Help? Zoon corona en dochter had het 3 dec en test licht positief?

Discussie in 'Corona forum' gestart door vruchtje24, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hi allemaal,

    Wij hebben allemaal 3 dec positief getest op corona. Behalve onze zoon die heeft het helemaal niet gekregen.

    Hij testte daarintegen afgelopen maandag positief. Net een zelftest bij onze dochter gedaan en ook positief getest licht tot normale streep 3 dec knal positief.

    Wat moeten we nu? Kan zij nog positief testen van de 3 dec corona ?

    Groetjes
     
  2. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.663
    113
    Vrouw
    Een zelftest is vaak al snel weer negatief na recente besmetting , een ggd test blijft positief ongeveer tot 8 weken na positieve ggd test

    dus de zelftest zou aan tonen dat ze weer corona heeft
    Maar ja ggd test is dan nu niet te doen
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Ja dat zou kunnen. Jullie hoeven niet te testen en niet in quarantaine, dochter ook niet.
     
  4. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dus ongeacht dat ze een positieve test heeft en dus corona, mag ze gewoon naar school morgen?
     
  5. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Die positieve zelftest zegt nu niet zoveel. De regel is; binnen 8 weken na besmetting niet testen en geen quarantaine. De kans is echt nihil dat ze nu weer corona zou hebben.
     
  6. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Helder, af en toe hoest ze dus bel voor de zekerheid nog wel met de ggd
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.625
    10.519
    113
    verstandig, in mijn omgeving al 3 gevallen die opnieuw positief zijn binnen 6 weken. Ze hebben negatieve testen tussentijds gehad en hebben opnieuw klachten.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Kan je doen, maar die gaan zeggen; niet testen en geen quarantaine binnen 8 weken ;) Probeer je niet te druk te maken. Er bestaat nog meer dan corona en ze heeft het gehad. Je zoon zit nu alleen zn quarantaine hit en dan zijn jullie er hopelijk weer een tijdje vanaf :)
     
    chrystel73, Ischa31 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #9 Willemijntje19, 19 jan 2022
    Laatst bewerkt: 19 jan 2022
    Ik zou idd eerst even met de GGD bellen. Wij hebben ook begin december Corona in ons gezin gehad en heb afgelopen zaterdag een zelftest gedaan bij dochter omdat ze verkouden was en die was helemaal wit, volgens mij is een zelftest veel sneller weer negatief na een infectie dan de pcr test. Hier in de omgeving heb ik helaas ook al gehoord van een redelijk snelle herbesmetting. Zal vast met die omikron te maken hebben, maar wel zuur hoor zo snel al weer. Hopelijk heeft jullie dochter het toch niet opnieuw en test ze toch gewoon nog positief van de vorige keer, maar ik zou daar niet zo vanuit gaan eigenlijk. Hopelijk kan de ggd je meer vertellen. Beterschap voor je zoon!
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.328
    12.022
    113
    Vrouw
    Daar zou ik mee uitkijken. Stel dat het wel een nieuwe besmetting is...
    Mijn zoon had 10 december een positieve test. Ik heb hem, zomaar om te kijken of hij nog positief testte, op 26 december nog een zelftest afgenomen. Die was negatief.
    Dus als hij nu echt klachten zou hebben zou ik met een zelftest kunnen kijken of hij nu weer wel positief test.

    Ik zou zeker de GGD even bellen voor overleg. Best kans dat ze niet hoeft te testen, maar misschien krijg je wel het advies om haar thuis te houden zolang ze klachten heeft.
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja we gaan het zekere voor het onzekere nemen. Wel zo netjes tegenover de rest van de maatschappij.

    Ergens balen we dat dit, voor ons in ieder geval, niet duidelijk terug te vinden is op de sites van de ggd en rivm. Heel erge klachten heeft ze niet. Niet verkouden enkel heel af en toe een kuchje, maar als snel gaan de alarmbellen rinkelen.
     
    Sylver, bulakgirl, mamameer en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Volgens mij staat het er juist wel heel duidelijk? ;)

    Uitzonderingen op het advies om in quarantaine te gaan
    U heeft een huisgenoot of nauw contact met corona. U hoeft niet in quarantaine als u:

    • korter dan 8 weken positief getest bent en geen klachten heeft. of;
    • langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad en geen klachten heeft.
    Krijgt u toch coronaklachten? Doe een zelftest. Of laat u dan testen: maak online een afspraak of bel 0800-1202. Houd daarvoor uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand.

    Deze uitzondering geldt niet voor personen die (terug)komen uit een zeerhoogrisicogebied en dus verplicht in quarantaine moeten.

    Enkel jij kan beoordelen of ze echt klachten heeft. Hier staat dan wat je moet doen ;)
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt bloempjelief, ze weet niks van haar positieve test dus kijk even hoe ze morgen wakker wordt. Enkel 5 x gehoest vandaag......
     
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Dat zou ik zelf ook niet zien als klachten. Sterkte iig!
     
  15. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.396
    113

    Dat zou ik echt niet als klachten zien.
     
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    wij hebben allemaal in diezelfde periode 3-6 dec positief getest en dus corona gehad.
    maar ik zou als mijn kinderen nu een positieve zelftest zouden hebben, wel weer in quarantaine gaan. de Omicron variant is echt anders, en kun je gewoon alsnog krijgen. ook al heb je al corona gehad. mijn man en ik hebben ondertussen ook weer negatieve zelftesten gehad, dus als ik nu zou testen zou ik wel echt uitgaan van een nieuwe besmetting. klachten van ons waren bij de delta variant al minimaal, dus bij deze variant zou het ook minimaal kunnen zijn. ook met 5 x hoesten kun je het hebben, en bijv. de juf of je vriendinnetjes aansteken.
     
    Zoe123 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    De kans dat je het binnen 8 weken nogmaals krijgt is dus nihil, ook met omikron. Ze hebben toch ook niet voor niets deze maatregel ingesteld?
    Bij klachten blijf je sowieso thuis, maar je hoeft niet in quarantaine.
     
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Dan zal ik mijn verhaal nog een beetje uitleggen.
    De maatregel is niet alleen ingesteld omdat je het niet kunt krijgen, maar om de wereld in iedergeval een beetje werkbaar te houden. mensen die de infectie hebben gehad hebben minder kans op een herbesmetting, maar niet nihil. mensen met een booster kunnen ook gewoon omikron krijgen. alleen is het verloop milder. mogelijk besmetten ze minder snel mensen. maar alsnog is het niet zo dat je het niet kunt krijgen/versprijden.
    Als de overheid deze 2 regels (geen quarantaine voor mensen die onlangs corona positief zijn getest, die langer dan 1 week hun booster hebben gehad) omtrent de quarantaine niet had ingevoerd dan zat de hele nederlandse bevolking nu binnen in quarantaine, omdat het zich zo snel verspreid en er zo'n zoveel besmettingen zijn.
    Het gene waar we eigenlijk naar toe moeten nu is naar het volledig open gooien, niet meer testen, en accepteren dat we het allemaal gaan krijgen, en dat we waarschijnlijk op een kuch of snotneus na niet heel ziek gaan worden.
    maar zo ver zijn ze in den haag nog niet.

    ik zou met de huidige regels mijn kinderen dus binnen houden zodat ik andere ouders, de school en de leerkrachten niet met hetzelfde gezeik opzadel als waar je toch al in zit als je 1 kind thuis hebt die positief getest is. en ik ben er dus wel van overtuigd dat je het binnen die 8 weken opnieuw kunt krijgen met deze nieuwe variant.

    Als je als topic starter of jij @Bloempjelief zelf je kind naar school laat gaan, dan mag dat volgens alle regels. dus dan kun je dat doen, die keuze is aan jullie. en prima als je dat doet hoor, dat snap ik volledig.
    Ik geef een andere kijk. doe ermee wat je wilt! :)
     
    Liana84, Zoe123, Shay25 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Gelijk heb je. Bij ons op school waren er meer dan 15 kindjes die eind november / begin december Corona hadden en nu weer opnieuw. Tussendoor ook negatief getest. Mogelijk natuurlijk nog meer.

    Ze zullen misschien eerst delta hebben gehad en nu omikron.

    Als het kan zou ik inderdaad in quarantaine gaan.
     
  20. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @Bloempjelief
    Er staat toch

    "Krijgt u toch coronaklachten? Doe een zelftest. Of laat u dan testen: maak online een afspraak of bel 0800-1202. Houd daarvoor uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand."

    Er zijn klachten en de zelftest is positief, dus ja zou wel quarantaine doen... Het niet in quarantaine hoeven is als je geen klachten hebt. Ik vind ook een paar keer kuchen een klacht... Niet als je je verslikt of ineens in een stoffige ruimte komt oid, maar als er een paar keer wordt gelucht zonder aanleiding zou ik dat wel als klacht zien! En een positieve zelftest lijkt mij toch echt een herbesmetting... Die blijven niet zo lang positief
     
    Zoe123, Sylver, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina