Ik ben bijna 8 weken zwanger, maar ben al een beetje aan het nadenken over de opvang. Ik werk 26 uur per week, en onregelmatig. Ik wil eigenlijk mijn kindjes (ben zwanger van een tweeling) naar de opvang brengen, omdat we geen oppas hebben, maar is dit mogelijk? Of zit je echt vast aan bepaalde dagen en tijden.... Wie kan mij helpen/duidelijkheid geven?
Hoi, ik werk ook onregelmatig, en heb nu een probleem omdat we een kleintje hebben, en een schoolgaand kind, en heel weinig oppas nodig hebben, maar we redden het wel. Mijn tips: * Kijk of er in de buurt een flexibel kinderdagverblijf is (is wel wat duurder, maar gaat niet per dagdeel, maar per uur.) Wij hebben een plek in het ziekenhuis, omdat mijn man in het ziekenhuis werkt, maar er komen ook kinderen van buiten. * ik zou een gastouderbureau vragen of zij iets kunnen beteken, eventueel bij jullie thuis. succes en gefeliciteerd met je 2lingzwangerschap, geniet ervan!
hallo vlinderr ik heb ook onregelmatige werktijden en dagen. ik werk 32 uur en om eerlijk te zijn is het soms best vervelend die onregelmatige werktijden. maddox gaat op de dinsdag en woensdag naar de creche omdat er geen plek meer was voor nog wat dagen. de andere dagen dat hij niet naar de creche gaat is het soms best even puzzelen. de ene dag kan mn vriend wel thuis blijven en soms past oma op. het is wel mogelijk hoor om je kindjes naar de creche te brengen. stel dat de creche zegt van ok we hebben plek voor de kindjes op de maandag tot zeg donderdag. van 08.00 tot 17.30 nou dan heb je op die dagen en tijden opvang. je bent niet verplicht ze naar de creche te brengen als jij bijv. die dagen vrij bent maar je betaalt er wel voor. aan de tijden kun je niks doen je moet ze voor een bep. tijd brengen en weer voor een bep. tijd ophalen. ik ben soms ook op de dinsdag en woensdag vrij, net die dagen dat maddi naar de creche moet. ik breng hem wel want het wordt gewoon in rekening gebracht en hij vindt het er erg leuk. hoe dan ook onregelmatige tijden en kindjes is best lastig. mischien is een gastouder een optie?
Mijn man werkt ook onregelmatige tijden. Wij hebben flexibele opvang bij het kdv. Het uurtarief is iets hoger dan de reguliere opvang maar nu betalen we niet voor uren dat hij niet op het kdv is, waardoor het uiteindelijk goedkoper is. Er is wel een minimum van 2 aaneengesloten uren. Maar als ik van 7.30 tot 14.00 uur opvang nodig heb, betaal ik dus ook alleen maar voor die uren en niet voor twee dagdelen. Nadeel is dat je zo vroeg mogelijk moet reserveren, er is altijd het risico dat de uren van jouw keuze niet mogelijk meer zijn: wie het eerst komt, heeft de eerste keus. Annuleren kan uiterlijk 2 weken van te voren en wijzigen kan vaak ook niet. Het is wel een gepuzzel, ik ben veel tijd kwijt met onze roosters naast elkaar leggen en als mn man zn rooster opeens wijzigt dan is het soms even stressen, maar op zich werkt het prima zo.
Ik werk ook volgens rooster en dus iedere week op andere dagen (en de ene week meer dan de andere) Wij konden gelukkig flexibele opvang afnemen bij ons KDV. Ik moet nu voor de 10e van de maand de uren voor de maand daarna doorgeven. Dat werkt hier in ieder geval prima. En hier in de omgeving zitter erg veel KDV's die flexibele opvang bieden. wat een uitkomst.
ik werk ook onregelmatig 30 uur... ik vind het heerlijk... ik werk avonddiensten, dagdiensten en weekenden.. heb een gastouder die flexibel op kan vangen bij haar thuis.... wij hebben nu 2 gastouders gehad ( we hebben van gastouder geswitched omdat ik van baan veranderde) en beide keren was een klexibele gastouder echt zo gevonden... er werken natuurlijk heel erg veel vrouwen onregelmatig.. ik heb wel gemekrt dat het op een kdv niet lukte heel erg flexibel opvang te vinden maar via een gastouderbureau ging het makkelijk gr Jose
Hallo vlinder! ik werk zelf op een kinderdagverblijf, en wij hebben bij ons (groningen) idd flexibbele opvang... het beste wat je idd kan doen is informeren bij een KDV bij jou in de buurt of die dat ook hebben, er zal er vast wel 1 tussen zitten! heel vee; sucses en geniet van je zwangerschap!
