Hematoom bij 5 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bozoe, 22 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Vandaag een vroege echo gehad in verband met schouderpijn en een paar dagen geleden wat roze verlies. Op de echo was een vruchtzakje te zien passend bij termijn. Maar helaas was er ook een vrij forse hematoom te zien. De gynaecoloog was niet heel optimistisch en gaf aan dat de kans op een miskraam hierdoor best groot is omdat zodra de baarmoeder de hematoom er uitwerkt het vruchtje mee kan gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees dat in andere landen bedrust en magnesium als advies wordt gegeven.

    Onze zoon is helaas in december overleden in de buik zonder oorzaak en bij mijn oudste dochter een ernstige pre-eclampsie gehad en nu dus dit. De gynaecoloog gaf aan dat we best eens met een stollingsafwijking bij mij te maken kunnen hebben.
     
  2. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend naar:(. Ik heb ervaring. Kreeg bij mijn jongste zoon rond week of 8 bloedverlies, echt heel veel. Vervolgens om de paar weken steeds weer, dus elke keer een echo. Ik dacht dat het einde verhaal was, maar toch ging het goed. Duurde tot ruim 16 weken en elke keer was ik zo bang. Bleek ook een hematoom te zijn.

    Sterkte en ik hoop dat alles goed blijft gaan.
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wat fijn dat het bij jou een goede afloop had. Ik hoop heel erg dat mijn lichaam het zelf oplost of dat de bloeding pas begint zodra ik wat verder ben want als het nu begint heeft het vruchtje geen kans denk ik.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.866
    15.304
    113
    @Orchid24 Jij hebt hier momenteel ervaring mee, geloof ik? :)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.866
    15.304
    113
    En verder: lieve @bozoe ik duim me suf voor jullie, dat na alle ellende jullie straks een prachtige, kerngezonde baby gegund is over een paar maanden!
     
    KleineLai en bozoe vinden dit leuk.
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Heel lief❤❤
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    wat erg van je zoontje:( Hier inderdaad ervaring, inmiddels heb ik geen hematoom meer zover ze konden zien.

    Ik heb vanaf 12 dpo al bloedverlies en nog steeds. Bij mij wisselde het heel erg af roze verlies, helderrood, stolsels, veel, minder etc. Met 4 weken echter te vroeg voor een echo. Maar met 5+5 werd het plotseling snachts een stuk erger en het ziekenhuis was in het weekend niet bereikbaar (die hadden ook geen echo gedaan met dat termijn) dus heb de vk gebeld. Mocht gelukkig meteen komen!

    Bij mij was er meteen ook duidelijk een hematoom te zien naast de vruchtzak. Weet jij waar bij jou het hematoom zat? Mijn verloskundige was niet zo pessimistisch als jouw gynaecoloog. Ze zei gewoon eerlijk het is 50/50. Als het bloedverlies erger word, kan het het vruchtje meetrekken. Verder niks geadviseerd, maar kon week erop weer komen voor een echo om te kijken.

    Super spannend.. maar ik ging ook googlen en ik heb ook gelezen dat andere landen rust adviseren en ik heb dat ook echt meteen aangepakt. Geen bedrust, maar mijn man nam stofzuigen, tilwerk etc over. Ik deed even niet meer fietsen etc (heb geen werk dat is wat makkelijker). Het bloedverlies bleef, maar elke week hadden we een goede echo. Hematoom is geloof ik tussen de 8-10 weken verdwenen. Bloedverlies heb ik nog steeds, maar dit staat dus momenteel los van een hematoom waarschijnlijk.

    Ik hoop dat jouw kleintje ook blijft zitten ❤️ Mag me altijd een pb sturen want ik weet hoe zenuwslopend die periode was en nog steeds is bloedverlies gewoon niet fijn.
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dat stelt toch wel enorm gerust. Je hebt nu dus nog wel bloedverlies. Weten ze niet waardoor dat komt?

