Help! Wc-blokje doorgespoeld!! Wat nu?!!

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Help!! Ik was zonet heel ijverig de wc aan het schoonmaken. Op gegeven moment had ik de wc doorgetrokken en ondertussen was ik flink met de wc-borstel aan het boenen. Maar... ik schoot uit tegen het wc blokje aan, zo eentje van Ambi-Pur. Het bovenste - in ons geval - groene plastic dingetje viel in het wc-water en was ook even later verdwenen - omdat de wc nog aan het doortrekken was... :$
    Nu zit dat ding dus ergens onder ver weg in de wc?? Of riool? :(

    Wat moeten we nu doen? De wc spoelt wel gewoon door, het water spoelt gewoon weg.. Ook wc-papier gaat gewoon nog weg.
    Maar een grote boodschap hebben we nog niet gedaan... Kan dat nu nog wel? Of blijft dat straks allemaal tegen dat wc-blokje ergens hangen.... ergens in het riool en dat het op gegeven moment dan helemaal verstopt raakt..?! :( :(

    Moeten we nu de loodgieter bellen of past zo'n wc-blokje gewoon wel makkelijk door het riool heen en komt die gewoon in de rivier/zee terecht... :(

    Groetjes,
    Hanna
     
  2. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik weet geen antwoord op je vraag maar ik moest wel erg lachen om of het dan gewoon in de rivier of zee terecht komt :D
     
  3. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    het zal denk ik wel mee vallen dan, gewoon even in de gaten houden en als je wc straks niet meer goed doorloopt zou ik pas bellen.
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Je kan ook bellen om te vragen aan een loodgieter of het kwaad kan
     
  5. Kiekeboe4

    Kiekeboe4 Niet meer actief


    +1 :D geweldig!
     
  6. Keepsmiling03

    Keepsmiling03 Niet meer actief

    Is mij ook eens overkomen verder geen problemen gehad.
     
  7. nijntje1983

    nijntje1983 Fanatiek lid

    21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    dat ligt toch echt een je buizen en of er bijv al een kleine verstopping zit.
    Ik zou het ff aankijken, je merkt het snel genoeg of het water niet snel genoeg weggaat.
     
  8. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oooh ik vind het zo sneu voor je, maar ik lig hier te huilen van het lachen.. :)

    Geen idee of het veel kwaad kan, trouwens..
     
  9. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Het is mij ook eens overkomen in mijn vorige woning. Gelukkig waren daar de buizen dik genoeg om het af te voeren. In deze woning zou gelijk echt alles overstromen! Dan zou je de wc niet eens meer door kunnen trekken zonder een natte wc te hebben.
     
  10. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Helaas hier ook ervaring mee, maar geen goede. Bij ons gebeurde het in de nacht, toen een vriend van ons naar het toilet was geweest. De volgende ochtend liep het water niet meer door en binnen no time was de pot helemaal vol.

    We hebben uiteindelijk een loodgieter gebeld en dat ding bleek dus samen met toiletpapier de boel te blokkeren.

    Even goed in de gaten houden dus en het nummer van een loodgieter bij de hand houden!
     
  11. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Regelmatig gehad... Zoon heeft ook wel eens dop van wc-papier houder erin gegooid (wat moeders niet wist), toen trok ik door naar toilet gebruik en hoorde ik het ding ook door de pijpen knallen, niks aan t handje hoor.. ;)
     
  12. mosterd

    mosterd Actief lid

    7 okt 2013
    290
    86
    28
    Hier ook wel eens gehad. Spoeld nog altijd gewoon door
     
  13. Yvon1893

    Yvon1893 Fanatiek lid

    24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Afwachten en duimen dat het geen verstopping wordt....
     
  14. Nathaliiej

    Nathaliiej Fanatiek lid

    20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    bij m'n moeder zorgde dit voor een verstopping, en moest de hele hangpot van de muur af gehaald worden.. Vlak daarachter zat hij, en er bleef (natuurlijk) steeds meer achter hangen..
     
  15. pioenroos26

    pioenroos26 Niet meer actief

    Dit kan heel goed voor verstoppingen zorgen (en een die heeeel veel voorkomt) Mijn broer zit in de rioleringen. En dat is al een paar keer erg makkelijk geweest :)
     
  16. Metire

    Metire Niet meer actief

    Whahah +1
     
  17. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Pedaalzak om je arm en duiken maar. Zo heb ik eens een speelgoedje uit de pot gevist. :D
     
  18. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Ik ook:):):D
     
  19. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hahahahaha!!
    *ademt*
    Hahahahahahahaha!!

    Ik zou in zon geval even dom naar mijn wc kijken, 'oeps' denken en iets anders gaan doen.
     
  20. Kerszje

    Kerszje Niet meer actief

    Hier heeft dochter een plastick kattenspeeltje met belletje er in in de wc gegooid. Hij rolde meteen naar achteren, konden 'm dus ook niet meer pakken. Het is geloof ik al meer dan een half jaar geleden en hebben nog nooit problemen gehad.
     

Deel Deze Pagina