Hematoom oorzaak miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Chichuwah, 18 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chichuwah

    Chichuwah Lid

    30 nov 2018
    71
    49
    18
    Hey meiden

    Deze week zou ik negen weken zwanger zijn, maar op de echo was het duidelijk dat het nietier verder dan de zeven weken is gekomen . Uiteraard is ons verdriet groot.
    Maar wat misschien elke moeder doet bij een miskraam, is erover nadenken hoe het gebeurd kan zijn.
    Nu zei de Vk bij de echo dat ze een bloeding kon zien . Deze was redelijk groot en lag tegen het vruchtzakje aan. Ik vroeg of dit betekende of dit het begin van de miskraam was. Ze was heel duidelijk en zei dat dit niet zo was.
    Gisteravond dacht ik er nog eens over na en bedacht ik mij dat ik hier wel eens gelezen had over een hematoom tijdens de zwangerschap.

    Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
    En voor een eventuele volgende zwangerschap; kun je een hematoom voorkomen? Had ik bijvoorbeeld onze jongste niet moeten tillen, had ik meer trust kunnen nemen. Etc. Ik wil dit natuurlijk nooit meer. Ik begrijp dat ik mijzelf niks kwalijk mag nemen, omdat ik nou eenmaal geen rontgen ogen heb. En niet kon weten wat er bezig was daar.
    Maar toch...wil dit als dit mogelijk is graag proberen te voorkomen .
     
  2. Chichuwah

    Chichuwah Lid

    30 nov 2018
    71
    49
    18
    Sorry voor de typfoutjes, hoop dat het een duidelijk verhaal is
     
  3. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik heb al de hele zwangerschap een hematoom of verschillende in mijn baarmoeder zitten. Dat veroorzaakte best wel eens flinke bloedingen.

    Het kan soms gebeuren dat in het begin van een zwangerschap het vruchtje met een bloeding van de hematoom mee afkomt. Maar de hematoom op het moment zelf zonder bloeding is naar mijn weten geen oorzaak van de miskraam maar kan dus wel een miskraam veroorzaken zodra deze los komt.
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een keer een miskraam gehad waar ik een paar weken lang een hematoom heb gehad.
    Volgens mij kan het op twee manieren gaan.
    De zwangerschap zit al niet goed wat bloedingen (hematoom) veroorzaakt en dan gaat het later mis.
    Door de zwangerschap die wel goed gaat ontstaat er (onduidelijk waarom) een hematoom in de baarmoeder. Het lichaam reageert daarop en wil het bloed uit de baarmoeder werken dus er komen krampen en die kunnen er dan mogelijk voor zorgen dat de zwangerschap 'mee naar buiten' gaat, waardoor je een miskraam krijgt.

    Het is denk ik niet te bepalen welk scenario wanneer gebeurt. Bij mij stagneerde de groei van mijn vruchtje, die ging steeds verder achterlopen bij echo's, waardoor ik denk dat er bij mij sprake was van scenario 1.

    Sterkte.
     

Deel Deze Pagina