Help nodig: opgezwollen vingers & ringen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hearteyes, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hearteyes

    hearteyes Lid

    12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Hi meiden,

    Ik ben bijna 33 week zwanger en heb nu sinds een paar dagen opgezwollen vingers, hou dus vocht vast.

    Nu heb ik 2 dierbare ringen die ik af moet doen maar ik krijg ze met geen mogelijkheid af. Het zijn mn trouw en verlovingsring en wil ze absoluut niet door laten knippen.

    Ik heb al dreft,olie,touwtje, handen hoog gehouden,koud water,ijs geprobeerd maar ze komen niet over mn knokkels heen daar is al het vocht dan opgehoopt als de ring daar zit.

    Weet iemand of die vocht weg uit zichzelf nog weg gaat? of blijf ik vanaf nu met opgezwollen vingers zitten?
    En heeft iemand nog een idee hoe ik ze er af kan krijgen?
    Alvast bedankt
    Gr Hearteyes
     
  2. Moekje

    Moekje Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi!

    Zelf heb ik mijn ringen al vrij snel afgedaan uit voorzorg ;)
    Maar ik heb ooit op mijn tiende een ring gehad van mijn oma en niet meer afgedaan tot mijn 16e je raad het al de ring kreeg ik er niet meer af.
    Heb deze bij de juwelier door laten knippen en ze hebben hem heel netjes weer dichtgemaakt! Echt je zag er niets meer van!
     
  3. hearteyes

    hearteyes Lid

    12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Bedankt Moekje,

    Misschien dat ik dat als optie moet houden, maar hoop stiekem dat mn vingers ineens een beetje minder dik zijn en dat het me dan nog lukt. Maar weet niet of dat uberhaubt kan, dat er minder vocht in zit.
     
  4. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Dat probleem had ik ook veel zeep en friemelen is het gelukt.

    Alleen een Probleem ben al sinds 2009 bijna ring loos de ringen die op me duimen zat past nu om me ring vinger dus:(
     
  5. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Je zou nog kunnen proberen om je hand eerst in vrij koud water te houden en dan proberen af te doen ofwel zo of met een touwtje oid. Door het koude water slinken je handen even.
     
  6. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    heb weleens van iemand olie en water gehoord eerst invetten dan int water dan weer olie en dan zou t moeten werken
     
  7. hearteyes

    hearteyes Lid

    12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Op dit moment doen mn vingers zo'n pijn van het touwtje, maar geef nog niet op.
    Ga zo even proberen met olie en dan onder het water doen, en weer olie erop,en touwtje trekken.

    Dus een tip voor iedereen die nog ringen draagt, doe ze zsm af :p scheelt een hoop gedoe en pijn.

    Als het me niet lukt voor morgenmiddag dan ga ik naar een juwelier.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Probeer het in de ochtend als je net wakker bent, dan zijn je voeten en handen minder opgezwollen dan bijv. eind van de dag.

    Succes in elk geval.
     
  9. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik heb ze met de warme dagen uit voorzorg al afgedaan.
    Inderdaad de tip 's ochtend met koud water en ik zou ze met bio oil insmeren. Na het smeren kreeg ik de ringen beter af.
    De huid proberen achter de ringen te trekken, veel geduld en SUCCES!
     
  10. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In de ochtend ja en je handen eerst lekker koud maken en dan snel met olie proberen. Ik heb mijn ringen al een tijdje geleden afgedaan, precies om deze reden ;)
     
  11. hearteyes

    hearteyes Lid

    12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Bedankt iedereen, het was te laat voor alle hulpmiddelen dus heb het zojuist bij de juwelier door laten zagen :(

    En na de bevalling moet ik ze op maat laten maken/lassen
     
  12. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Dat is vervelend, Ik hoop voor je dat ze de ringen wel nog mooi aan elkaar kunnen maken.
     
  13. Moekje

    Moekje Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Balen dat dat de laatste optie was voor je maar ik kan je uit ervaring vertellen dat ze t zo ontzettend mooi kunnen maken!!
    Echt bij mijn ring zag je er helemaal niets meer van.
    Mijn oma heeft zelfs na het overlijden van mijn opa zijn ring laten inkorten en laten vermaken echt supermooi hoe ze dat tegenwoordig kunnen.
     
  14. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Smorgens vroeg als je opstaat zijn je vingers op zijn dunst.
    Dus dan met boter even aan de slag.

    En helaas, het vocht gaat pas weg als je bevallen bent.
     
  15. hearteyes

    hearteyes Lid

    12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    @ gebakje, boter hielp ook niet het vocht bleef na m'n knokkel op een hoop zitten, zat geen beweging in

    Moet zeggen dat ik wel blij ben dat ze eraf zijn, geen pijn meer wel nog afdrukken van de ringen :p

    @ moekje ben blij dat ze het mooi kunnen maken idd, was jij ook een van de gelukkige dat ze het door moesten knippen?
     

Deel Deze Pagina