Help me (luxe dilemma)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MamavanSamia, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Hallo allemaal!

Ik heb een luxe dilemma waar ik op dit moment niet uitkom dus vraag even om jullie hulp.
    Wij zijn 28 januari, 5 jaar getrouwd en vandaag zei mijn mannetje dat ik een land mocht uitzoeken om het daar te vieren. Het maakt niet uit waar het is en ik hoef ook niet aan een budget te denken. We hadden een ticket geboekt voor december naar new york maar die willen we annuleren omdat we onze 5 jarige huwelijk toch speciaal willen vieren, en new york willen we alleen met kerst en oud en nieuw zien.

Ik wil overal naartoe waar het in januari lekker zonnig is. Ook wil ik weer met dolfijnen zwemmen en snorkelen enz. Dus iemand tips?

is er iemand weleens in thailand geweest?

Alvast bedankt!

kus kus

2. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    JAMAICA.......................................

3. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    dominicaanse republiek?

dat is:
    - mooi weer ( niet te warm en niet te koud)
    - Dolfijnen
    - snorkelen

ff gegoogled hihi:

Weer en klimaat
    De Dominicaanse Republiek heeft een zonnig klimaat! Augustus is de warmste maand, in januari is het koeler, maar niet koud. In de bergen is het af en toe wel freezy. Dat komt natuurlijk door de hoogte, maar ook de noord-oosten wind zorgt alijd voor verkoeling. Als je niet in een orkaan verzeild wilt raken, kun je beter niet komen tussen augustus en oktober. Vooral mid-september schijnt dé favoriete periode te zijn voor orkanen om in deze regio huis te houden.
    Klimaattype Tropisch regenwoud- en zeeklimaat.
    Gem. temp. zomer 27 graden.
    Gem. temp. winter 24 graden.
    Gem. neerslag in mm. 1.418 mm.
    RegenSeizoen In mei en juli vallen korte, heftige buien.
    Beste periode om land te bezoeken December tot april.

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ben nooit in Thailand geweest, maar van de mensen die ik ken die er wel zijn geweest zijn de meningen erg veschillend. Merendeel wil er niet meer naar toe in ieder geval.
    Wij zijn ooit naar Cuba geweest. geweldig land, heb er ook gezwommen met dolfijnen (wat voelen die raar als je die aait trouwens)
    Wij zijn toen in febr. geweest, is t ideale seizoen voor ons, dan is t daar winter en is de temperatuur voor ons goed te hebben, superwarm natuurlijk, maar als je in hun zomer daar bent...kennen wij niet goed tegen, zo heet. Bovendien is er in de winter geen regen, ook wel prettig natuurlijk.
    Er is vanalles te doen. Wij zien t niet zitten om tig uur te vliegen, n hoop geld te betalen en dan 3 wkn op t strand gaan liggen , gaan we wel naar spanje als we dat willen.

5. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ja punta cana staat ook op mijn verlanglijstje!

Jamaica zat ik net even naar te kijken.. pff moeilijke keuze!

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mexico :D kan je heel fijn met dolfijnen zwemmen

7. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    mijn man wil ook liever niet naar thailand omdat hij er geen goede verhalen over had gehoord maar ik mag kiezen en hij volgt haha..

cuba! hmmm heb je daar ook sigaren gerookt? dat moet hé! hoort er gewoon bij als je naar cuba gaat..
    ja klopt haha ik moest er aan het begin ook even wennen.. ook toen ik aan de vinnen moest vastpakken.. wat gaan die dolfijnen toch snel.. het lukte pas na een paar keer haha. Nu gaan we zonder de kinderen dus ik kijk er echt naar uit en daarom willen we veel watersport activiteiten plannen.

waar hadden jullie geboekt? en welk hotel?

8. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Mauritius, echt een aanrader!
    Wij hebben er een super vakantie gehad en ook met dolfijnen gezwommen en gesnorkeld :)

9. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ben een beetje bang om naar mexico te gaan. Heb laats een doc gezien over mexico (ms13) oooh met die bendes wil je niet in aanmerking komen en ze zaten vooral daar.. :oops:

10. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    :confused: wat moooi! op google even naar plaatjes gekeken.. prachtigg!! ziet het er ook zo mooi uit in het echt?
    welk hotel zaten jullie?

