help wat moet ik nu doen?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Ramona82, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Dames het ging al een tijdje slecht in mijn relatie...ik merkte dat me vent steeds minder met me te maken wilde hebben, vandaag gaf hij eindelijk toe dat hij niet verder wilde:( we zijn sinds 25 juni 4 jaar samen en ben nu 21 weken zwanger van onze 3de zoon....ik ben fulltime mama dus heb geen werk of inkomen, ik weet niet meer wat ik nu moet doen? bij wie ik moet aankloppen of wat dan ook?
    ik moet dus nu op mezelf gaan wonen met ruimte voor 3 kids ...ik moet aan geld en spullen om te leven zien te komen...
    \HOE MOET IK DIT DOEN?
    ik zie het leven heel even niet meer zitten zo dus als jullie tips hebben in welke volgorde ik iets ken regelen GRAAG:(
    familie hoef ik al niet op te rekenen dus sta er echt alleen voor ...
    grtz Ramona
     
  2. NA2252

    NA2252 Niet meer actief

    O wat klote! Allereerst zou ik nagaan wie in jullie huidige woning blijft. Als je huurt, is het niet meer dan normaal dat de vader vertrekt. Als het een koophuis is zal hij je moeten uitkopen, of als hij als enige dat huis op zijn naam heeft staan, jij een urgentieaanvraag moeten doen voor een andere woning.

    Vanaf het moment dat je er alleen voor komt te staan en alle inkomsten wegvallen kun je een aanvraag voor een bijstandsuitkering en alimantatie doen. Of het lukt hangt van je gemeente af.

    je zal met je ex naar een mediator o.i.d moeten om een regling en alimantatie van de grond te krijgen

    Mocht je zonder spullen zitten en de bijstand toegewezen hebben gekregen, kun je via de gemeente waarin je woon bijzondere bijstand voor inrichting aanvragen. Dit geld moet je wel met bonnetjes verantwoorden.

    Veel sterkte!
     
  3. fafje

    fafje Niet meer actief

    jeps wat flientje zegt...ik hoop voor je dat dat lukt...veel sterkte en probeer op een blank moment toch lekker te genieten van je zwangerschap :)


    Wilt je " ex' je ook nergens mee helpen...mag jij de spullen en dat soort dingen niet gewoon hebben??...ik bedoel...hij wilt ermee stoppen..hij gata je toch niet zonder iets achterlaten ineens, na 4 jaar?!?!?
     
  4. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Zo klote,

    Ik kan er niets meer aan toevoegen, behalve sterkte...
    Hoop dat het weer beter zal gaan...

    Mochten jullie een koophuis hebben en toch op zijn naam... zou hij goed doen om je tijdelijk in huis te laten en zelf even een plek te zoeken tot jij een huis hebt gevonden... (hij blijft wel betalen natuurlijk)

    Het is wel heel gemeen als hij je eruit zet met 2 kinderen en ook nog zwanger...

    Veel liefs en veel sterkte,

    Damiana...
     
  5. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ja hij heeft dit huis gekocht dus ik ga eruit...we hebben geen ruzie maar het gaat gewoon niet meer zeg maar....kaarsje is opgebrand:(
    maaar ik zou dus eerst voor een huis moeten gaan..en tegen de tijd dat er wat gevonden is DAN pas uitkering aanvragen?....pfff ik heb hier helemaal geen zin in , woon sinds september hier met hem in nieuwe huis en heb net alles ingericht op mijn manier ZUCHT
     
  6. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Wat klote voor je meid!!! Als t zijn koophuis is kan je eens proberen urgentie aana te vragen voor een woning. Je moet er tenslotte uit van hem en komt op straat te staan met 2kids en een baby in je buik, lijkt mij wel urgentie!

    Dan zou je is naar de belastingdienst moeten gaan en als je dan alleenstaande ouder bent krijg je vele toeslagen, zeker een stuk of 3 of 4 naast je kinderbijslag en kindgebondenbudget.

    En idd zoals hierboven vernoemd via de gemeente waar je woont bijstand aanvragen en dan krijg je idd ook geld voor inrichting.

    Weet je arbeidsverleden niet, maar je kunt idd t UWV even bellen en vragen of je recht hebt op een uitkering, ziektewet/ww etc...

    Spullen om je huis in te richten kun je ook veel op marktplaats kijken veel word ook wel gratis weggegeven en anders voor heel weinig geld!

    Hier een oproep doen bij tekoop gevraagd om spullen die mensen over hebben voor je komende baby als je nog babyspullen nodig hebt, of ook voor redelijke prijzen.

    T lukt je wel meid, zelfs alleen met 3kids red jij je wel, blijf positief!!! Ik wens je heel veel sterkte en succes en hopelijk lukt alles je snel zodat je in alle rust kunt ontspannen tijdens je zwnagerschap en met een gerust gevoel kunt bevallen.

