help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Denise19, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik ben 9 weken zwanger, en ik rook! Nu probeer ik te stoppen maar het lukt me echt niet :( Wel rook ik veeeeel minder, maar echt stoppen in 1 keer lukt me gewoon niet! Ik rook normaal een pakje sigaretten per dag, maar heb sinds gister tot nu maar 3 sigaretten gerookt. Dus minderen lukt aardig goed. Heeft iemand misschien goede tips, om er helemaal vanaf te blijven? Er is ook verder niemand die me echt kan steunen hierin, omdat bijna iedereen die ik ken wel rookt,en zullen ook zeker geen rekening houden met het feit dat ik wil stoppen.

    Nou ik hoop niet dat ik nare reacties krijg over het feit dat ik rook en zwanger ben, want ik weet zelf wel dat het erg slecht is!

    Groetjes Denise
     
  2. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Tja moeilijk om te zeggen hoe het je wel gaat lukken om te stoppen met roken, ikzelf heb ook ongeveer een pakje per dag gerookt en rookte al lang maar toen ik een positieve test in handen had ben ik METEEN gestopt! Dat had ik ook echt met mezelf afgesproken, heb het best moeilijk gehad maar heb sinds toen ook nooit meer gerookt! Ik doe het niet voor mezelf maar echt voor dat lieve mannetje in mijn buik, die heeft geen keuze en ik wel!
    Ik zou zeggen gooi alle sigaretten weg laat eventueel andere mensen buiten roken en GA ER VOOR je kan het! Niemand zal zeggen dat het makkelijk is maar met de loop van de week word het vanzelf makkelijker en makkelijker!
     
  3. Ellis

    Ellis Lid

    16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Moeilijk, stoppen met roken.
    Ik rookte ook voordat ik zwanger was en best veel. Ik kreeg van een vriend de tip om het boek van Allan Carr te lezen. Dus dat heb ik gedaan en ik ben na het lezen van de laatste bladzijde helemaal gestopt! Heb nog heel bewust mijn laatste sigaret gerookt en de rest heb ik weggegooid. De eerste 3/4 dagen waren absoluut niet leuk, erg moeilijk. Heb toen heel, heel veel afleiding gezocht. Ik begon alleen al te huilen bij het denken aan een sigaret en ik dacht dat het nooit meer gezellig zou kunnen zijn zonder. Maar dat gevoel ging weg en zelfs nu, 8 maanden later denk ik nog vaak terug aan wat er in dat boekje stond en hoe het gewoon klopt! (toen ik net gestopt was zag ik dat even niet zo hoor, dat kwam later).
    Ik mis de sigaret helemaal niet! Ik vind het stinken en vies en ben blij dat ik ervan af ben!
    Het is echt even doorzetten, maar dan heb je wel wat (ofzoiets ;) ).
    Ik hoop dat het je toch nog gaat lukken!
    Succes!
    Groetjes,
    Ellis
     
  4. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om te stoppen.

    Misschien helpt het om je te verdiepen in de gevolgen van roken voor je baby?
    je kan, (ook bij weinig sigaretten per dag) een of meerdere infarcten in je placenta krijgen, waardoor je kindje stopt met groeien, of iig een groeiachterstand heeft.

    En ik denk dat je toch iemand in je omgeving moet zoeken die je kan steunen, want het is echt supermoeilijk.

    Veel succes, het lukt je vast!

    Linda
     

Deel Deze Pagina