Helpt warmte ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leroe2010, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leroe2010

    Leroe2010 Lid

    28 jul 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,


    Ik heb online stukken gelezen over koude baarmoeders dat het de innesteling hindert. Nu heb ik daar elk symptoon natuurlijk van zoals pijnlijke menstruaties, koude handen en voeten... nu is mijn eisprong morgen dus wil ik de innesteling bevorderen maar werkt warmte zoals extra dikke sokken aandoen, warme dranken drinken en een warme kruik tegen de rug of buik zodat alles ontspannen geraakt vanbinnen door de warmte !?
    Iemand ervaring ermee ?

    Groetjes
     
  2. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb dat ook gelezen. In het kader van baat het niet, schaadt het niet, lig ik as we speak lekker onder een dekentje op de bank, heb ik 's nachts lekker warme sokken en hou ik me lekker warm ;).
     
  3. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik heb dit ook gedaan. Lekker warme sokken aan steeds, warme kruik mee naar bed, veel thee gedronken. Geen idee of dat het was maar ik heb al 39 weken geen koude voeten meer ;)
     
  4. Leroe2010

    Leroe2010 Lid

    28 jul 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Top bedankt voor de reacties
     
  5. Jdk

    Jdk Actief lid

    28 jul 2015
    288
    16
    18
    ik moest de laatste keer mijn buik en onderrug warm houden van de acupuncturiste en attentie doen dat mijn voeten geen koud kregen...
    het resultaat zit ondertussen al 9 weken in mijn buik :D

    Trouwens, eens je daar op begint te letten: vanaf de eisprong voelde mijn buik altijd warm aan, maar als mijn MS er aan kwamen dan werd die koud. Vaak al een dag of 2/3 te vroeg (heb dan ook een progesteron probleem)..
    Nu voelt mijn buik al 9 weken heerlijk warm aan :) en ik warm ook wat bij... Voetjes eens in een warmwater badje (heeeerlijk) of een kersenpissentje op mijn onderrug (ook heerlijk :D )

    geen idee of dat nu echt 1 van de dingen is die er toe hielpen, maar kwaad kan het sowieso niet ;)
     
  6. Mel7

    Mel7 Bekend lid

    12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 maand altijd warme sokken aangehad (ook snachts), warme kleding aan of met een dekentje op de bank en zwanger :) wel in combinatie met granaatappelsap
     
  7. Leroe2010

    Leroe2010 Lid

    28 jul 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey iedereen .
    Dan zal ik zeker zien dat ik lekker warm blijf en de granaatappelsap drink ik ook sinds kort wat lekker seg ! Fijn om eens te horen dat je ook aangename dingen kan doen om een eventuele zwangerschap te bevorderen. Alvast bedankt voor de tips en veel plezier met de zwangerschap want ik zie dat bij iedereen een ooievaar onderweg is !
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik geloof er niet zo in. Als dat zou helpen, zou het wel aangeraden worden als je vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaat. Ik heb liever een kruik op mijn buik dan een eicelpunctie!

    Ik zie niet zo goed wat voor effect extra warmte nou zou hebben op de dikte van je baarmoederslijmvlies, op je hormoonwaarden en de ontwikkeling van een embryo. Warme thee komt niet in je baarmoeder terecht en verwarmt je buik maar een paar minuten. Warmte van sokken komt zo ver niet. Maar ik denk dat ik er gewoon te nuchter voor ben. :) Je moet doen waar jij je het beste bij voelt, succes!
     
  9. mamaja

    mamaja Lid

    14 jun 2011
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook 2x gelukt toen ik mn voeten warm hield. Vorige keer helaas een mk geworden en deze keer ook granaatappelsap erbij gedronken😊
    Baat het niet dan schaad het niet... succes!
     
  10. Jdk

    Jdk Actief lid

    28 jul 2015
    288
    16
    18
    een half jaar geleden had ik je 100% gelijk gegeven.. Ondertussen niet meer :)
    Het gaat geen invloed hebben op de dikte van je baarmoederslijmvlies, hormoonwaardes noch de ontwikkeling van een embryo. Het warm houden is vooral om een goede omgeving te creëren waarin een embryo zich wilt en kan innestelen.. Een soort "couveuseke".
    Zijn je hormoonwaardes of baarmoederslijmvlies niet ok, dan zal er geen innesteling zijn en dan mag je je nog zo warm houden als je wilt.

