Help! Niks te zien op echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annesophieroos, 16 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Hallo. Ik wil graag even mijn zorgen delen in de hoop dat iemand dit herkent en haar ervaringen wil delen. Ik ben zwanger volgens meerdere testen, maar had afgelopen weekend lichte buikpijn en een beetje bruin bloed bij het afvegen. Voor de zekerheid uitgenodigd voor een echo, (5w3d volgens de berekening, moet accuraat zijn ivm ICSI) maar daar zag de echoscopisct helemaal niks op. Slechts verdikt slijmvlies. Ik moest zelfs opnieuw testen. Die was positief, en ook de HCG waarden waren oké (+1800). Ze vond het heel gek dat ze nog niks kon zien en noemde het risico op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vandaag moet ik terugkomen en gaan ze kijken of er toch niet ergens iets verstopt zit. Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan. iemand die mij hoop kan geven dat het mogelijk nog gewoon te vroeg was om iets te zien? Kan het zijn dat de telling toch niet helemaal klopt ondanks dat het met behandeling is gegaan (wel natuurlijke cyclus). Of moet ik me op het ergste gaan voorbereiden? We hebben slechts 1 kans en dat is (was) deze. Ik heb verder geen klachten.
     
  2. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Wat een onzekerheid zeg.. slopend hè? Het kan alle kanten op helaas.
    ik had 3 weken geleden precies hetzelfde.
    Zagen ze met een hcg waarde van 2100 ook nog niks. Terwijl de protocollen zeggen dat vanaf 1500 er echt wat te zien moet zijn.
    Mijn ervaring is dat de protocollen heel zwart wit zijn en juist dit soort dingen heel veel grijze gebieden bevatten.
    ziekenhuis houdt alle scenario’s open en willen ook geen valse hoop creëren.

    uiteindelijk 4 dagen later zagen ze de vruchtzak. Week later hart actie... helaas eindigde dat halve week later. Maar het had net zo goed wel goed kunnen gaan.

    Dus voor nu afwachten... en de moed nog niet opgeven. Ik hoop en duim dat de mini zich snel
    Laat zien en dat het een doorgaande zwangerschap wordt!!
     
  3. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Wat verdrietig dat het uiteindelijk toch is misgegaan voor jou. Ik put hoop uit je bericht dat er uiteindelijk toch nog wat te zien was. Sterkte
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Vanuit een ziekenhuis:
    Een normaal ontwikkelde zwangerschap in de baarmoeder is op een echo te zien, vanaf een hCG-gehalte van 1000 IU/L. Is er bij deze hCG-waarde (of hoger) geen zwangerschap in de baarmoederholte te zien, dan kan er sprake zijn van een EUG of van een miskraam


    Ik had met hcg +6000 niets in de baarmoeder behalve mooi verdikt baarmoederslijmvlies, was buitenbaarmoederlijke zwangerschap helaas. Ik hoop dat het bij jou gewoon te klein was om te zien en dat je nu wel een goede echo hebt!
     
  5. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hoe laat is je afspraak vandaag?
    Ja zenuwslopend, niet weten waar je aan toe bent! Snap dat heel goed, helemaal als alle hoop op deze poging rust.

    Ja bevruchting staat vast, maar innestelen kunnen ze niet timen. kijken ze inwendig?
     
  6. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    10.30, dus wachten is bijna voorbij. Ze zeiden er wel bij dat er ook nu weer een kans dat het nog niet te zien is (er zit dan 24 uur tussen). Ik hoop van harte dat het gewoon nog iets te klein was om waar te nemen. Al is het wel heel verdacht dat er niet eens een spoor (geen ring of zakje) zichtbaar is. :(
     
  7. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Ik ga voor je duimen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de baby heel dicht tegen de wand ligt en het is allemaal natuurlijk nog zo klein. Het hoeft niks verkeerds te betekenen.
     
    Annesophieroos vindt dit leuk.
  8. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Ik hoop het! Thanks
     
  9. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Die onzekerheid is zo vervelend! Ik hoop dat je kleine verstoppertje speelt maar het zou fijn zijn als hij/zij zich even laat zien straks.
    Je zou ook net iets minder ver kunnen zijn waardoor het vruchtje te klein was om waar te nemen. Ik duim mee!
     
  10. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Kan daT ook bij icsi?
     
  11. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    En hoe ging het???
     
  12. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Helaas, nog steeds niks in de baarmoeder te zien. Ze dacht wel dat er op de rechter eileider iets verdachts kon zitten maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen. Een tweede arts keek mee en kon er ook geen uitsluitsel over geven.
    Kortom: er is nog hoop, maar de kans is niet zo groot kreeg ik het gevoel. Morgen weer terug om HCG te checken. ben heel verdrietig al hebben ze gezegd dat de kans nog niet helemaal verkeken is. Ze hamerden wel steeds op als ik klachten krijg dat ik dan meteen noodnummers moet bellen ookal is het midden in de nacht. Dat klonk ook niet erg hoopvol.
     
  13. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Nog geen duidelijkheid dus.
    Dat weet ik niet. Heeft de gyn daar niks over gezegd?
     
  14. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113

    Nee maar dat is voorzorg omdat als het wel buitenbaarmoederlijke zwangerschap is en het knapt je verder van huis bent. Ze houden overal rekening mee. Dat wil niet zeggen dat ze er vanuit gaan dat dit het is.
    Mijn “verdachts” in de eierstok bleek het “huisje” waar het eitje uit was gekomen... dat schijnen ze te kunnen zien.

    snap je verdriet, de onzekerheid, de spanning, het is nogal wat.
    Zou slag om de arm houden, maar nog niet handdoek in de ring gooien hoor. It ain’t over till it’s over.

    Ik had op een zaterdag een waarde van 2100 zonder zwangerschapsring op echo. Die maandag zagen ze pas voor het eerst de ring op de echo na goed zoeken.

    Even morgen hcg afwachten... ik duim voor je!!!
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik duim hard voor je dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is! Sterkte met wachten :(
     
  16. MJ1987

    MJ1987 Niet meer actief

    Hoi, ik wil je geen valse hoop geven.
    Klinkt heel erg als mijn verhaal afg januari.
    Ook niets te zien op de echo en wel hcg waarde (stijgend). bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...... na een icsi terugplaatsing.
    Vind het heel rot het je te zeggen, maar denk dat als je moed houdt dit tevergeefs is.
    En dan ook nog de enige kans in deze reeks, bah wat verdrietig.
    Beste hoor.....
     
  17. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Dank voor je bericht. Had jij ook geen klachten?

     
  18. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Sterkte ik blijf voor je duimen.
     
  19. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Krijg je vandaag gelijk de uitslag van je HCG? Ik blijf aan je denken.
     
  20. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    3200+ en nog niks te zien in de baarmoeder . Het verdachte rondje op de eileider was iets duidelijker geworden. Zo gek omdat ik nauwelijks klachten heb. Maar je zou zeggen, 99% zeker is het mis... hoor vandaag meer over de volgende stap.
     

Deel Deze Pagina