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.054
    7.998
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de azoren

het is daar echt zo ongelovelijk verschrikkelijk mooi!

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Moet ik ff heel goed na gaan denken waar wij hadden geboekt en welk hotel.
    Wij zaten toen in ieder geval in een appartement waar ook n hotel op t terrein lag, dus hadden ook alle luxe wat n hotel heeft (bed opmaken elke dag, elke dag schoonmaken en zo)
    En helemaal mooi was, als ik de deur open deed van ons appartement stond ik met mn voeten in t zand, zag 20 mtr verderop de zee...wij zaten gewoon op t strand dus (wisten we niet van tevoren trouwens)

Mensen zijn ook super vriendelijk daar, totaal geen agressie of wat dan ook. En nee , geen sigaren gerookt, blergh, haha, die worden je wel overal aangeboden. Maar..trap er niet in, ze beginnen met de verkoop van sigaren en eindigen met de vraag of je drugs wilt kopen. Duurt ff eer je dat door hebt, heb je al n paar sigarenverkopers vriendelijk afgeslagen, beter is, om ze gewoon niet aan te kijken en te negeren.

13. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij gaan volgende maand naar Mexico. Ben er nog niet geweest, maar wel heel veel gelezen en opgezocht. Kun je ook met dolfijnen zwemmen en snorkelen. En bendes ... ja, je hebt overal weleens wat, toch? Je moet gewoon een beetje in het touristische gedeelte blijven.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    De bekendste plaatsen waar mensen met dolfijnen zwemmen zijn:

Israel: Rode Zee bij Eilat.

Ierland: Dingle Bay.

Australie: Newcastle; Monkey Mia (Shark Bay); Bunbury (ten zuiden van Perth); Moreton Bay (Tangalooma).

Nieuw-Zeeland: Kiakoura.

Verenigde Staten: Christi Bay (Corpus Christi, Texas); wateren rond de Florida Keys; Kealakekua Bay (Hawaï, Big Island)

Honduras: Bay Islands.

Mexico: Cancun, Isla Mujeres, Xcaret.

Verder zijn er meldingen van mensen die zeggen met dolfijnen gezwommen te hebben bij de Canarische Eilanden en op sommige plaatsen in het Caraïbisch gebied en de Bermuda's.

Op Isla Margarita is het zwemmen met dolfijnen een van de meest geboekte excursies. Isla Margarita Forum

Hopelijk kun je hier een keus uit maken?
    Vertel je nog even wat het is geworden?

15. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    mensi dank je wel

Gisteravond laat gingen we nog even kijken en misschien dat we naar miami gaan, en via daar kan je met een boot naar de bahama's voor 100 dollar per persoon! (SPOTGOEDKOOP)
    en dan gaan we ook voor een spotprijsje van miami naar new york voor 2 dagen en vanuit new york terug naar amsterdam.

Maar het plannen is onwijs moeilijk, ook met hotel enz.

op dit moment staat mexico ook hoog op ons verlanglijstje

thanks dames en ik laat het zeker weten

16. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    jaaaaaaaaaaaaaa

We zijn eruit! joepieee!

we gaan een cruise maken..

- Miami
    - Labadee, Haïti
    - Montego Bay, Jamaica
    - Georgetown, Grand Cayman
    - Cozumel, Mexico

Voordat we vertrekken blijven we 1 hele dag en nacht in miami.. daar lekker uitgaan enz!
    oooooh ben onwijsssss blij! ik ga gewoon naar 5 landen in 10 dagen!
    ik ga zo onwijs veel foto's maken!

ik kijk er zooooo naar uit!

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Jamaica inderdaad!
    Daar heb ik de mooiste vakantie van mijn leven gehad.

Punta Cana is leuk, maar daar is weinig te doen of te zien.

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    5.715
    112
    63
    De moeite waard met de discovery vanuit fort lauderdale.
    En de bahama `s zijn echt mooi.

19. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Heb je het weleens gedaan?

ik ben best wel zeeziek maar heb nooit een cruise meegemaakt. Wel overtochten (spanje naar marokko) Boot gaat dan echt heen en weer en kan nauwelijks lopen. is dat op een cruise ook? ik lig dan ook de hele tijd te braken. Afschuwelijk!

20. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Dom.Republiek!

Deel Deze Pagina