    Hier was het meer roze afscheiding en alleen met afvegen.
    Maar dat is nu dus sinds zaterdag al niet meer geweest. Verder geen stolsels of iets dergelijks.

    Ik heb geen echofoto meegekregen maar dit was een beetje hoe het er uit zag. Het ronde cirkeltje is het vruchtzakje en het langwerpige dan de bloedstolsel. Ik ga ook niet meer tillen/zware inspanning doen. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik er alles aan heb gedaan:)

    Screenshot_20210322-123957_WhatsApp.jpg
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Toevallig gisteren bloedverlies weer even gestopt, maar dat heb ik vaker. Dan is het even een dag of 2 rustig en daarna begint het weer. Ik heb ook anderhalve week niks gehad, maar daarna kwam het heftiger terug dan ooit. Mijn verloskundige geeft aan dat het op dit termijn nog vaak voorkomt. Inmiddels ben ik 16 weken, mocht het nou nog een keer terug komen krijg ik vervolgonderzoeken.

    Bij mij begon het ook met alleen wat roze verlies en voornamelijk alleen met plassen/afvegen. Ik weet niet of het door een hematoom komt of door wat anders, maar het kan dus nog wel erger worden. Is dus niet meteen een slecht teken maar ik zou dan wel meteen je gynaecoloog bellen. Als je gynaecoloog wil afwachten, dan zou ik gewoon een vk bellen zoals ik heb gedaan. Wanneer heb je weer een echo?

    Zo stond ik er ook in, ik dacht Nederland is vaak vrij nuchter in die dingen maar als het in andere landen geadviseerd word om zelfs bedrust te nemen dan ga ik voor de tussenweg en meer rust nemen en niks intensiefs haha. Dan heb je er voor je gevoel alles aan gedaan wat je kon doen.

    De gynaecoloog zei niks over de plek van de hematoom? Zoals ik hem nu zie zou ik denken dat de hematoom boven de opening zit en je vruchtzakje dus erboven. Dat lijkt mij wel gunstig, ik denk als de hematoom boven het vruchtzakje zit is het misschien nog wat spannender. De hematoom zit ook niet vast/om het vruchtzakje heen dat lijkt me ook gunstig.

    Ik zou voor jezelf nog hoop houden en uitgaan van 50/50 zoals mijn verloskundige zei. Ik ga hard voor je mee duimen ❤️
     
  10. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ik heb er zeker ervaring mee... Zie echo...

    Boven en onder zit een vruchtje.. Was in verwachting van een tweeling. Echo is van 6 weken... Hier zijden ze ook 50/50 vruchtjes konden mee gaan met de bloeding en dus een miskraam worden of 1 van hun of 't kon goed gaan.. Ik had echter wel veel krampen en mega veel bloedverlies (6/8/10 weken) daarna was alles weg qau hematoom... En mijn meisjes zijn bijna 2,5 jaar ❤️
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Orchid24 vindt dit leuk.
  11. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Hier ook een goede afloop met hematoom! Bij 9 weken ineens vanuit het niks enorme bloeding. Dat verminderde tot dagelijks bruinverlies. Op de echo was een hematoom te zien. Bij iets van 13 weken weer een zware bloeding. Hematoom nog steeds zichtbaar. Nog tot 15 weken bruinverlies gehad en uiteindelijk is het gestopt. Ik kreeg op niet al te subtiele manier te horen: 50/50 kans dat het goed afloopt. Gelukkig zaten we aan de goede kant en dat hoop ik voor jou ook enorm!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Hè bah wat vreselijk naar dat je zw zo moet beginnen zeg! Ik heb het ook gehad, ik heb een deuk in de bank gelegen, maar het mocht niet baten. Ik word er nog steeds zo verdrietig van, zucht. Helemaal binnenstebuiten gekeerd, mijn stollingstijd is vertraagd, maar niet TE traag.

