Help! Wormpjes!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lientje13, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ohneeeee... wormpjes hier geconstateerd...

    Ik en manlief hebben een pilletje genomen. Nu zei de HA dat ons zoontje deze best kan slikken. Echter staat OVERAL onder de 2 jaar niet geschikt om te nemen.

    Ons zoontje heeft een hele moeilijke start gehad (antibiotica na geboorte, gebruik omeprazol, allerlei allergieën... het is nog steeds erg zoeken wat wel en niet kan) zon pil geven staat me enorm tegen. Zijn darmpjes hebben al zoveel te voorduren.

    Iemand tips??
    Rauwe worteltjes enzo eten is dus geen optie... dit lukt hem niet..
    (Is 10maand)

    Alvast bedankt!!
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hier mocht ik het toen mijn 1,5 jarige dochter niet geven van de ha.
    Goede hygiëne toepassen (nagels kort, handen schoon en elke keer schone handdoeken) en luiers checken. Ze hebben een cyclus van 2 weken geloof ik. Je moet zorgen dat de eitjes niet weer via de mond naar binnen komen. Pas als het na een aantal weken niet weg was, moest ik weer contact opnemen.
    Gelukkig was het eenmalig
     
  3. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Nee precies, het wordt ook echt afgeraden.. hier was het zo van Ah ja dat kan je wel geven...
    Ik heb heeeel het huis ontsmet.. alles wassen op 60 graden.. hij stopt natuurlijk alles in zijn mond spullen, zijn handen..
    ik doe echt mn best... maar bah zo vies! Hopelijk is het gauw weg!!
    Ik ga maandag denk ik de homeopaat bellen.. misschien dat zoiets werkt.
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Heeft ie toevallig in een zandbak of speeltuin gezeten de afgelopen tijd? Grote kans dat ie het daar ergens van heeft opgepikt.
    Tja, hier had ik met mijn oudste dochter heel veel last van die beestjes, maar die schepte dus bakken zand naar binnen :confused: dus dat was zo ongeveer dweilen met de kraan open. En wij hebben toen maar hele strips van die pillen opgehaald bij de apotheek :roflmao:
    Maar op zich kan het niet zoveel kwaad hoor. Ja het kan zijn dat ie er s avonds en nachts last van heeft, dat is wel sneu. Maar die dingen hebben een cyclus van 2 weken, dus als ie niet opnieuw besmet wordt is het uiterlijk over 2 weken klaar.
     
  5. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Nee, ik had het eerst
    Ik ben op dieet voor zijn borstvoeding, hij heeft koemelk en ei allergie.
    Ben best beperkt in mijn eten, dus ik pakte echt heel vaak bijv. Ossenworst (rauw) ik denk dat ik het hierdoor heb opgelopen. Zou niet weten hoe anders...

    Hij zit nog niet id zandbak omdat ik weet dat ie dus precies t zelfde zal doen
    Heb een beetje smetvrees ontwikkeld doordat hij erg ziek is geworden na geboorte.. infectie in het ziekenhuis.... dus zulke dingen zijn een uitdaging voor me.‍♀️

    Dat was lastig dan met je oudste als ze dat continu deed Hoe oud was ze dan dat je die pilletjes aan haar gaf??
    Ik hoop dat hij ze niet meer binnen krijgt. Hij kan zelf door zn luier natuurlijk niet krabben dat scheelt! En snachts ook niet in zn slaapzak.

    Ik let op mijn eigen hygiene ook heel goed, deed ik al dus snap het niet zo goed

    Doe nu zelfs Mn ondergoed uit in de douchecabine en dan in een plasticzakje
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Mijn oudste was de 2 jaar al voorbij toen ze de pilletjes kreeg hoor. Maar ja, dat was echt zon kind wat ook aan een lantaarnpaal stond te likken :roflmao: :|
    Ik snap dat je angstig bent ivm zijn start, maar die wormpjes kunnen geen kwaad (het is alleen een vies idee). En qua hygiëne kun je beter af en toe wat binnen krijgen, dan extreem schoon zijn. Goed voor de weerstand.
    Maar goed, ik snap dat jij daar wat extra moeite mee hebt. Het komt echt goed. Zelfs bij ons (ik die alleen de handen extra was, handdoeken vervang en de nagels kort houd) is de herbesmetting niet/nauwelijks voorgekomen. Mijn dochter nam ze alleen regelmatig opnieuw mee :p
     
  7. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Oh ja de 2 voorbij, dan zou ik het ook niet meer zo akelig vinden om te geven.
    Nu maar even uitzingen, hopelijk niet teveel jeuk voor hem. Ik werd echt GEK ik zei op den duur tegen mijn man: " het lijkt wel of er iets kronkelt bij mn * " maar omdat in de ontlasting niks bewoog dacht ik dat kan dus niet. Ik naar de dokter... zag ze dus gewoon zitten baaaah!!!

    Ik heb er al veel minder moeite mee hoor gelukkig. Heb ook therapie, in het begin durfde ik amper met hem over straat of visite ontvangen. Maarja je eerste kindje bijna verliezen aan iets waarvan ze niet wisten wat het was. Hakt er ook wel even goed in. Ondertussen laat ik hem spelen lees: dingen aflikken met andere kinderen Maar zodra het dingen zijn als echt ziektes enzo dan sla ik weer even op tilt.

    Als het bij jullie weg is gegaan zo moet het vast goedkomen Ik heb al zn speelgoed met desinfectie doekjes gedaan haha echt alles in huis afgegaan wat ik vaak vastpak.

    Lekker lantaarnpalen likken Je bent tenslotte maar 1 keer kind haha zie het al voor me. Moet ze nu maar niet doen dan zit ze zo vastgevroren haha
     

Deel Deze Pagina