Help vette waas glazen douchedeur

Discussie in 'De lounge' gestart door JoG, 9 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoG

    JoG Actief lid

    16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een vette waas op de glazen douche deur. Deze deur zat er al in toen we het huis hebben gekocht.

    Ik heb al verschillende schoonmaakproducten gebruikt zoals dreft, dubro, dasty, azijn niks helpt.
    Zodra ik de deur droog maak met een trekker of met een droge schone doek zie je meteen weer een vettige waas.

    Iemand hier tips waar ik het nog mee kan proberen?
     
  2. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het kalk is. Heb je trouwens al bleek geprobeerd? Even flink insmeren, laten intrekken en dan afspoelen.
     
  3. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik ben echt een fan van Dettol badkamerreiniger. Wellicht het proberen waard?
     
  4. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Vet he.. Ammoniak?

    Kalk zou ik Ajax ontkalker nemen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. JoG

    JoG Actief lid

    16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Ik dacht eerst zelf ook kalk maar al verschillende ontkalkers gebruikt en het blijft erop.
    Het zit ook alleen op de bovenkant van de deur en aan de binnen en buiten kant.
    Als ik er met mijn vinger over heen ga zie je echt dat het een vettige laag is.

    Ammoniak ga ik morgen maar is proberen
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Let met amoniak wel op voor rubbers (als die op je douchedeur zitten) het kan de lijm van de rubbers namelijk oplossen en dan is je deur niet meer waterdicht. En als Dasty en Dubro multiontvetter niet werken dan ben ik bang dat het lastig word. Enige tip die ik nog kan geven is een vaatwastablet (liefst goed merk) oplossen in een emmer heet water en met een schrobber je deur daarmee schoon boenen.
     
  7. Flan82

    Flan82 Lid

    13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
  8. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Wij hebben dit ook van de vorige bewoners. Hebben werkelijk alles geprobeerd, maar hier was het te laat. Enige is hier vervangen of laten polijsten. Hoop dat er voor jou wel iets werkt.
     
  9. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Of misschien nog een wondersponsje proberen, je weet maar nooit of het werkt!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina