Help, vraagje over afbouwen bv.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Winter, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    Momenteel geef ik bv, het lukt heel goed.
    Onze Nikolaj woog op 14 okt (ontslag ziekenhuis) 2k660g
    en nu weegt hij al 3k100g. Ik geef uitsluitend bv en de kinderarts was bijzonder tevreden over zijn gewichtstoename.

    Ik heb echter een vraagje: Op 10 maart moet ik terug gaan werken.
    Ja het is nog een tijdje: ik weet het maar ik vraag me af hoe je best bv afbouwt. Want als ik moet gaan werken dan moet Nikolaj naar de dagmoeder en afkolven op het werk is absoluut geen optie.

    Groetjes Winter
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je op je werk niet wilt kolven (je weet toch dat je wettelijk het recht hebt om dat te doen tot je zoon 9 maanden is?) dan moet je voor je gaat werken de voedingen die onder werktijd vallen afbouwen.

    De andere voedingen kun je gewoon blijven geven, een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding gaat heel goed.

    Waarschijnlijk zul je dan 2 voedingen moeten afbouwen. Trek voor elke voeding die je afbouwt een week - 10 dagen uit.

    Je kunt trouwens, als je kolven niet ziet zitten je voedverlof ook gebruiken om je kindje gewoon zelf te voeden. Dat kan door later te beginnen en eerder weg te gaan. Overdag kun je dan ofwel naar je kindje gaan, ofwel je kindje laten brengen ofwel een flesje laten geven.
    Je werkgever mag je al deze opties NIET weigeren, in de wet staat letterlijk dat elk beding ten nadele van de vrouw nietig is!
     

Deel Deze Pagina