Hoi dames! Al dagenlang zit ik te twijfelen of ik dit topic wel moet openen, omdat ik de naam van onze dochter niet online wil gooien, maar helaas komen manlief en ik er niet uit Wij waren al super snel over de namen uit. De eerste voornaam van onze dochter zal Chloé worden. Uitgesproken als Kloowie. We waren direct verliefd op de naam en deze spelling en de proefgeboortekaartjes liggen dan ook al klaar. Totdat..... we ontdekten dat je de naam met die spelling op z'n frans hoort uit te spreken, dus als Kloowee. Shit..... We zijn het er over eens dat we deze uitspraak helemaal niks vinden, we willen het echt bij Kloowie houden. Maar wat nu? De naam spellen als Chloë vinden we sowieso niks. Zonder 'teken' (dus als Chloe) vinden we de naam een stuk minder mooi, maar acceptabel. We hebben dus in feite twee opties: - De spelling op Chloé houden. Hoewel het niet klopt met de uitspraak, vinden we deze spelling wel het mooist. Maar is het niet gek om expres een verkeerde 'spelling' te nemen? - Er Chloe van maken, zonder teken dus. Vinden we minder mooi, maar dan klopt het tenminste wel. Help, wat vinden jullie?
Je bedoelt dat ie zonder puntjes móet? Dus dat de enige juiste spelling Chloe is? Ik lees namelijk wisselende dingen op internet, maar meestal komt t er op neer dat Chloe en Chloë beide uitgesproken wordt als Kloowie. Denk je een redelijk eenvoudige naam te hebben gevonden, krijg je dit.... 😂
Prachtige naam, maar mét puntjes! Dat is voor mijn gevoel hoe ie hoort te zijn en het meest duidelijk als je wilt dat de naam als Kloowie wordt uitgesproken
Chloé (Frans) wordt niet uitgesproken als 'Kloowee' maar als 'Klo-ee'. Zonder W. Kloo-wie zou ik schrijven als Chloë. Maar Chloe (dus zonder puntjes) kan evt. ook.
Ik snap wat je bedoelt! Is ook zeker de bedoeling niet om de W zo uit te spreken (bij beide varianten niet), maar om even t verschil wat duidelijker te maken Het zal inderdaad meer Kloo-ie worden
Hele mooie naam, stond hier ook op het lijstje maar wij krijgen een knul 😏 Wij zouden het als Chloe schrijven, dus zonder puntjes omdat de naam al wat vaker voorkomt tegenwoordig en ik zulke namen automatisch in het Engels uitspreek en er geen puntjes nodig zijn. Maar vind de puntjes niet storend als ze er wel staan. Het is een kwestie van smaak denk ik 😊