Help werkgever failliet verklaart tijdens WAZO uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Manuuw, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuuw

    Manuuw Lid

    7 nov 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo uwv webcare team,

    Ik zit nu in mijn derde week zwangerschapsverlof, waar ik een WAZO uitkering voor krijg.
    Gisteren is het bedrijf waar ik werkzaam voor ben failliet verklaart.
    Ik zag bij het inloggen op mijn uwv, dat jullie mijn eerste salaris betaling al hebben overgemaakt naar mijn werkgever.
    Vandaag kreeg ik te horen dat mijn werkgever mij die aankomende week niet gaat uitbetalen.
    Is het mogelijk om voortaan deze uitkering rechtstreeks aan mij over te maken, ipv mijn werkgever?
    En behoud ik nu gewoon mijn WAZO uitkering nu het bedrijf failliet is gegaan?
    Ik heb op het moment geen idee waar ik aan toe ben, wanneer ik loon betaald krijg en wat mijn rechten nu zijn.
    Kunnen jullie mij meer vertellen hoe dit zit?
    Is het ook eventueel mogelijk een voorschot betaling te krijgen?

    Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Manuuw,

    Wat erg dat je werkgever failliet is gegaan, terwijl jij in je zwangerschapsverlof zit! Ik kan me voorstellen dat dit voor stress bij jou zorgt.

    Een deel van die stress kan ik voor je wegnemen. Je Wazo-uitkering loopt gewoon door, ook als je werkgever failliet is! Ook kun je zelf je bankrekeningnummer wijzigen.

    Hoe het verder gaat met het faillissement en de betalingen? Hiervoor kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen op 088-898 9294.
    Mijn collega kan dan, via een beveiligd kanaal, voor je nakijken hoever het faillissement is en hoe het verder gaat met de betalingen.

    Als je de naam van de curator weet, kun je daar ook terecht met vragen. Deze kan je ook het traject uitleggen. Weet je de naam van de curator nog niet, vraag deze dan aan je werkgever.

    Ik hoop dat ik je in ieder geval een beetje heb kunnen geruststellen, zodat je hier niet zo gestrest van bent. Stress is niet goed voor de kleine!

    Ik wens je nog een hele fijne zwangerschap en een goede bevalling!

    Met vriendelijke groet,

    Monica
    UWV Webcareteam
     
  3. Manuuw

    Manuuw Lid

    7 nov 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

    Ik ga morgen even contact opnemen met jullie.
    Wel fijn om te horen dat mijn WAZO uitkering gewoon door blijft lopen.
    Ik hoop er morgen helemaal uit te komen met jullie.

    Nogmaals bedankt!
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Manuuw,

    Verstandig dat je vandaag contact met ons opneemt en fijn om te horen dat Monica je inderdaad gerust kon stellen.

    Ik ga ervan uit dat jullie er helemaal uit gaan komen. Namens Monica, graag gedaan!

    Een voorspoedige zwangerschap toegewenst.

    Met vriendelijke groet,
    Timo
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina