Help! Vruchtje te klein voor termijn

Discussie in 'Miskraam' gestart door Isadora, 9 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Hallo mama's,

    Ik heb vanmiddag de 1e echo gehad. Volgens mijn telling zou ik vandaag 7 weken en 5 dagen moeten zijn. (1e dag laatste menstruatie was op 16 april en ik had een positieve test op 16 mei)
    Helaas liet het echobeeld wat anders zien dan een baby van rond de 7 weken. De echo moest zelfs inwendig omdat de verloskundige het niet goed kon zien. Ze schatte het termijn op rond de 5 weken. Er was een kloppend hartje maar de hartslag was traag. Dit kon duiden op een beginnende hartslag wat past bij de 5 weken zei de verloskundige. Of... Het vruchtje is aan het sterven.

    Ik ben echt helemaal van de leg en ik voel me lamgeslagen. Het zou kunnen dat ik minder ver ben dan ik dacht maar hoe kan ik dan een positieve test op 16 mei hebben gehad..
    Ik heb echt bijna elke dag een test gedaan en elke dag werden de streepjes duidelijker.
    Wij hebben vorig jaar maart onze zwangerschap met 17 weken moeten afbreken omdat ons meisje geen nieren bleek te hebben, dit is voor ons heel traumatisch geweest met een lange nasleep dus deze zwangerschap was een totale verrassing en zo welkom.

    Maandag moeten we terugkomen en dan kijken we of het vruchtje is gegroeid of niet..
    Ik voel me verder heel zwanger met standaard kwaaltjes. Ik heb geen abnormale buikpijn of bloedverlies.

    Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft?
     
  2. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik wil je wel alle sterkte van de wereld wensen.
     
  3. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Dankjewel ♡
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  4. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ten eerste.... wat ontzettend k*t...
    Ik heb niet precies meegemaakt wat jij omschrijft, maar wel een gestopte hartslag van de embryo. Met 6w nog een mooie hartslag en met 8+3 geen hartslag meer te zien. Ik voelde me ook nog op en top zwanger en bleef dat houden tot ik met medicatie mijn miskraam op gang bracht...
    Ik wil je enorm veel sterkte wensen...
     
  5. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Het is zo verwarrend dat je lichaam je eigenlijk voor de gek houdt dan.. Ik dacht ook dat je bij een miskraam buikpijn en bloedverlies kreeg, dus als er iets fout was zou ik dat wel krijgen... (misschien te simpel gedacht) maar ik voel me juist heel zwanger met gevoelige borsten, misselijk, sterk reukvermogen enz..

    Ik hoop zo dat ik op de een of andere manier toch minder ver bleek te zijn.
     
  6. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht

    En dankjewel ♡♡ (vergat ik erbij te zetten)
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier helaas 5x gehad en geen van deze zwangerschappen is goed afgelopen. Als er geen achterstand in de groei was ging t goed.

    Een hartje klopt nog niet met 5 weken, dat begint pas tegen week 6.
    Stel je zou een dag of 5 minder ver zwanger zijn ( wat nog zou kunnen aangezien je je testen op hebt zien lopen) dan zou je nu tegen de 7 weken aanzitten. Dan verwacht je een vruchtje wat groter is en een duidelijk kloppend hartje bij een inwendige echo. ( die zijn trouwens vrij normaal zo vroeg in de zwangerschap)
    Meten is lastig een foutje is zo gemaakt als t zo iniminie klein is.
    Toch zou ik in m’n achterhoofd houden dat de kans op een miskraam wel serieus aanwezig is. Kwaaltjes zeggen hierin niks. Je hormonen zijn aanwezig en die zorgen voor de kwaaltjes.
     
  8. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik snap je helemaal, sterkte!
    Ik heb altijd ook bij late miskramen goede groei gehad precies op termijn altijd En eerst miskraam heb ik 1.5wk doorgelopen zonder te weten dat hartje gestopt was. Het is zeer complex allemaal en op die termijn nog iets zeggen is lastig. Ik zou dus echt afwachten kan beide kanten op.
    en dus ook goede echo en meeting zegt niets over verloop van zwangerschap.
    Is er de oorzak gevonden van de afwijking vorige keer? Was het foute celdeling of zit het in jullie dna ook?
     
