest het stukje dus dat je toen nog ongesteld was. Om hierin ook de lucht te klaren: dat kan gewoon. Je hebt gewoon een keer een erg vroege eisprong en dus een korte cyclus gehad. Het gebeurt niet heel vaak (zoals ik al zei: een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen) maar als je een eisprong hebt op dag 5/6/7 van je cyclus, duurt deze dus ineens maar 19/20/21 dagen (voor de experts, ja inderdaad, dat dan weer bij een luteale fase van 14 dagen maar dat is in dezen niet zo relevant) en zou je dus eigenlijk, was je niet zwanger geweest, een keer vroeger dan normaal ongesteld zijn geworden.

    Ter vergelijking: ik heb zelf een cyclus van normaal rond de 31/34 dagen. Met dus een eisprong rond dag 17/20. Maar ook ik heb een keer een eisprong op dag 7 gehad. Dat wist ik heel zeker door middel van ovulatietesten en temperaturen. Was toen niet zwanger, dus werd op dag 21 ongesteld. Ik was heel erg verbaasd, maar je lichaam is nu eenmaal geen machientje, het kan een keertje iets geks doen.

    En dat is dus ook bij jou gebeurd.

    Meisjelief, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is écht van je vriend, het klopt. Hopelijk snap je m’n uitleg en kun je er nu lekker van gaan genieten.
     
  17. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    bedankt voor de uitleg, ik ga er van genieten! Maar hoe komt het dat de test zo een knal test is ik ben dan maar 2 weken zwanger, de rest op internet heeft bij 6 weken een knaltesf
     
  18. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Sommige mensen maken sneller hcg aan! Het hormoon waar een test op reageert!
     
  19. MrsAzwanger

    7 jan 2021
    52
    13
    8
    Vrouw
    ja maar 2 weken een knal test kan toch bijna niet
     
  20. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Je bent op dat moment dat je testte al 4 weken zwanger(eerste 2 weken krijg je cadeau)
     
    margarethd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina