{help!!}

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Wolkjuh, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Hallo,

    Nou het lijkt erop dat ik nu ongesteld aan het worden ben, voor het eerst na de bevalling. En ik merkte het al een paar dagen terug omdat de toeschietreflex heel laat komt, duurt wel een eeuwigheid(zo voelt het voor mij en hem) eer er melk uitkomt, en m'n borsten voelen zo leeg... en hij weigerd steeds vaker te drinken.

    Weet iemand hoe lang het duurt eer de toeschietreflexie weer normaal is en ik weer normaal melk produceer, ben namelijk bang dat hij zo nog honger gaat lijden, het is alsof hij mama's melk niet meer lekker vind!!

    (*huil!!*)

    Met kolven komt er ook heel weinig uit dus schiet ook niet op.

    Iemand tips om deze dagen door te komen aub? (vraag het bijna smekend)

    Liefs,
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Syntocinon (neusspray) kan je helpen!
    Hier merk ik het een paar dagen, dan is het over.
    Succes!
     
  3. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh, en dan ook nog die bom van hormonen als je voor t eerst weer ongesteld bent (tenminste zo voelde dat bij mij, kan tussen mijn oren zitten).
    Nee meid, behalve bedenken dat het over een paar dagen weer allemaal okee is. Zo veel mogelijk rusten, knuffelen met je kind, niet forceren. Warme doeken op je borsten, goed doorademen. Laten drinken als hij echt aangeeft trek te hebben en NIET bijvoeden, dan komt alles weer goed, t duurt alleen even (en dan moet je ook nog in de weer met tampons/maandverband, buikpijn/lage rugpijn zonder pijnstillers en enorme eet- en huilbuien, ik heb met je te doen, maar het komt echt allemaal weer goed, verwen jezelf maar!)
     
  4. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Elmo hartstikke bedankt voor je snelle reactie, heb even snel zitten googlen, het is alleen op recept verkrijgbaar lees ik, dan zal ik morgen vroeg de huisarts bellen en om die spray vragen want het drinken begint drama te worden en ik wil het natuurlijk zolang mogelijk blijven doen.

    Thnx!
     
  5. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Ireen, oh meid je wilt niet weten hoe de hormonen hier lopen te gieren, voel me verschrikkelijk. Het was al een paar dagen dat mijn zoontje ineens minder vaak kwam dan normaal, en het begon met de toeschietreflexie die steeds een minuut langer wegblijft lijkt het wel. En ik maar proberen rustig te blijven. En hij krijsen omdat hij normaal gewend is dat er na een paar seconden wat melk uit komt.

    En vanmorgen keek ik in zijn mondje omdat ik dacht dat hij misschien last had van zijn mondje.:) Ja wist ik veel.Totdat ik net vanavond merkte dat ik ongesteld werd, toen pas ging er een belletje rinkelen.;)

    Bedankt voor de bemoedigende woorden Ireen, had ik even nodig, zit me hier alleen op te vreten (natuurlijk doe ik dat wanneer mijn kleintje niet in de buurt is, die ligt eindelijk te slapen na 7 uur niet willen drinken : ( maar pas dronk toen hij echt echt grote honger leed en dan maar 1 borst, maar god wat was ik blij dat het wel lukte).

    En mijn vent zit in het buitenland, dus ik moet dit allemaal eventjes in mijn eentje doorstaan.

    Die hormonen grrrrrrr..
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Oef... het is niet zo dat je nu meteen die spray moet hebben hoor! Er zijn artsen die het vertikken voor te schrijven. Soms is het idee dat je het hebt liggen al relax.
    Ik heb hier, van Appeltje volgens mij, de tip eens gelezen om echt letterlijk te ontspannen en heel goed en diep in en uit te ademen. Nou serieus, dat helpt mij al genoeg!
    Ik gebruik die spray eigenlijk helemaal niet meer. Ontspannen, dat werkt voor mij het aller beste!
     
  7. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Elmo, ja ontspannen. Ik doe echt mijn best echt waar, het gaat alleen wat moeilijk, mijn zoontje word al na een paar seconden driftig, echt een drift kikkertje is het, geen sprankje geduld, wilt direct drinken want oh anders zet die een keel op van hier tot her.

    Maar goed ik zal anders proberen het eerst een dag of twee aan te zien en als het dan nog niet zo goed gaat dan bel ik de HA.


    *wolkjuh gaat nu ontspannen. En dan met volle goede moed de nacht in, zal die tip van Appeltje dan meenemen*

    Thnx again Elmo.
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het is ook lastig hoor!
    Stijn gilt ook alles bij elkaar als ie niet meteen melk krijgt (verwend jochie ;)).
    Ik hoop dat je er gauw weer bovenop bent!

    Je borsten vooraf goed masseren of een warme doek erop wil ook nog wel eens helpen he!
     
  9. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Waar ikzelf erg goed op reageer is de borstvoedingsthee van Weleda. Ik ben vorige week ook voor het eerst ongi geworden en kreeg ook een redelijke dip, 's avonds een kannetje van deze thee en borsten liepen weer vol.

    Weet dat dit eigenlijk helemaal niet zo'n supermiddel is en dat er wss veel vrouwen amper iets van merken maar bij mij doet het héél veel. En het is het proberen waard hè. ;)
     
  10. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn huisarts schreef meteen die spray uit toen ik er om vroeg. Werkt goed!
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    *Elmo gaat voor die thee shoppen!*

    Spray werkte hier ook goed (nou had ik geen trage tsr maar een lage opbrengst, maar nu werkt hij eigenlijk helemaal niet meer.
     
  12. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hopelijk wordt je gauw ongi, want dan gaat het met de productie weer beter! Hier ook minder hoor iedere maand, maar dat komt weer goed!;)
     

Deel Deze Pagina