Hallo meiden, ik ga as maandag op vliegvakantie en opeens slaat de stress en twijfel toe haha! Ik zoek op internet naar info maar lees allemaal tegenstijdige dingen: hoeveel bagage mag je nou meenemen voor je kindje (heeft geen eigen stoel) ik lees dus 10 kilo, maar op de ene site staat dat daar de buggy wel af gaat (dus dan zou ik nog 3 kilo over houden) en op de andere site stat dat dat zonder de buggy is, dus dan zou ik 10 kilo mee mogen nemen?!?!?! ik ben van plan de buggy mee te nemen, maar er staat op sommige sites dat je ook je wandelwagen mee kunt nemen en dat die in het ruim gaat. Maar een wandelwagen is zwaarder dan de buggy.... Hoeveel ml mag je aan vloeistof meenemen en hoe? Ik wil namelijk een flesje neusspray meenemen...mag dat gewoon in de handbagage? Wie o wie kan me even helpen? Thanks!
Welke maatschappij ga je? In principe mag je 10 kilo meenemen voor je kindje buiten de buggy. Ik zou geen wandelwagen meenemen,want er wordt aardig mee gegooid. Buggy mag mee tot aan de gate en dan leggen ze 'm in het ruim. Houd er rekening mee dat je op de meeste bestemmingen de buggy pas op de band terug krijgt Wat vloeitstoffen betreft: je mag ALTIJD vloeistoffen meenemen in een verpakking van max. 100 ml per item. Je moet dit dan in een apart en af te sluiten zakje doen. Zo;n neusspray is lang geen 100 ml. dus geen probleem. Overigens mag je voor jonge kinderen ook drinken e.d. meenemen....soms meot je eht even voorproeven. Veel plezier en als je nog vragen hebt, PB me maar of zet ze hier!
Hee dank je wel voor je reactie! ik vlieg met Transavia en ga nu even op de site kijken. De neusspray komt dus goed, drinken ik dacht ik koop het in het vliegtuig, maar voor eht opstijgen wil ik haar ook wat laten drinken... Ik neem idd de buggy mee, dat is minder sjouwwerk in het appartement daar, en ook als we met de bus of zo willen. ff die site nog eens heeeeel goed lezen, en of het nou gaat om ruimbagage of handbagage...?
Van de website: Voor baby's geldt een bagagevrijdom van 10 kg (inclusief buggy of Maxi Cosy) damn, die buggy is 7 kilo!!! Dus nog maar 3 kilo over?!?!?!