Misschien een rare titel, maar weet niet goed hoe het anders te formuleren. Ik bedoel daarmee, als jullie ouders een feestje geven oid, komen jullie dan helpen zonder dat ze het gevraagd hebben? Mijn moeder vindt het namelijk zo een beetje vanzelfsprekend dat ik elke keer klaar sta als er iets te doen is bij hen. Het ligt natuurlijk ook aan het soort relatie dat jullie hebben met elkaar, maar wij hebben echt geen hele goeie relatie, ik moet voor mijn gevoel hun altijd pleasen. Wat doen jullie? Gaan jullie ongevraagd een handje toesteken of zeggen jullie, nee mooi niet, ik draai er niet voor op.
Wij hebben een hele hechte relatie met onze ouders (van beide kanten). Wij gaan ook altijd helpen als het nodig is, maakt niet uit waarmee. Maar onze ouders komen nog veel meer bij ons helpen. Met het schilderen, verbouwen (hebben mijn vader en schoonvader helemaal gedaan), de tuin, de kinderen... alles wordt gewoon samen gedaan door de hele familie.
Toen vorig jaar mijn broertje 21 werd hadden mijn stiefmoeder (zijn moeder) en zijn vriendin bedacht om een surprise-party voor hem te organiseren. Ik ben toen die dag wel wezen helpen met alles klaar te maken voor het feest. Maar als zij zelf besluiten een feest te geven voor hun eigen verjaardag, dan is het niet zo dat ik automatisch kom helpen. Dat doen zij ook niet als ik besluit een feest te geven. Dus mijn antwoord op je vraag is: Nee, ik kom niet altijd helpen zonder dat het gevraagd wordt. Maar als ze vragen of ik wil komen helpen ben ik altijd bereid ook mijn handen uit de mouwen te steken. Het is altijd hartstikke gezellig en mijn ouders doen ook veel voor mij.
Ik heb hier alleen mijn schoonouders maar als hun iets hebben komen wij altijd helpen (meestal hoeft het niet van ze) maar hun staan altijd voor ons klaar en wij voor hun.
Ik vraag in ieder geval altijd of ik kan helpen, meestal mag het niet van mijn moeder hahahahah maar doe het toch, vaatwasser dan even in of uit ruimen. En mijn ouders helpen ons zo vaak ergens mee, dus wij doen dat andersom eigenlijk ook.
Als hier bij de ouders een feestje of iets dergelijks is, dan bel ik altijd om te vragen of ze hulp nodig hebben. Vaak is dit wel het geval en help ik ook...
Ik heb ook een hele hechte realtie met mijn ouders. Zij helpen mij heel veel omdat ik alleenstaande moeder ben en ik doe veel voor hun. Mijn vader klust veel bij mij want ik heb 2 linkerhanden haha wat dat betreft maar als zij problemen hebben met hun TV of PC dan bellen ze mij weer of ik hun kan helpen want daar heb ik weer kijk op. En verder doen ze ook erg veel voor mijn zoon (hun kleinzoon) ze passen 2x per week op en hij kan er altijd slapen als ik eens weg wil (wat niet vaak voorkomt). Ik sta ook altijd voor hun klaar.
Vroeger niet, maar sinds het overlijden van mijn broer 1.5 jaar geleden is de familie wel wat hechter geworden. Nou vragen me ouders het wel altijd of ik even wil helpen. Dingen sjouwen of andere zware dingen. Maar ook boodschappen doen. Mijn vader is in een jaar tijd van rondlopend tot rolstoel afgetakeld en dat kost mijn moeder natuurlijk ook veel energie. Ik ga niet ongevraagd dingen zomaar doen voor ze, maar meerendeel vraag ik wel als ik daar ben of ik nog wat kan doen voor ze. Feestjes end. geven ze toch nooit dus dat scheelt
Ja ik help zeker, ik vind het zelfs niet meer dan normaal. Bij mijn man zijn cultuur is het ook zo. Ik acht de kans ook heel groot dat als zijn ouders niet meer voor zichzelf kunnen zorgen dat wij ze in huis nemen. Datzelfde zou ik ook voor mijn ouders willen doen.
hier helpen ik bij me moeder altijd mee op een verjaardag. Okee met zijn 10en in de keuken staan doen we niet Maar als het lukt met de meiden dan wisselen we elkaar ook even af. Hier helpt ze ook altijd mee. Maar moet zeggen heb een goede relatie met me moeder, we voelen onszelf bij elkaar ook thuis. En helpen en steunen elkaar waar het nodig is.
Ik help niet als ik er niet ben zeg maar, maar als ze me zouden vragen, zou ik zeker komen helpen! Wanneer er een verjaardag is en ik ben daar, dan help ik wel altijd mee, ook al laat mijn moeder dat niet altijd toe haha . En andersom ook. Bij mijn schoonouders doe ik dat minder trouwens, maar daar zijn ook nog jongere zusjes (15 en 17) die thuiswonen, dus die helpen wel al altijd.
Ik help ook altijd wel. Maar mijn moeder verwacht dit ook wel. Laatst kon ik niet en toen vond ze het toch wel jammer dat ze geen hulp had (bedankt mam, idd jammer dat ik er niet ben...). Pim
ja hoor, ik help mijn ouders altijd, ik ga vandaag daar zelfs nog even strijken terwijl niemand thuis is daar. ook met feestjes ga ik helpen zonder dat ze het vragen.
haha bezint eer ge begint wij hebben ook mijn oma in huis gehad was niet altijd even makkelijk, zolang de grenzen en regels duidelijk zijn gaat het wel.. Ik vind wel dat je elkaar hoort te helpen, dat gaat hier ook automatisch MAAR ik had het gevoel altijd alleen te doen, mijn zusje kwam dan vaak mooi weg ermee dus probeer nu iets meer balans te vinden en iets meer ruimte te laten voor mijn zusje..