Hematoom 11 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romy1234, 12 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Ik heb gisteren wat bloed verloren. Gelukkig vanochtend meteen termijnecho dus dat was fijn. Er was een kleine hematoom te zien bij de baarmoedermond. De verloskundige deed er heel luchtig over en heeft ook niet benoemd dat ik rustig aan moet doen. Alleen dat er nog bloed kan komen. Nu lees ik op internet verhalen dat vrouwen bedrust moeten houden en ook gevallen waarin dit een miskraam heeft opgeleverd. Ik ben dus wat minder ontspannen nu.

    Hebben mensen hier ervaring met dit fenomeen en wat was het advies en hoe is het afgelopen?
     
  2. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik heb bij nr 2 ook rond die termijn een bloeding gehad. Stond op uit bed en liep zo langs mn benen. Dacht toen ook einde oefening. Gelijk een echo gehad toen daarop was ook een hematoom te zien. Maar daarna geen bloed meer verloren alleen oud bloed. De vk zei idd toen ook dat alles er goed uit zag en ik me niet druk hoefde te maken. Maar het blijft lastig want bloed en een zwangerschap roept toch vaak een hoop angst op. Ik hoop dat je toch de rust vind en dat alles goed komt. Je moet maar zo denken, als het niet goed zou zitten dan kan je daar helaas niks aan veranderen maar is het wel zonde dat je al je tijd en energie besteed aan iets waar je geen controle over had. Maar dat klinkt heel rationeel denkend en helaas hebben wij vrouwen zeker tijdens de zwangerschap een hele hoop emoties.

    Sterkte! Komt vast goed! Vertrouw op de kennis van je Vk
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  3. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Hoi ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook hematomen gehad. Bij mijn dochter een hele grote zelfs, kan geen kwaad ik bloedde ineens heel veel en helderrood dit heeft tot 14 weken aangehouden op en af. Maar gezonde meid op de wereld gezet hoor.

    Bij deze zwangerschap had ik er ook 1 zelfs heel dicht bij het vlies bij 1 van de kindjes, was met 20 weken echo niets meer van te zien alleen nog de 3e vruchtzak die leeg is (was zwanger van 3ling)
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook 1 onderin de baarmoeder. Gelukkig niet achter het vruchtje en afgelopen week was de hematoom al gekrompen. Verlies wel steeds oud bruin bloed, soms even niks en dan ineens weer wel. Vind het slopend :$ Maar baby doet het tot nu toe goed!
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  5. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Ik heb een hematoom onder mijn kindje. Laatste keer op de echo was die een stuk kleiner. Morgen gaan we kijken of die weg is. Vreselijke bloedingen gehad met enorme bloedklonten. Laatste keer was ook de heftigste bloeding en dacht echt dat het gebeurd was. Dit is 3 weken terug. Sindsdien geen bloed meer gezien. Ik hoop dus morgen dat die hematoom weg is.
    Ik moest echt heel rustig aan gaan doen. Na de laatste bloeding zei ze dat ik echt ff niks meer moest doen. Toen ik nog maar 7 weken was werd mij al gezegd dat ik moest stoppen met werken ivm de bloedingen en toen wisten ze nog niet eens van de hematoom.
    Nu kon ik ook mijn bloedingen goed relateren aan het werk. (Ik heb een fysieke baan) Na het werk of tijdens het werk kwamen ze. Zit al 6 weken in de ziektewet. Nu ik echt rust neem lijkt mijn hematoom dus te krimpen en het bloeden gestopt. Luister goed naar je lichaam. Als je het niet vertrouwt doe dan heel rustig aan.
    Succes en komt goed hoor❤️
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  6. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Toch dus ook wel weer verschillende verhalen in adviezen wat te doen. Bij mij hebben ze dus helemaal niets gezegd over rustig aan doen. Na aanleiding van wat ik lees ga ik wel even oppassen met zwaar huishoudelijk werk en tillen.

    Hopelijk volgende week bij de gynaecoloog meer info.
     
    Smikkel7 vindt dit leuk.
  7. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Ja ik kreeg ook rust voorgeschreven, geen verplichte bedrust maar niet tillen, niet stofzuigen en zware huishoudelijke taken laten tot de bloedingen weg waren ik moet zeggen ik had ook hele grote stolsels zo groot als een vuist het bloed stroomde eruit...waarvan ik eerst dacht het is mis, waren bloedproppen die vormde door de hematoom.
    Was niet makkelijk met een prul van 8 maanden van 8 kg

    Dus lekker rustig aan en probeer je niet gek te maken.
     

Deel Deze Pagina