hoi, je zult idd even moeten informeren naar flexibele kdv's. Het worden er helaas wel steeds minder. Wij hadden veel kindjes van ouders die in het ziekenhuis werkten en die werden bv om half 7 gebracht, voordat mama aan vroege dienst begon en dan om 10.00/11.00 opgehaald, toen papa geslapen had na de nachtdienst.
Volgens mij zit er bij ons geen flexibel kdv in de buurt. . Stel ik geef de kindjes op voor 32 uur per week...4 dagen. (ik mag één vaste vrije dag opgeven). Kan ik dan zelf bepalen of ik ze dan wel of niet breng op die dagen? En hoeveel meer moet je betalen voor twee kindjes die naar het kdv gaan? Dat is niet twee keer zoveel, toch? het kinderdagverblijf bij ons in de buurt rekent 6,40 per uur. Verder kan ik geen info op de site vinden. Ik heb berekend hoeveel we van de belasting terug kunnen krijgen, maar hoe reken ik nu uit hoeveel ik kwijt ben aan twee kindjes? of moet ik dan wel het dubbele rekenen?? dus dan 12,80 per uur??
ik werk ook onregelmatig. Om het goed te regelen "moest"ik 4 dagen afnemen met vervroegde opvang dus vanaf 7 uur. DIt was voor mij qua kosten gunstiger dan flexibele opvang. Er was hier ook maar 1 kdv flexibel en dat was van 7 tot 7 dus daar had ik ook niet veel aan. Ik had die 4 dagen dus dan was er altijd een plekje vrij voor haar en dat betaalde ik ook. Echter ze ging de ene week 3 keer de andere keer 1 dan weer 2 enz. Maar net hoe ik moet werken. Het enige nadeel was dat ik al om 16uur moest beginnen ik haar wel al om 13 moest brengen. Maar dat was toen mn dochter groter werd wel fijner voor haar. Had ze daar ook wat regelmaat.
Je bent wel 2x 6,10 kwijt aan de opvang dat klopt wel, maar je krijgt meer terug natuurlijk dan bij 1 knd. Het is zo geregeld dat het kind met de meeste uren kind 2 is en daarvoor krijg je het meeste vergoed. Bij een tweeling heb je natuurlijk evenveel opvang nodig, maar dat maakt niet uit. 32 uur a 6,10 wordt wel een heel hoog bedrag, de uren die je werkt krijg je vergoed. Dus je zou als je 20 uur werkt (geen idee hoeveel jij precies werkt en van de hoeveel uur jij opvang nodig hebt). 12 uur per kind zelf moeten betalen + het deel van de 20 euro wat niet wordt vergoed. Je kunt echt beter zoeken naar een flexibel kdv of een gastouder.
Bedankt voor je uitleg...is nu wel wat duidelijker geworden. Ben nog echt een leek op dat gebied. Haha.
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb altijd 18uur gewerkt en heb 40 uur opvang. Eigen bijdrage is 150euro. Het gaat naar je salaris volgens mij niet naar uren, zeker niet bij onregelmatig werk. Mijn dochter moet vaak blijven slapen en die uren tellen mee in de opvang, maar mijn salaris blijft t zelfde. Al 3 jaar is dit zo, zowel op het kdv als nu bij de gastouder
Als je kind blijft slapen is er meestal een vast bedrag voor de uren van 19 tot 7 uur. Om voor die uren ook 6,10 te vragen is ook niet eerlijk want het kindje slaapt dan (als het goed is ). Volgens mij betaal je het echt wel als je 4 dagen opvang wilt voor je kind ook al komt je kind er gem. maar 2 dagen. Bij een flexibel kdv betaal je alleen de uren die je afneemt (uurtarief ligt daardoor wat hoger) en bij de gastouder betaal je ook alleen de uren dat hij/zij echt komt.
Hoogte van je salaris bepaalt wel hoeveel je terug krijgt, hoe meer je verdient hoe minder je terug krijgt.