    De warmte van de sokken komt echter wel "zo ver". Voeten staan in verbinding met de rest van het lichaam (zoek gerust eens voetreflexologie op). Stom voorbeeld is bvb de vicks die je op je voeten kan smeren en die helpt tegen het hoesten 's nachts. Iets wat ik ook van geen kanten geloofde tot ik het uit ellende probeerde en een ganse nacht doorsliep ;) Ieder orgaan heeft zo zijn regio op je voet.. Klinkt zweverig, ga ik mee akkoord. En dat vond ik ook hoor :) tot mijn pedicure eens een "intro-voetreflexologie-sessie" gaf.. Ze wist adhv mijn voeten te zeggen waar de blokkage in mijn rug ooit zat oa en nog meer zaken. (En die blokkage wist ze helemaal niet van)
    Algemeen uitgangspunt bij het warm houden van de voeten is dat het de werking van de eierstokken & baarmoeder bevordert :) en sowieso zijn koude voeten toch niet fijn :p

    Warme thee gaat niet het wondermiddel zijn en zoals je zegt, dat is maar voor een paar minuten, maar iedere keer je warme thee drinkt ipv koude cola is het toch warmer gebleven dan als je koude cola drinkt :p
     
  11. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik denk dat het degelijk wel wat helpt.
    Want weet niet hoe het met jullie zit wanneer je Menstruatie pijn hebt, dan wil je ook het liefst warme dingen drinken en ook iets warms tegen je buik aanhouden.
    Dat het pijn verlicht en het ontspand je lichaam ook.
     
  12. Leroe2010

    Leroe2010 Lid

    28 jul 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL

    Nog 2 dagen op het wachtbankje maar raar ik heb er een heel positief gevoel bij ! Mijn buik voelt als een kacheltje aan en ik heb wel krampjes maar niet zoals de ondragelijke pms krampen als normaal.
     
  13. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Werkt het niet andersom? Iemand die een slechte doorbloeding heeft (dus ook rondom de baarmoeder) zal ook snel koude handen en voeten krijgen bijv.
     
  14. Leroe2010

    Leroe2010 Lid

    28 jul 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook gelezen ... daarom dat je de voeten goed moet warm houden. Het helpt de door bloeding en nu is het me opgevallen dat men buik warmer voelt dan anders .
     
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik was op vakantie in egypte tijdens de innesteling. Was saar warm zat. Dus wie weet 😅
     
  16. Leroe2010

    Leroe2010 Lid

    28 jul 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha mijn huisarts zei ook al ... dat we een goei warme reis moesten maken dus wie weet heeft egypte zeker een duwtje in de goede richting gegeven voor jou :-D , proficiat alvast !
     
  17. evelien297

    evelien297 Fanatiek lid

    23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Hier ook deze ronde voeten warm gehouden, sokken aan in bed, dekentje op de bank, veel thee gedronken en zeker niets kouds.. En granaatappelsap gedronken.. En raak :D
     
  18. Lizzie93

    Lizzie93 Actief lid

    8 aug 2012
    277
    163
    43
    NULL
    NULL
    Sokken weet ik ook, maar had ook ergens gelezen dat bijv. stoelverwarming in de auto slecht is omdat het te warm wordt voor de baarmoeder.. Best tegenstrijdig
     
  19. Livoli

    Livoli Fanatiek lid

    26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Afgelopen ronde ook gezorgd voor warme voeten en warme buik. Thee gedronken en granaatappelsap.. Helaas gewoon ongesteld geworden! Bij mij heeft het dus niet geholpen!
     
  20. Jdk

    Jdk Actief lid

    28 jul 2015
    288
    16
    18
    Ik ben heel erg benieuwd Leroe :D heb je al getest ?
     

Deel Deze Pagina