    Succes en sterkte!!! Erg sneu dat je pas met hem samenwoont en dat t niet meer gaat...hopelijk wil en kan hij je nog helpen waar t nodig is aangezien je ook niet op je familie kunt rekenen en ja jullie hebben toch samen 2 kinderen en 1 op komst...
     
  7. Gummiebeertje

    Gummiebeertje Bekend lid

    24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Joh wat verschrikkelijk om te horen zeg :(
    En dat met de 3e op komst straks.had hij dat niet eerder kunnen bedenken? :S

    Woonruimte moet je allereerst gaan zoeken ja.
    Weet niet of er nog urgentie bestaat maar dat kun je altijd proberen, desnoods de zaak een beetje aandikken, dat het echt niet meer uit te houden is voor jou en je kinderen.
    Misschien kun je alvast een balletje aan het rollen krijgen bij de gemeente, dat zodra je een huisje hebt, je de uitkering kunt krijgen? vaak duurt het even voor je het krijgt helaas.
    Je kunt dan wel vragen om een voorschot, zodat je iig even de eerste weken doorkomt.

    Ik neem aan dat je iig wel je eigen spullen en de spulletjes voor de kinderen allemaal mee kunt nemen? Voor de rest zou ik idd een oproep doen hier en op marktplaats, voor gratis spullen gezocht, en er dan even neerzetten wat je precies zoekt.
    Het is niet altijd naar je smaak maar dan heb je iig wat he :(
    Je kunt ook kijken op Gratis op te Halen

    Aangezien je je centjes straks echt hard nodig hebt, zou ik proberen alles gratis te krijgen...

    Ik hoop dat je het een beetje red allemaal.
    Is er al een tijd afgesproken dat je eruit moet? of heb je wel de tijd op woonruimte te zoeken nog?
    Heel veel succes.
     
  8. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    nou ik vind hem een ontzettende egoïst... Hij is alleen.. Hij zou best zijn huis tijdelijk aan je kunnen "lenen" tot je een woonruimte hebt... Hij is immers alleen... en kan zo bij een kennis of even een kamer huren... en jou eventueel helpen met zoeken...

    Particulier is ook een mogelijkheid.. Krijg je ook snel een woning.. alleen moet je super veel betalen in het begin...
    Wel wreed hoor dat hij dat op deze manier doet... ook al gaat het niet meer...

    Bedoel kom op... je bent niet alleen... heeft ie wel aan zijn kinderen gedacht vraag ik me dan af?
    Mannen toch...

    maar ja..
    sterkte.
     
  9. douglas84

    douglas84 Fanatiek lid

    17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hoe wil hij het doen met jullie kindje wat op komst is?? Hij zal toch moeten bijdragen in de kosten, heeft hij het al erkend?

    Als je geen ruzie hebt moet er toch in alle redelijkheid een oplossing te vinden zijn, waarbij de kinderen voorop staan?

    Hoe ziet hij het zelf en wat draagt hij voor middelen aan?
     
  10. fafje

    fafje Niet meer actief

    en mocht je toch in de particuliere sector terecht komen...zorg dan dat je huur max 600 is ...dan heb je nog recht op huurtoeslag...evetueel regelen met huurbaas dat het op papier wel rond dat bedrag is...

    Ik neem aan dat je ex dan ook alimentatie betaalt...sowieso al voor de 2 andere kinderen?

    En als je alvast naar je gemeente gaat om ej situatie uit te leggen, mss kunnen ze jou helpen met het vinden naar een woonruimte....trouwens hier bij in den haag mag je je ongeboren kind inschrijven vanaf 4 mnd zwangerschap...
     
  11. Aurin

    Aurin VIP lid

    10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ga naar je huisarts, doe iig daar je verhaal, misschien kunnen ze je helpen.
    Naar de gemeente, bijstand aanvragen, en urgentie voor een woning.
    sta je ingeschreven voor huurwoningen?

    Ook de belastingdienst even bellen, voor je toeslagen
     
  12. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    allereerst wat een ontzettend vervelende situatie zeg, heel erg veel sterkte.

    jij hoeft er niet uit... jij mag de eerste 6 maand blijven zitten....dat hij vertrekt.

    omdat een moeder voor de kinderen zorgt mag de moeder.. ondanks dat het zijn huis is... 6 maanden in een woning blijven zitten
    deze 6 maand moet zij wel gebruiken om een nieuwe woning voor haar en haar kinderen te vinden
     
  13. JoHe

    JoHe Niet meer actief

    *tip* ga naar maatschappelijk werk.
    doe daar je verhaal en zeg dat je een andere woning met spoed moet hebben.
    vraag of ze een brief willen schrijven voor mee te nemen naar de woonstichting.
    ( heb zelf niet in een situatie gezeten als jou, maar woonde bij mijn vader in en moest vertrekken had twee weken de tijd om een woning te vinden, moest op min verjaardag weg zijn)
    de brief heeft geholpen, binnen twee weken een woning, moest alleen wachten tot die in orde was.
     

Deel Deze Pagina