Help! Zo extreem misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Brinsa, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Lieve dames,

    Zoals de titel al zegt ben ik zo extreem misselijk. Ik kan er gewoon niet normaal door functioneren. Heb van de dokter emesafene tabletjes gehad die ik nu al een week 2x per dag slik. 1 vroeg in de ochtend en de andere eind van de middag. Helaas wordt de misselijkheid alleen maar erger en doen de pilletjes niet veel. De hele dag ook het gevoel dat ik moet overgeven. S'nachts begint het nu ook heel heftig te worden, ook omdat het pilletje dan natuurlijk uitgewerkt is. Ik weet gewoon niet hoe ik dit moet volhouden nog weken lang! Eten maar vooral drinken is ook een drama.
    Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen:cry:.
    Heeft iemand misschien nog een gouden tip?

    Liefs Brinsa
     
  2. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Aha wat naar, helaas herken ik het van de zwangerschap van mn zoontje (en de MA afgelopen zomer). Ik hield haast niks binnen en voelde me continu alsof ik zware buikgriep had:|.
    Je kunt er niet zoveel tegen do e n vrees ik... beetje rustig aan als je vrij bent.. hoe actiever ik was, hoe erger het bij mij werd. Cracker eten voor je uit bed stapt? Gember(thee)? Vaak kleine beetjes eten die licht op de maag liggen?
    Je kunt het proberen.. bij mij was het heftig, niks hielp helaas..

    Sterkte deze weken:(!
     
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Je zou om primperan spullen kunnen vragen. Die helpen meestal beter.
    Verder zou je eens op fb zehg kunnen kijken of op hun website, want het klinkt als hypermesis gravidarum. Hoop niet voor je dat dat het is, maar heb t zelf. Eerste zwangerschap tot 23 weken en nu dus al 35 weken.
    Het is een onbegrepen ziekte helaas
     
  4. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Lief dat je reageert.
    Heb de dingen die je opnoemt al geprobeerd en helpt helaas niet. Het wordt steeds moeilijker. Zelfs water is moeilijk te verdragen. Hoop zo dat het beter wordt over een aantal weken.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Primperan inderdaad, werkt beter maar ook niet voor iedereen. Sterkte! Bij mij duurde het maar tot een week of 14 maar dacht echt regelmatig dat ik dood ging. Zo enorm beroerd, kilo's afvallen en dan mensen die zeggen: geniet ervan!
     
  6. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Bedankt voor je reactie. Primperan mag je dat langere tijd gebruiken? Want las op internet dat je dat maar 5 dagen mag gebruiken en dan zijn we daarna natuurlijk weer terug bij af. Heb de site al bekeken. Bedankt voor de tip. Ga de dokter nogmaals mailen en vragen over de primperan.

    Wat heftig zeg! Hoe houdt je het vol, en dat 2 zwangerschappen. Vind het knap van je.
     
  7. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Pff ja verschrikkelijk, wat afzien is het hè :cry::cry:. Hoop ook voor je dat het zo rond de 12 weken opknapt. 10 weken is de top van je hcg..
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  8. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Dankje ga het vragen aan me dokter. Ja volgens mij snappen sommige mensen dat dit niet zomaar beroerd voelen is maar 100x erger. Heb zolang uitgekeken naar een zwangerschap maar kan er totaal niet van genieten.
    Hoop dat ook tot een week of 14 zal duren.
     
  9. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ohjee dus het ergste moet nog komen dan:eek:. Hoop dat het daarna afzakt.
     
  10. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ps ik had ook primperan. Bij mij deed het niks:(. In het weekend als ik vrij was, en manlief thuis (en ik rustig aan kon doen), nam ik ze dan niet.
     
  11. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Wat rot zeg! Zelf ben ik momenteel 21 weken zwanger van de 2e en heb ik een 2e HG zwangerschap. Misselijk, overgeven en uitdroging. Het hele pretpakket.
    Je mag 3 Emesfane per dag max voor 5 dagen achtereen. Wie weet dat dat helpt?
    Sowieso hielp Emesfane bij mij niet en ging ik snel over op de Primperan.
    Na 2 ziekenhuisopnames heb ik pas Zofran gekregen. Vaak het laatste middel dat ze geven.
    Ik ben nu bijna 2 weken Zofran-vrij, maar geef nog steeds over en gebruik nog vaak nutridrink.
    Het advies wat ik je zou geven, eet en drink gewoon waar jij zin in hebt en wanneer jij wilt!
    Witte Aquarius schijnt goed te helpen tegen de misselijkheid en wordt heel snel opgenomen door je lichaam.
     
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Wat ontzettend rot zeg voor de 2de keer. Sterkte! Ik had de dokter gevraagd of ik een 3de tabletje mocht gaan slikken maar ze zei dat het alleen voor 2 dagen mocht. Maar dan houd ik de 5 dagen wel even aan. Totdat ze iets anders wil voorschrijven. Nutridrink haal je bij de apotheek toch? Toevallig nu een flesje aquarium naast me had dat ook gelezen.

    Bedankt voor je reactie. En nog veel sterkte deze zwangerschap
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    herkenbaar helaas.
    Enige vocht wat ik toen binnen kreeg was een paar waterijsjes op een dag.
    Misschien dat je dat kan proberen?
    Verder is het vooral zoeken wat wel/niet werkt bij je.

    Als emesafene niet zoveel doet, zou je nog kunnen vragen naar primperan.
    Hielp hier helaas niet & werd er mega suf van. Maar er zijn er genoeg die er wel veel baat bij hebben.

    Hopelijk zakt het snel af, zodra je je HCG piek hebt gehad.
    Het is echt verschrikkelijk die misselijkheid en overgeven.
    Ben ook heel wat kilo's kwijt geraakt toen.

    Sterkte.
     
  14. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Bedankt voor je berichtje.
    Waterijsjes is inderdaad ook nog een idee dankje!
     
  15. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Bedankt! Het was te verwachten, dat dit weer zo'n zwangerschap zou worden..
    Er zijn heel veel verhalen. Ik dacht inderdaad ook dat ik toen primperan 3x per dag voor maar 5 dagen achtereen mocht nemen, maar de gyn bleef het me maar voorschrijven en het kon langer echt geen kwaad.
    Kijk even of het werkt en anders zou ik zelf primperan voorstellen. Gewoon op je strepen gaan staan wbt medicatie!

    Ik denk dat je nutridrink inderdaad bij de apotheek kan halen, ik durf het je niet te zeggen, want ik heb ze op recept gekregen vanuit het ziekenhuis.
     
  16. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Oké top. Ga er even achteraan. Nogmaals bedankt.
     
    Lesliefje vindt dit leuk.
  17. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja mag wel langer hoor.
    Hoe je t volhoud? Moeilijk. Heb aardig wat inzinkingen achter de rug. Ben nu aan t aftellen.
    Sterkte
     
  18. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    De dokter heeft nu metoclopramide 3x daags voorgeschreven.
     
  19. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik moest dit even googelen, maar de Primperan! Let op dat je hier inderdaad suf van kan worden. Krijg je het als zetpil?
    Hopelijk werkt het!
     
  20. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Oké top! Dat weet ik eerlijk gezegt niet volgens mij als tablet. Hopelijk gaat dit wat doen
     

Deel Deze Pagina