  9. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Pff 5x.. dat is wel heftig:(

    De verloskundige had het vruchtje gemeten op 3.3mm en je zag een knipperend lichtje en daarnaast zat een ring. Ze zei dat dit paste bij een zwangerschap van ongeveer 5 weken (Ik dacht ook dat hartjes pas gingen kloppen bij 6 maar dat ben ik vergeten te vragen) en dat dit niet paste bij mijn termijn. Het vruchtje zou 3x zo groot moeten zijn.
    Ik hou de kans reëel op een miskraam maar ik wil ook nog hoop houden. Ik ben heel bang:(
     
  10. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Tis dan zo naar dat je lichaam je dan nog voor de gek houdt en het vruchtje niet afstoot, dan ben je nog in de veronderstelling dat het goed is.. :(

    Bij mijn vorige zwangerschap was het een fout in de celdeling en niks erfelijks gelukkig. Ze kwamen er bij 13 weken achter dat er iets mis was met de nieren en bij 17 weken is Chloë* geboren
     
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dan kan het gewoon beide kanten op! Vaker als er iets mis is met celdeling gaat het tot 10wk vanzelf stoppen, soms ook niet zoals in jullie geval was. Gewoon afwachten hoe eng het ook is. Ik begrijp je helemaal ik heb morgen mijn deerde echo en ervoor twee goede gehad maar dus elke dag leef ik met beelden dat het hartje toch niet meer klopt
     
  12. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    ah wat rot zeg. Dat wil je niet zien.
    Helaas iets soortgelijks meegemaakt in februari. Bij echo van 7+4 zag het er ook uit als 5 weken. Heeft uiteindelijk nog tot ver in de 10e week geduurd voor het misging. Heb er helaas ook niks van gemerkt in de tussentijd. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, wellicht komt het bij jou nog goed. De onzekerheid is verschrikkelijk. Hoop dat je een beetje afleiding hebt.
     
  13. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Ach wat verschrikkelijk naar lijkt me dit. Ga je naar een echo en dan zo'n bericht. Laat toch minstens de grond onder je bewegen, zo niet bijna wegzakken. Ik heb zelf niet deze ervaring, maar had bij 7 weken een goede echo en bij 10 weken was het niet meer goed. Ook geen klachten, voelde me juist op en top zwanger. Dat doen hormonen blijkbaar met je. Het zegt dus niet alles dat je je nog zwanger voelt helaas. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je maandag goed nieuws krijgt!
     
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja ik heb t meegemaakt en liep helaas niet goed af...echo 2 eeken later was geen kloppend hartje meer. Meestal is n verschil van meer dan 1.5 week helaas niet goed.
     
  15. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik heb het ook dit jaar meegemaakt, helaas met geen goede afloop. De eerste echo, volgens mij berekening was ik 7+2wk, liet een vruchtje van bijna 6 weken zien en een traag kloppend hartje. Precies 1 week later wel sterk kloppend hartje maar het vruchtje zelf was weinig gegroeid. Weer een week later geen hartactiviteiten meer. Het waren slopende weken, ik wilde hoop houden maar diep in mijn hart wist ik dat het niet goed zat. De gin zei dat de kansen 50/50 waren. Dus ik hoop voor je dat je in die ander 50% zit dan ik toen. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende dagen/weken. Ik zal duimen voor een plakkertje!
     
  16. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Dankjewel ❤
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.607
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat je op 16 mei op zijn vroegst 7 dpo was, dat maakt je op 23 mei 4 weken zwanger en gisteren tijdens de echo 6+4 weken zwanger.

    Een hartje klopt nog niet met 5 weken, die begint pas met 5+4 en is dan vaak nog niet goed zichtbaar (mits goede apparatuur en echoscopiste).
    Vanaf 6 weken zie je vaak wel een kloppend hartje (uitzonderingen daar gelaten).

    Heeft ze het vruchtje niet opgemeten?
     
  18. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik ben ook 3 weken teruggezet tijdens de zwangerschap van mn dochter. Ik was toen op net aan 6 weken geschat. Hartje klopte en het resultaat kruipt nu door de kamer. Echo was ook inwendig trouwens. Uitwendig was niks te zien
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als het nog zo klein is zitten metingen er wel eens naast.
    Ik had destijds ook een echo met 7+2, en de echo liet een beeld zien van 5+5, de moed zakte in mijn schoenen, maar het resultaat is nu bijna 1 jaar.
     
  20. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik ben zowel deze als vorige zwangerschap bij de eerste echo 2wk achteruit gezet..
    Houd hoop!
     

Deel Deze Pagina