    Nu ook een fijn verhaal....mijn schoonzus vloeide ook vanaf een week of 6 en die heeft de beste Neef ter wereld gebaard voor mij :D
     
  13. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Oh jeetje. Op welke termijn is het uiteindelijk misgegaan en bloedde je al voordat je erachter kwam? Ik heb namelijk afgezien van wat afscheiding met afvegen geen bloedverlies maar ik weet niet of ik daardoor hoop moet houden
     
  14. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Nou wat vreselijk onzeker lieve @bozoe!
    Kan er ook nog wel bij..

    Hier geen ervaring maar ik duim dat jullie over een aantal maanden een mooie gezonde baby in jullie armen mogen houden!

    Sterkte en dikke knuffel
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb het meerdere keren gehad, met rico ging het met 14 wkn uiteindelijk nog mis. Met de 2 laatste al vrij snel, als ik het goed zeg...tussen de 8 en 10 wkn.

    Ik heb HONDERDEN verhalen opgezocht, maar uiteindelijk is elk geval uniek. Het is echt 50/50, je zit met infecties, zwakkere vliezen, zwakke bm mond, etc. Niets leuks over te melden helaas.

    Houd moed en doe waar jij behoefte aan hebt. Als je wilt liggen en magnesium wilt gebruiken, doen! Dan kun je altijd zeggen dat je er alles aan hebt gedaan. Dat gaf mij rust bij rico.

    Daarom heb ik ook erbij gepost dat het bij mijn schoonzus wel goed gegaan is. Dan heb je het 50/50 verhaal ook. Het gaat ook vaak gewoon goed!
     
  16. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ben net nog gebeld met de gynaecoloog. Ze gaf aan dat zij eerder denkt dat het bloed een gevolg is van de aankomende miskraam gezien het termijn. Volgens haar was mijn vruchtzakje maar 6mm wat te klein is voor dit termijn (ik ben niet zeker van mijn eisprong/cyclus) en is de kans op een miskraam erg reëel. Oftewel, shitzooi
     
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Hè potverdikkie zeg! <3
     
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    he stom nieuws.. blijf het wel vreemd vinden want er was gezegd toch dat het vruchtzakje passend bij termijn was? Die van mij was geloof ik ook heel erg klein hoor.. je bent ook pas 5+1 nu en misschien dus korter zwanger in ieder geval tijdens de echo. Niet dat ik je onnodig hoop wil geven, maar vind het wel beetje vreemd.. ik had met 5+5 ook een leeg vruchtzakje en een hematoom. En een tijd terug had iemand dit geloof ik ook en ook geen miskraam. Het kan natuurlijk wel een miskraam worden, het blijft helaas 50/50.. het blijft op dit termijn ontzettend lastig inschatten. Daarom doen sommige ook gewoon echt op dit termijn geen echo’s. in ieder geval dikke knuffel en veel sterkte ❤️ Ik hoop dat er gauw wat duidelijkheid komt in deze rollercoaster ❤️
     
  19. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja het echoapparaat gaf bij de meting van het vruchtzakje 5+1 aan. Maar volgens haar was 6mm eerder passend bij 4 weken zei ze net, wat mij sterk lijkt want met 4 weken zie je alleen verdikt baarmoederslijmvlies. 6mm komt volgens de amerikaanse gestational sac charts overeen met 4+6/5 weken. Ik was gisteren dacht ik 5 weken maar het kan ook best 4+6 zijn, dus ik ben nog best hoopvol. Dat bloed had ik ook bij X. op dat termijn. Toen werd er nog gedacht aan een tweede vruchtzak. Dit wist ik helemaal niet want er is toen nooit iets over gezegd maar zag het terug in mijn gegegevens net. Dus ik blijf hoop houden en positief denken zeker zolang ik geen bloedverlies heb.
     
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja precies volgensmij helemaal niet gek voor het termijn! Ik blijf ook duimen voor je!
     

Deel Deze Pagina